کد خبر: ۲۷۷۷۹۹
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۱

بازداشت روزنامه‌نگاران در جمهوری آذربایجان به اتهام جاسوسی برای آمریکا

 
پلیس جمهوری آذربایجان دو مدیر ارشد یک خبرگزاری مستقل را که به تحقیق درباره فساد معروف است، دستگیر کرد. رسانه‌های دولتی می‌گویند این افراد به‌دلیل جاسوسی برای آمریکا دستگیر شده‌اند.
همزمان رسانه دولتی جمهوری آذربایجان و شمار دیگری از رسانه‌های طرفدار دولت یا تحت حمایت مالی دولت باکو، کمپینی علیه آمریکا به راه انداخته و گفتند که واشنگتن «شبکه‌ای از جاسوسان» را داخل این کشور اداره می‌کند. به گزارش ایسنا، برخی ناظران نیز این دستگیری‌ها را به اشاراتی در رسانه‌های دولتی مرتبط می‌دانند که «شبکه‌ای از جاسوسان آمریکا» در این کشور وجود دارد که باید «پاکسازی» شود. گفتنی است آمریکا و جمهوری آذربایجان اخیرا دیدارهای دوجانبه خود را به‌دلیل اختلاف‌نظر در مورد مذاکرات صلح میان باکو و ارمنستان لغو کرده‌اند. جمهوری آذربایجان آمریکا را به طرفداری از ارمنستان و تعصب علیه باکو متهم کرده است. سنای آمریکا نیز با تصویب لایحه‌ای تحت عنوان «حفاظت از ارمنستان» کمک امنیتی به جمهوری آذربایجان را قطع کرد.