kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۶۸۱۷
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۴
انگلیس

۹۰ درصد مدارس امسال بی‌پول می‌شوند


تحلیلگران سیستم آموزش و پرورش انگلیس هشدار می‌دهند که 90 درصد از مدارس این کشور تا پایان سال جاری میلادی بی‌پول خواهند شد.
به گزارش ایسنا، تحلیلگران سیستم آموزش و پرورش انگلیس هشدار می‌دهند که به‌دلیل بار مالی عظیم ناشی از افزایش قبوض انرژی و همچنین دستمزدها و معوقات معلمان و کارکنان این بخش، ۹۰ درصد از مدارس این کشور تا پایان سال جاری میلادی (۲۰۲۳) بی‌پول خواهند شد.
این ارقام نگران‌کننده پیش‌تر از سوی روزنامه‌های انگلیسی به اشتراک گذاشته شد و بر کسی پوشیده نیست که مسئولان و مدیران مدارس در سراسر این کشور و همچنین دولت سوناک در نتیجه انتشار آمار فوق به‌طور فزاینده‌ای تحت فشار قرار گرفته‌اند.
«لئورا کروداس»، مدیر اجرائی کنفدراسیون صندوق‌های مالی (تراست) مدارس انگلیس در این‌باره می‌گوید: سال ۲۰۲۳ واقعا سال دشواری خواهد بود. بسیاری از تراست‌ها مجبورند از بخشی یا تمام ذخایر خود استفاده کنند اما نباید فراموش کنیم که ذخایر را فقط یک‌بار می‌توان خرج کرد و در نهایت به پایان خواهد رسید.
علاوه‌بر این آمار ناامیدکننده، روزنامه گاردین همچنین به اشاره به آمار دپارتمان آموزشی این کشور گزارش داد که به‌دلیل افزایش هزینه‌های انرژی در سال جاری، ۷۹ درصد دیگر از مراکز تفریحی- آموزشی در معرض خطر تعطیلی دائمی قرار دارند.
کارشناسان گروه تحقیقاتی «مارک آلن» در نشریه آموزشی تخصصی SecEd نیز با انتشار مقاله‌ای از درخواست تامین مالی فوری برای ۴۲ درصد از مدارس متوسطه این کشور که امسال با کسری بودجه مواجه هستند، خبر داده است.
این کارشناسان می‌گویند: با توجه به اینکه امسال بیش از ۴۰ درصد از مدارس متوسطه در انگلیس با کسری بودجه مواجه هستند برای کمک به آنها به منظور مقابله با بحران هزینه‌های ضروری و جلوگیری از کاهش بیشتر خدمات و امکانات آموزشی، به حمایت مالی فوری نیاز است.
ارقام جدید نشان می‌دهد که ۴۱ درصد از مدارس متوسطه در یک سال تحصیلی ۲۰۲۲-۲۳ کسری بودجه داشته یا انتظار می‌رود تا پایان سال کسری پیدا کنند، در حالی که ۴۲ درصد مدارس هم پیش‌بینی می‌کنند که در سال ۲۰۲۳-۲۴ کسری داشته باشند. این در حالی ‌است که اولین اولویت برای حل مشکل کسری بودجه، کاهش هزینه‌های تدارکات و امکانات رفاهی در مدارس است.
این گزارش توسط بنیاد ملی تحقیقات آموزشی، بنیاد نوفیلد و تحقیقات ASK منتشر شده است و هشدار می‌دهد که ۲۹ درصد از مدارس متوسطه نیز از والدین درخواست بودجه اضافی برای انطباق با فشارهای هزینه‌های ضروری می‌کنند.
این وضعیت تایید می‌کند که مدارس متوسطه شماری از امکانات و تمهیدات را کاهش می‌دهند تا بتوانند ارائه خدمات به دانش‌آموزان را ادامه داده و متعادل کنند.