kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۵۶۴۲
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۸
قالیباف:

توهم امنیت در سرزمین‌های اشغالی به ترس پایدار تبدیل شده است

رئیس‌مجلس شورای اسلامی گفت: امروز توهم امنیت برای ساکنان سرزمین‌های اشغالی به ترس پایدار تبدیل شده است و همه خوب می‌دانند که نبود امنیت به معنای آغاز چالش‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است و قطعاً شاهد مهاجرت گسترده از سرزمین‌های اشغالی، فرار سرمایه‌ و بروز شکاف‌های سیاسی و اجتماعی خواهیم بود.


 محمدباقر قالیباف روز دوشنبه در نشست مشترک کمیسیون امنیت مجلس با سفرای کشورهای اسلامی و دبیران سازمان‌های بین‌المللی مستقر در تهران گفت: چه کسی باور می‌کند ما در زمانه‌ای زندگی می‌کنیم که مسجدالاقصی به‌عنوان یکی از مقدس‌ترین مکان‌های بیش از یک میلیارد مسلمان در حال تخریب است فقط به این دلیل که افرادی با خوی شیطانی از برپابودن نماز در این مسجد نگرانند و آن را مانع پروژه‌های اهریمنی خود می‌دانند؟
وی افزود: چه کسی باور می‌کند فلسطینی‌ها در وضعی به سر می‌برند که زن و مرد فلسطینی در خیابان به دست شهرک‌نشین صهیونیست کشته می‌شود و جنازه‌اش ساعت‌ها روی زمین می‌ماند؟ فقط به این دلیل که آن شهرک‌نشین به او مشکوک شده و رفتارش را نپسندیده است. چه کسی باور می‌کند فلسطینی‌ها در دو سال گذشته در وضعی زندگی کرده‌اند که به‌عنوان مثال، یک روز عصر که به خانه برگشته‌اند دیده‌اند همسایۀ یهودی آنها خانه‌شان را غصب کرده و وقتی به او اعتراض کرده‌اند تنها پاسخی که شنیدند این بوده که اگر من این خانه را غصب نکنم، یک نفر دیگر این کار را خواهد کرد.
رئیس‌مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رژیم صهیونیستی هرقدر از مردم مظلوم غزه شهید کند، نمی‌تواند سرپوشی بگذارد بر شکست تاریخی که در عملیات طوفان‌الاقصی متحمل شد. ساکنان سرزمین‌های اشغالی فهمیدند که ظلم‌های چندساله‌ای که بر مردم فلسطین روا داشته‌اند چنان اراده و توان مقاومت را افزایش داده است که دیگر امنیتی برای آنها متصور نیست. امروز توهم امنیت برای ساکنان سرزمین‌های اشغالی به ترس پایدار تبدیل شده است و همه خوب می‌دانند که نبود امنیت به معنای آغاز چالش‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است و ما قطعاً شاهد مهاجرت گسترده از سرزمین‌های اشغالی، فرار سرمایه‌ و بروز شکاف‌های سیاسی و اجتماعی خواهیم بود.
قالیباف همچنین اضافه کرد: جهان اسلام به مسئولیت خود عمل کند و مهم‌ترین آن این است که اولا  با صدای بلند این جنایت را محکوم کند و از این کار خسته نشود، دوم اینکه همۀ امکانات خود را برای سیلی‌زدن به اسرائیل و آمریکا به کار بگیرد و از همه مهم‌تر اینکه انرژی‌های مردمی آزاد شده علیه صهیونیست‌ها را که اکنون در حال ایجاد یک سیل بزرگ است به سمت آن سرزمین مقدس روانه کند. ما از کشورهای اسلامی به‌صراحت می‌خواهیم در اجابت به مطالبۀ ملت‌هایشان پایان پروژۀ عادی‌‌سازی روابط با رژیم کودک‌کش صهیونیستی را برای همیشه اعلام کنند.