kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۵۵۵۴
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۲
طی 12 روز از آغاز فراخوان انجام شد

کمک 174 میلیارد ریالی مردم ایران به مردم افغانستان و فلسطین

رئیس‌سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر گفت: میزان کمک‌های نقدی هموطنان به زلزله‌زدگان افغانستان و مردم مظلوم فلسطین تا شامگاه 29 مهرماه به جمعیت هلال‌احمر، به ۱۷۴ میلیارد و ۸۱۳ میلیون ریال رسید.

به گزارش سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر، وحید سلیمی‌ اظهار داشت: جمعیت هلال‌احمر در راستای وظایف بشردوستانه خود در امدادرسانی به آسیب‌دیدگان از زلزله ولایت هرات در افغانستان و نیز کمک به آوارگان جنگی به ویژه زنان و کودکان بی‌گناه غزه، از ۱۷ مهرماه اقدام به اعلام دو پویش بشردوستی و آفتاب مهربانی کرده است.
سلیمی‌ ادامه داد: از ابتدای اعلام رسمی‌پویش‌ها در تاریخ ۱۷ مهرماه تا روز جمعه ۲۸ مهرماه، یعنی طی ۱۲ روز از آغاز فراخوان‌ها، در مجموع ۱۷۴ میلیارد و ۸۱۳ میلیون و ۵۵۲ هزار و ۷۲۶ ریال از سوی مردم کشورمان به شماره حساب‌های رسمی جمعیت هلال‌احمر واریز شده است.
وی افزود: از مجموع مبالغ واریزی، ۱۳۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال مربوط به پویش بشردوستی و کمک به مردم مظلوم فلسطین و ۳۵ میلیارد و ۷۱۳ میلیون ریال مربوط به پویش آفتاب مهربانی و کمک به زلزله‌زدگان افغانستان است.
رئیس‌سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر با اعلام خبر پایان پویش آفتاب مهربانی، بیان داشت: با توجه به ادامه درگیری‌ها و منازعات مسلحانه بین فلسطین و اسرائیل و جنایات رژیم غاصب صهیونیستی از جمله حمله به بیمارستان المعمدانی و کشتار بی‌رحمانه بیماران، کودکان و زنان بی‌دفاع غزه، پویش بشردوستی همچنان استمرار خواهد داشت.
سلیمی گفت: هموطنان می‌توانند کمک‌های نقدی خود به مردم فلسطین را به شماره حساب ۹۹۹۹۹ و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۵۴۴۹۹۹۹۹۹ نزد بانک ملی و یا به شماره حساب ۴۱۰۱۰۳۴۷۴۱۹۹۹۹۹۸ و شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۷۸۷۵۸۳۳۶  نزد بانک مرکزی و یا از طریق شماره گیری کد دستوری#۵*۱۱۲* واریز کنند.
چهارمین محموله کمک‌های مردم ایران برای زلزله‌زدگان افغانستان ارسال شد
رئیس‌جمعیت هلال احمر تایباد گفت: چهارمین محموله کمک‌های مردم ایران برای زلزله‌زدگان افغانستان از مرز «دوغارون» در شرق خراسان رضوی ارسال شد.
هادی رمضانی روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این محموله از سوی مردم شهرستان تایباد جمع‌آوری شده است و در مناطق زلزله زده «زنده جان» در ولایت هرات افغانستان توزیع می‌شود. اقلام اهدایی شامل انواع مواد غذایی، روغن، برنج، کنسرو، پتو و فرش به وزن ۴۰ تن است که وارد کشور افغانستان شد.
به گفته وی، تاکنون در سه مرحله قبلی افزون بر ۶۹۰ تن انواع کالاهای اهدایی
با ۲۶ دستگاه تریلی از کشورمان برای مردم زلزله زده افغانستان ارسال شده است.