kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۶۲۸۵
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۱

حزب‌الله لبنان 120 نظامی صهیونیست را به هلاکت رسانده یا زخمی کرده است

 
سرویس خارجی-
در میان پنهان‌کاری‌های رژیم صهیونیستی در اعلام خسارات و تلفات خود در نبرد مرزی با مقاومت لبنان، جنبش حزب‌الله خبر داد که در جریان عملیات در مرزهای جنوبی این کشور، بیش از 120 نظامی صهیونیست کشته و زخمی شده‌اند.
رسانه‌های رژیم صهیونیستی در روزهای آغازین ماه جاری اذعان کرده بودند که تعداد سربازان کشته و زخمی شده این رژیم در حملات حزب‌الله از جمله در حملات این جنبش با موشک‌های ضد‌تانک رو به افزایش است، البته آمار دقیقی ارائه نکردند؛ چرا که صهیونیست‌ها، برای جلوگیری از گسترده‌تر شدن موج وحشت، از اعلام دقیق تعداد کشته‌شدگان خودداری می‌کنند. علی‌رغم همه سانسورها خبرنگار کانال ۱۴ رژیم اسرائیل در همان روزها نوشته بود: «حزب‌الله نیروهای ارتش اسرائیل را در مرز لبنان مثل اردک شکار می‌کند.» همین موضوع موجب تمسخر نظامیان صهیونیست از سوی کاربران فضای مجازی شده و موجی از تصاویر اردک با لباس نظامی اسرائیلی منتشر شده بود.
حالا جنبش حزب‌الله لبنان خبر داد که از هشتم اکتبر (16 مهر)، یعنی یک روز پس از عملیات «طوفان الاقصی»، تاکنون ۱۰۵ حمله علیه سیستم‌های جاسوسی، ارتباطی و راداری دشمن صهیونیستی انجام داده است. حزب‌الله تأکید کرد که در جریان عملیات در مرزهای جنوبی این کشور، ۱۲۰ نظامی صهیونیست، کشته و زخمی شده، ۹‌تانک منهدم و یک پهپاد سرنگون شده است. به طور تفصیلی‌تر می‌توان گفت، حزب‌الله توانسته است «دو خودرو ‌هامر و 9‌تانک را منهدم کند و 120 سرباز را هدف قرار دهد و باعث کشته یا زخمی شدن آنها شود، همچنین 105 سایت نظامی را هدف قرار داده و 69 سامانه ارتباطی، 140 دوربین نظارتی و 17 سیستم پارازیت را منهدم کند. نیروهای حزب همچنین توانستند 33 رادار و 27 سامانه اطلاعاتی را منهدم کنند و یک پهپاد را سرنگون کنند. در نتیجه عملیات مقاومت، 28 شهرک تخلیه و 65000 شهرک‌نشین به داخل فلسطین اشغالی آواره شدند.» گفتنی است، یک روز پس از آغاز عملیات طوفان‌الاقصی، نیروهای حزب‌الله حملات راکتی و توپخانه‌ای خود را به شهرها و شهرک‌های اسرائیلی آغاز کردند و این حملات در حال حاضر، در حال گسترش است و حزب‌الله از موشک‌های با بُرد بالاتر استفاده می‌کند. آن‎طور که فارس نوشته است، حزب‌الله لبنان روز دوشنبه نیز خبر داده بود که تجهیزات فنی و جاسوسی متعلق به نظامیان رژیم صهیونیستی را در مقر نظامی «بیاض بلیدا» هدف قرار داده است. حزب‌الله با بیان این‌که این حملات با تسلیحات مناسب صورت گرفته است، افزوده بود که در پی این حملات، چند نظامی اسرائیلی نیز زخمی شدند.
همچنین یادآوری این نکته نیز خالی از لطف نیست که در این روزها که بازار گمانه‌زنی‌ها درباره محتوای سخنرانی سید حسن نصرالله و احتمال گشوده شدن جبهه دوم از شمال اراضی اشغالی در حالی داغ شده است، بر اساس نظرسنجی‌های جدید، حدود ۸۰ درصد از مردم لبنان اعم از شیعه، سنی، مسیحی و دروزی از عملیات نظامی مقاومت موسوم به عملیات «طوفان الاقصی» و عملیات دفاعی حزب‌الله حمایت می‌کنند.
