kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۵۸۸۷
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۳
در جریان رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ نیروی زمینی ارتش صورت گرفت

رونمایی ارتش از بمب‌های پرسه‌زن سینا و فاتح اهداف ثابت و متحرک را منهدم کردند

 
 
 
در جریان رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران یگان‌های متحرک هجومی نزاجا با بهره‌گیری از بمب‌های پرسه زن سینا و فاتح، ساخت تولید داخل توانستند اهداف ثابت و متحرک را در شعاع ۱۰ کیلومتری مورد اصابت قرار دهند.
رزمایش اقتدار نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح جمعه با رمز یا علی بن موسی الرضا(ع) و با حضور امیر سرلشکر حسین حسنی سعدی جانشین فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء(ص)، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، امیر سرتیپ عزیز نصیرزاده جانشین رئیس‌ستاد کل نیروهای مسلح و سردار سرتیپ علی شادمانی معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء(ص) در منطقه عمومی نصرآباد اصفهان آغاز شد.
یگان‌های متحرک هجومی نزاجا در جریان این رزمایش با بهره‌گیری از بمب‌های پرسه زن سینا و فاتح، ساخت تولید داخل توانستند اهداف ثابت و متحرک را در شعاع ۱۰ کیلومتری مورد اصابت قرار دهند.
دقت و نقطه‌زنی پهپاد انهدامی آرش 
در رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ نزاجا
به گزارش فارس، نیروی زمینی ارتش همچنین در نخستین دقایق روز اول رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ در راستای اجرای عملیات پدافند ساحلی و مسدود‌سازی مسیر نیروهای مهاجم با بهره‌گیری از پهپاد انتحاری آرش اهداف ثابت و متحرک را با دقت بالا و نقطه‌زنی مورد اصابت قرار داد.
در این مرحله از رزمایش از پهپادهای مهاجر ۲ نوین و پهپاد مهاجر ۶ نیز در ارسال اطلاعات به مرکز فرماندهی پهپاد استفاده شد.
مانور عملیاتی ۲۰۰ فروند بالگرد در پایگاه چهارم رزمی هوانیروز در رزمایش اقتدار 1402
هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان بزرگ‌ترین ناوگان بالگردی آسیا پیش از شروع رزمایش اقتدار ۱۴۰۲، به آماده‌‌سازی حجم وسیعی از بالگردهای ترابری و رزمی جهت اجرای مأموریت در این رزمایش اقدام کرد.
بنا براین گزارش؛ هوانیروز ارتش در این اقدام قابل توجّه که نیاز به پشتیبانی فنی و مهندسی گسترده‌ای دارد، برای نخستین‌ بار در سطح غرب آسیا، بیش از ۲۰۰ فروند بالگرد را به طور همزمان با حضور خلبانان جوان و مجرب، آماده اجرای عملیات رزمی و ترابری در رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ کرده است.
براساس این گزارش، انواع بالگردهای کبرا، شینوک، ۲۱۴، ۲۰۵، ۲۰۶ در این مانور عملیاتی در گستره‌ ۱۰ کیلومتری استقرار 
یافتند.
انتقال سریع نیروها و تجهیزات با پیمایش بیش از هزار کیلومتر از ۷ استان کشور
امیر سرتیپ کریم چشک، سخنگوی رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ نزاجا از انتقال و جابه‌جایی سریع 
۴ تیپ رزمی، یک گروه مهندسی رزمی و توپخانه از طریق زمین و هوا با پیمایش مسافتی بالغ بر هزار کیلومتر در کمتر از ۴۸ ساعت به منطقه عمومی رزمایش خبر داد.
وی افزود: جابه‌جایی تمامی نیروها و تجهیزات از طریق زمین و هوا با پیمایش مسافتی بالغ بر هزار کیلومتر در کمتر از ۴۸ ساعت اقدام کم‌نظیری است که با کشنده‌های سنگین و فوق سنگین ساخت متخصصان مرکز تولید و بهینه‌‌سازی شهید زرهرن نیروی زمینی ارتش انجام شد.
انهدام اهداف با موشک‌های ارتقاء یافته شفق، الماس و دهلاویه در رزمایش اقتدار 1402 نزاجا
خبر دیگر اینکه، تیپ‌های متحرک هجومی، یگان‌های زرهی، بالگردی، موشک‌های ارتقا یافته شفق، الماس و دهلاویه نیروی زمینی ارتش در رزمایش اقتدار 1402 نیروی زمینی ارتش شلیک و اهداف مورد نظر را با موفقیت منهدم 
کردند.
تجهیز هوانیروز ارتش 
به موشک‌های هواپایه برد بلند
همچنین، امیر خلبان یوسف قربانی، فرمانده هوانیروز ارتش در حاشیه رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ نیروی زمینی ارتش تصریح کرد:  بالگردهای رزمی و ترابری ارتش امروز به همّت متخصصان داخلی و مجهز به موشک‌های هواپایه برد بلند با قدرت تخریب فزاینده شده‌اند که برخی از این موشک‌ها در این رزمایش برای اولین بار شلیک می‌شود.
وی گفت: همچنین برای تولید انبوه این موشک‌ها نیز برنامه‌ریزی مناسبی صورت گرفته است.
تجهیز گردان‌های متحرک هجومی
 به موشک‌های ضدزره با برد ۸ کیلومتر
امیر سرتیپ نوذر نعمتی، جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش نیز در حاشیه رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ خاطرنشان کرد: پیش از این گردان‌های متحرک هجومی از موشک‌های ضدتانک با برد ۳ کیلومتر استفاده می‌کردند، امّا امروز گردان‌های متحرک هجومی نزاجا به موشک‌های ضد زره هوشمند با حداقل برد ۸ کیلومتر مجهز 
شده‌اند.
اولین حضور «پهپاد سوییچ‌بلید نزاجا» 
در رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ نیروی زمینی ارتش
نیروی زمینی ارتش همچنین در رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ نزاجا برای اولین‌ بار پهپاد سوییچ‌بلید که پیش‌تر به این نیرو الحاق شده بود را در رزمایش عملیاتی کرد.