kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۷۸۶۷
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰
انگلیس

 وضعیت وخیم زندان‌های نوجوانان 

 
 
 
 
 درصد بالایی از نوجوانان زندانی در انگلیس عنوان می‌کنند که با رفتار نامناسب و خشونت‌آمیز در زندان‌های این کشور رو‌به‌رو هستند.
به گزارش خبرگزاری میزان، رئیس اداره بازرسی زندان‌های انگلیس گفت: زندان‌هایی که نوجوانان را نگهداری می‌کنند به طور قابل توجهی خشن‌تر از زندان‌هایی هستند که مردان بزرگسال در آن نگهداری می‌شوند.
«چارلی تیلور» اظهار داشت: با وجود اینکه دولت سالانه ۳۰۰ هزار پوند برای هر نوجوان در حبس هزینه می‌کند، اما سطح خشونت و خودآزاری در زندان‌های نوجوانان در انگلیس در حال افزایش است.
تیلور از دولت خواست که اجازه استفاده از اسپری گاز اشک‌آور علیه نوجوانان زندانی را ندهد. وی افزود: این موضوع به جای کاهش خصومت، خطر را افزایش می‌دهد.
گزارش «نوجوانان در بازداشت»، که با افراد ۱۲ تا ۱۸ ساله در مراکز زندانی مجرمین نوجوان (YOIs) مصاحبه کرد، نشان داد که نوجوانان به مدت طولانی در سلول خود حبس می‌شوند.
بیش از ۵۰ درصد این نوجوانان عنوان کردند که کارکنان زندان رفتار مناسبی با آن‌ها نداشته و از آن‌ها به خوبی نگهداری نمی‌کنند.
تیلور گفت: با وجود استخدام صد‌ها کارمند و ده‌ها مدیر، اکثر مراکز قادر به ارائه یک گفت‌وگوی معنادار با هر نوجوان در هفته نیستند.
وی بیان داشت: در مرکز «کوکام وود یوآی»، بازرسان دریافتند که از ۷۷ پسر، ۲۰ پسر در سلول انفرادی محبوس شده‎اند. دو پسر تقریبا ۱۰۰ روز در سلول‌های خود حبس شده بودند و تقریبا هیچ تماس انسانی نداشتند. 
یک گزارش منتشر شده نشان داد که بی‌نظمی جدی در زندان‌های نوجوانان انگلیس طی سال گذشته ۷۶ درصد افزایش یافت.
تیلور گفت: مراکز زندانی نوجوانان به‌طور قابل‌توجهی خشونت‌آمیزتر از زندان‌هایی است که مردان بزرگسال در آن نگهداری می‌شوند. 
افزایش سطح خشونت، انجمن افسران زندان‌های انگلیس را بر آن داشته است تا با دولت این کشور برای اجازه دادن به استفاده از اسپری فلفل در زندان نوجوانان لابی کند.