kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۵۰۹۵
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۵

کیهان و خوانندگان

 
 
*حوادثی که امروز در سرزمین‌های‌اشغالی شاهدش هستیم نشان می‌دهد، جنگ غزه‌، آغازی برای رهایی قدس شریف و پایانی برای عمر سراسر قتل و جنایت رژیم صهیونیستی است. نبرد غزه به شیوه‌ای در جریان است که نتیجه نهائی برای هر دو طرف نبرد سرنوشت‌ساز است. مسلمانی و حتی آزادگی و مردانگی ایجاب می‌کند که امروز یکایک ما از هر آنچه در اختیار داریم، برای حمایت و کمک مادی و معنوی مردم مظلوم فلسطین دریغ نکنیم.
مهدی‌زاده
* نبرد طوفان‌الاقصی یک نبرد کاملاً فلسطینی است؛ ولی کشورها و ملت‌های مسلمان نباید این‌گونه فکر بکنند و تصمیم بگیرند که نبرد با اسرائیل تنها مسئله فلسطین است، بلکه فلسطین را باید پاره تن دنیای اسلام دانست و تک‌تک مسلمانان و همچنین دولت‌های مسلمان وظیفه دارند از مظلوم در مقابل ظالم در حد توان خود دفاع کنند؛ چرا که مسئله فلسطین و آزادی قدس شریف مسئله جهان اسلام است.
اولادی
*بزرگ‌ترین کمک جمهوری اسلامی به جبهه مقاومت، الهام‌بخشی و دمیدن روح امید و خودباوری در ملت‌های مظلوم است. تقلیل دادن جایگاه جمهوری اسلامی به فقط کمک‌های مادی و تسلیحاتی‌، جفا در حق جایگاه رفیع انقلاب اسلامی می‌باشد.
علم الهدی
*به ۳دلیل باید برای نابودی اسرائیل، جهاد کرد و ذره‌ای رحم و درنگ نداشت؛ دلیل اول اینکه از فرموده خدا در قرآن این برداشت می‌شود که دشمن‌ترین دشمن مؤمنان‌، این‌گونه یهودیان هستند. دلیل دوم طبق پروتکل‌های ۲۴‌گانه صهیونیستی، آنان اهداف شیطانی دارند. سومین دلیل این است که طبق فرموده امام خامنه‌ای صهیونیست‌ها به جای کشور یک پادگان تروریستی تشکیل داده‌اند.می‌خواهم عرض بکنم نگذاریم موش‌های کثیف یهودی، مظلوم‌نمایی کنند.
فیض‌اللهی
*وزیر جنگ اسرائیل گفته اسرائیل سخت‌ترین روزهای خود را تجربه می‌کند.توصیه ما به صهیونیست‌ها این است‌: حالا که به این نتیجه رسیده‌اید هرچه زودتر گورتان را از فلسطین گم کنید و الا شک نکنید که روزهای به مراتب سخت‌تری پیش روی خواهید داشت.
عاملی
* یک مامور اطلاعاتی موساد که به زبان فارسی توئیت می‌کند با انتشار تصویر پیکر کودکان غزه نوشته است جهانیان باید از ما برای نابودی این بمب‌های ساعتی کوچک یعنی کودکان فلسطینی سپاسگزار باشند. در واقع ما در حال پیشگیری از رخ دادن اتفاقات مشابه در سال‌های آینده برای سایر ملل هستیم. بی‌رحمانه‌ترین استدلال توسط سنگدل‌ترین جانوران تاریخ را در این عبارات می‌تواند دید. واقعا حرمله باید در مکتب اینها آموزش ببیند!
سهرابی
* در حالی که انزجار از جنایات رژیم نامشروع صهیونیستی در جهان اسلام به اوج رسیده است، عبدالحمید اسماعیل زهی امام جماعت مسجد مکی زاهدان در مقام جانبداری از رژیم ‌اشغالگر برآمده و خواستار به رسمیت شناختن این رژیم شده است! وی گفته است: نابودی اسرائیل، شدنی نیست و بحران کنونی، نیازمند راه‌حل عادلانه است!
زندی
* پاسخ کوبنده نماینده کویت در سازمان ملل به توهین‌های نماینده رژیم صهیونیستی نسبت به ایران‌، از برکات مقاومت ملت ایران است. درود بر شرف و غیرت این نماینده حقگو.
کاظمی
*در دولت دکتر رئیسی فقط با دیپلماسی فعال انرژی، بدون تخفیف، چند برابر قبل، نفت می‌فروشند، دو مرجع معتبر رسمی هم به افزایش فروش نفت ایران اذعان کرده‌اند. ولی دولتی که ادعای زبان بلدی دنیا را داشت نمی‌توانست نفت بفروشد! پس فرق می‌کند چه کسی رئیس‌جمهور باشد!
امیدی
