ضرورت توجه به زیرساختهای تنها بندر اقیانوسی ایران
معینالدین سعیدی در گفتوگو با خبرگزاری تسنیم، درخصوص وضعیت نامناسب روکش آسفالت جاده ساحلی چابهار- بریس اظهار کرد: متاسفانه این مشکل از نوع نگاهی است که به این منطقه نشات میگیرد. با نوع نگاه کنونی بودجهریزی دهها سال زمان میبرد که کیفیت زیرساختهای جادهای (روکش آسفالت) جنوب و جنوب شرق سیستان و بلوچستان به میانگین استان برسد. هنوز هم نگاهی مبتنی بر توسعه پایدار در این منطقه جاری و ساری نشده است.
وی با یادآوری اینکه دولت سیزدهم کارهای بسیار ارزشمندی در حوزه آبرسانی انجام داده است، افزود: اما در عین حال در بخش راهسازی، فضاهای درمانی، طرحهای هادی روستایی و... کماکان از میانگین استان سیستان و بلوچستان پایینتر هستیم.
نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اخیرا 20 کیلومتر روکش آسفالت جاده ساحلی چابهار به پیمان رفته است، اضافه کرد: حدود دو هزار کیلومتر راه خاکی منتهی به چابهار داریم که نیاز است با تخصیص اعتبارات لازم، روکش آسفالت آنها انجام شود.
گفتنی است، چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران از جایگاه ویژه و منحصر به فردی برخوردار است که پیشرفت و توسعه آن اهتمام مسئولان ملی را میطلبد. این بندر نقطه شروع کریدور شمال جنوب از سمت جنوب کشور و اتصال بدون واسطه اقیانوس هند و آبهای بینالمللی به خاک کشورمان است و به شرط توجه مسئولان، ظرفیت اقتصادی و مهاجرپذیری بالایی دارد.
چابهار، میتواند علاوه بر کاهش مشکلات اقتصادی مردم استان سیستان و بلوچستان، نقش مهمی در پیشرفت اقتصاد و تجارت کشور ایفا کند. توسعه این بندر در چند سال اخیر، معطل هند مانده که باید از این وضعیت خارج شود.