حزب‌الله: صهیونیست‌ها از باتلاق غزه سالم بیرون نخواهند آمد
خبر دیگر آن‌که «سید‌هاشم صفی‌الدین»، رئیس‌شورای اجرائی حزب‌الله، در پاسخ به سؤال خبرنگار نورنیوز درخصوص احتمال اقدام نظامی رژیم صهیونیستی علیه ایران، تأکید کرد: «رژیم صهیونیستی بهتر است فعلاً در اندیشه پایان دادن به جنگ فعلی و توان باقی مانده ارتش خود پس از اتمام جنگ باشد؛ مطمئنا رژیم از باتلاق غزه سالم بیرون نخواهد آمد.» در این دیدار صفی‌الدین، عملیات طوفان الاقصی را یک اقدام کاملاً فلسطینی عنوان کرد و اظهار داشت: «ما در حزب‌الله لبنان هیچ‌گونه اطلاعی از زمان و ابعاد عملیات نداشتیم و خبر آغاز این عملیات را از رسانه‌ها شنیدیم.» رئیس‌شورای اجرائی حزب‌الله لبنان با اشاره به شکست قطعی رژیم صهیونیستی در حمله زمینی به غزه افزود: «خبر قطعی و اطلاعات دقیق میدانی ما می‌گوید که بعد از عملیات موفق طوفان الأقصى، رژیم صهیونیستی به لحاظ نظامی و اطلاعاتی کاملاً از هم پاشیده است.» صفی الدین پیرامون قصد حزب‌الله برای نشان دادن واکنش مؤثر به جنایتهای رژیم صهیونیستی اظهار داشت: «از ابتدای شروع عملیات طوفان الاقصی اعلام کردیم که در این جنگ هستیم اما هیچ‌گاه درخصوص سطح، کیفیت و زمان اقدامات سخن نخواهیم گفت چون راهبرد حزب‌الله وعده دادن نیست و هر زمان لازم بدانیم صرفا عمل می‌کنیم.»
میقاتی: تجاوزات اسرائیل به لبنان از سکوت جهان است
از لبنان همچنین خبر می‌رسد که نخست‌وزیر موقت لبنان در رابطه با حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان، سکوت جامعه بین‌المللی را دخیل دانست و گفت که جنایات روزانه این رژیم در نوار غزه مایه ننگ بشریت است. «نجیب میقاتی»، نخست‌وزیر موقت لبنان در جلسه کابینه خاطرنشان کرد: «تجاوزات اسرائیل به جنوب و شهداء و قربانیان ناشی از آن، تخریب خانه‌ها، سوختن محصولات کشاورزی، آوارگی و آسیب‌های اقتصادی و مالی که کل کشور را متاثر می‌کند، سرفصل‌های گسترده‌ای است که توسط جامعه جهانی ترسیم شده است؛ جامعه جهانی که در مورد حقیقت سکوت می‌کند. همان‌طور که جنایات روزانه اسرائیل در نوار غزه مایه ننگ بشریت است و نابودی تمام ارزش‌ها و اصولی است که عدالت بین‌المللی بر آن استوار است. متأسفانه قدرتمندان شروع به ادعای داشتن حق کرده‌اند در حالی که ما با این باور تربیت شدیم که حق منبع قدرت است.»
درخواست آلمان و تأیید دولت لبنان
وزارت خارجه لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، درخواست آلمان درخصوص اعزام نیروی نظامی به لبنان برای تخلیه اتباع خارجی «قانونی» است و دولت مجاز به تأیید آن است. وزارت خارجه لبنان در این بیانیه اعلام کرد، روزنامه الاخبار روز گذشته گزارشی را تحت عنوان «آلمان می‌خواهد به لبنان نیروی نظامی اعزام کند» منتشر کرد که این گزارش حاوی اطلاعاتی نادرست و پراکنده درخصوص اختیارات این وزارتخانه و نقش آن در اعطای مجوز به نیروهای خارجی جهت ورود به لبنان و مسئولیت موافقت با ورود نظامیان آلمانی به این کشور است. براساس گزارش النشره، در بیانیه مذکور همچنین آمده است، نقش وزارت خارجه مبتنی بر اصول درخواست ارجاع شده به آن و هماهنگی آن با «توافق وین» برای روابط‌ دیپلماتیک از سوی حق دولت درخواست‌کننده برای تأمین امنیت اتباع خود و تخلیه آنها در صورت لزوم و لطمه نزدن به حاکمیت لبنان است.