*مجید انصاری معاون رئیس‌دولت یازدهم مدعی شده است اگر هرچه سریع‌تر FATF مورد پذیرش قرار بگیرد، به نفع کشور است و راه چاره دیگری هم وجود ندارد. گفتنی است، از یک سو بسیاری از اقدامات بر زمین مانده به بهانه FATF در دولت قبل بدون پیوستن به این کنوانسیون و مدیریت و تلاش دولت سیزدهم انجام شده است و از سوی دیگر مقامات دولت مردمی رسماً شایعات درباره پذیرشFATF را تکذیب کرده‌اند. عرضم این است که اصرار یک جریان سیاسی بر شایعه‌ای که بارها تکذیب شد برای چیست؟
باقر زاده
* مدیـر کل آژانـس بین‌المللی انرژی هسـته‌ای ادعا کرده هنوز مسـائل حل نشـده با ایران باقی اسـت. این حرف نشان می‌دهد غربی‌ها کاری به حقیقت ندارند و مامور به انجام کاری هستند که غرب به آنان واگذار کرده است.
کشاورز
* رژیم غاصب و جعلی باید بداند، گذشت زمانی که دست فلسطینی‌ها خالی بود و یا حداکثر با سنگ پر می‌شد. امروز مبارزان فلسطینی به رغم همه محدودیت‌ها، مجهز به موشک و پهپاد و... هستند و عزمشان هم صدها برابر بیش از آن‌زمان است و زمان بزن و دررو هم به پایان رسیده است. 
میرشفیعی ‎ ‎
* ایران عادت ندارد به گروه‌های مقاومت و متحدانش ماهی بدهد؛ همیشه ماهیگیری یادشان می‌دهد. 
رحیمی
* انتقال کامل دفتر واشنگتن شبکه اینترنشنال به سرزمین‌های ‌اشغالی تحت تدابیر شدید امنیتی با پرواز ویژه نظامیان ارتش اسرائیل، برای پوشش ویژه خبری و البته با مأموریت خون‌شویی از چهره جنایتکار صهیونیست‌ها صورت گرفت.
 یونسی
*از کسانی که نسبت به گسترش منکرات در جامعه دغدغه دارند انتظار می‌رود به این توصیه دلسوزانه امام خامنه‌ای عمل کنند که می‌فرمایند: [امر و نهی مکرّر، شیوه تکرار] بزرگ‌ترین حربه در مقابل گناهکار، گفتن و تکرار کردن است. اینکه یک نفر بگوید اما ده نفر ساکت بنشینند و تماشا کنند، نمی‌شود. اگر یکی دچار ضعف نفس بشود، یکی خجالت بکشد و یکی بترسد، اینکه نهی از منکر نخواهد شد... در مقابل این منکرات، عامل بازدارنده، نهی است؛ نهی از منکر. بگویید: «آقا، نکن.» این تکرارِ «نکن» برای طرف مقابل، شکننده است. این نکتۀ اول؛ که نهی از منکر، اراده و تصمیم و قدرت و شجاعت لازم دارد، که بحمدالله، در قشرهای مردم ما و در زن و مرد ما وجود دارد. باید آن را به کار بگیرید... (29/7/1371 دیدار با قشرهای مختلف مردم)
دادفر
*تاخیر بیش از ۵۰ روزه در اعلان قیمت اقلام کشاورزی که قطعا باعث خسارت به کشاورزان و کاهش فراوان تولید می‌شود از مصادیق قطعی ترک فعل می‌باشد امید است دستگاه‌های نظارتی قوه مجریه و قضائیه  این مسئله را به جد پیگیری و اطلاع‌رسانی کندتا دیگر شاهد ترک فعل نباشیم.
شهریاری
* با توجه به طولانی شدن تصویب طرح شفافیت مجلس و ردّ این طرح توسط مجمع تشخیص از مسئولین مربوطه، خواستار توضیح کامل و شفاف درباره این موضوع مهم و ساختارساز هستیم.
فرزندی
* بعد از سال‌های ‌سال جنگ و درگیری داخلی حالا مردم افغانستان درگیر یک ویرانگر دیگر به نام زلزله شده‌اند. بلایی که برخلاف زمان وقوع این‌گونه بلایا در سایر نقاط جهان‌، هیچ توجهی را به خود جلب نکرد!
حسینی 
* این که موضوع سربازی و امریه نخبگان در شرکت‌های دانش‌بنیان در دستورکار نیروهای مسلح قرارگرفته خبر خوشحال‌کننده‌ای است.  بر اساس این طرح، نیروهای کلیدی شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند با تأیید کارگروه مشترک موجود دوره سربازی خود را در همان شرکت فناور بگذرانند. این کار یک قدم در راه تخصصی کردن سربازی در کشور است.
شکوهی
*پیر شدن جمعیت کشور یک تهدید جدی است. همگان باید بدانند  درصد جمعیت سالمند کشور در ۴۳ سال گذشته دو برابر شده است. رشد سالمندی جمعیت آسیا در دنیا بالاست و در ایران بالاتر از تمام کشورهای آسیاست. دلسوزان کشور چه مسئول و چه غیرمسئول نباید بی‌تفاوت باشند.
جلالی
* متأسفانه در خبرها شنیدیم ۲۲ فوتی حاصل از کرونا در طول یک هفته داشته‌ایم. این یک زنگ خطر برای بازگشت کرونا می‌تواند باشد. همه باید نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی حساس باشیم.
اخوان