kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۴۷۶۲
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۴
شمار تلفات رژیم صهیونیستی از مرز 1200 تن گذشت

اسرائیل در میدان جنگ کم آورد به جعل خبر و کشتار کودکان متوسل شد

همزمان با افزايش تلفات صهيونيست‌ها به بيش از 1200 نفر، دستگاه‌هاي تبليغاتي ارتش رژيم صهيونيستي تلاش دارند تا با جعل تصوير، نيروهاي فلسطيني را به كشتن كودكان متهم كنند، اما بسياري اذعان كرده‌اند كه حماس دست به قتل كودكان نزده و تصاوير كشتار كودكان جعلي است.
 
 
 
سرويس خارجي-
 
در ميانه نبرد فلسطيني‌ها عليه اشغالگران تصاويري از كودكان در قفس با عنوان «كودكان شهر سدروت» دست به دست مي‌شود و برخي كاربران با انتشار اين تصاوير مدعي شدند كه حبس اين كودكان در قفس كار نيروهاي فلسطيني است. دو روز پيش هم تصوير ديگري با عنوان سرهاي بريده كودكان در فضاي مجازي منتشر شد و برخي ادعا كردند كه كار، كار حماس است. با اين حال تصوير كودكان در قفس مربوط به اسارت كودكان سوري در هشت سال پيش در جريان حمله داعش به سوريه بود و كودكان سربريده هم عكسي جعلي و قديمي از آب درآمد. «اورن زیو»، خبرنگار- عکاس اسرائیلی که در روزهای گذشته مشغول پوشش رویدادهای جنگ بوده در واکنش به شایعاتی مبنی بر اینکه حماس کودکان اسرائیلی را در یک روستا سر بریده گفت: «در جریان حمله نیروهای حماس به شهرک کفار عزه، هیچ دلیل و مدرکی نیافتیم که نشان دهد حماس کودکان را سربریده است و جای تأسف دارد که اسرائیل اکنون این ادعاها را دستاویزی برای تشدید بمباران غزه قرار داده است.»
همچنين چندی پیش کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی اعلام کرد شهرک‌نشینان می‌گویند نیروهای مقاومت کاری به کودکان‌مان نداشتند و روی دیوارها نوشتند: «القسام کودکان را نمی‌کشد.» جالب آن بود كه دروغ بزرگ سربريدن كودكان فلسطيني را براي نخستين‌بار شبكه آي-24 اسرائيل منتشر كرد، اما اين دروغ بزرگ از سوي خبرنگاران و كاربران مستقل خيلي زود تكذيب شد و آي-24 هم مدركي دال بر ادعاي خود ارائه نكرد.
شهادت 300 كودك در 5 روز
حقيقت آنكه جبهه جنگ فقط در ميدان نبرد و توپ و تانك نيست، بلكه بخش مهم‌تري از جنگي كه امروز در فلسطين جريان دارد، جنگ روايت‌‎هاست. جنگي كه رسانه‌هاي مدافع رژيم اسرائيل به آن دامن مي‌زنند تا از رژيم صهيونيستي چهره يك رژيم مظلوم و قرباني را نشان دهند. در اين ميان رژيم صهيونيستي نيز تلاش دارد تا جاي خود را با قرباني و مظلوم اصلي نبرد يعني فلسطينيان تغيير دهد، اما تاريخ را نمي‌توان تحريف كرد. براساس اعلام رسمي منابع فلسطيني تا روز پنجم بمباران رژيم صهيونيستي عليه نوار غزه، بيش از 300 كودك فلسطيني به شهادت رسيده‌اند. جنبش حماس با انتشار بيانيه‌اي ضمن تكذيب قتل كودكان توسط نيروهاي فلسطيني، جنايتكار اصلي را رژيم صهيونيستي توصيف و اعلام كرده است: «رژیم اشغالگر از طریق بمباران هوایی و شلیک‌ موشک‌های ممنوعه بین‌المللی تا این لحظه 1055 غیرنظامی فلسطینی از جمله بیش از 300 کودک و 200 زن را به شهادت رسانده و 5150 غیرنظامی دیگر که بیش از 1200 نفر از آنان کودک و 1000 نفر نیز زن هستند، را مجروح کرده است و ده‌ها نفر از کادر پزشکی را هم شهید یا زخمی کرده است و هنوز هم ده‌ها نفر از شهروندان اعم از زن و کودک و سالخورده زیر آوارها در حال جان دادن هستند. غیرنظامیان همچنان به شیوه‌ای هدفمند مورد هدف قرار می‌گیرند و این رژیم اقدام به قطع برق و آب به روی ساکنان غزه کرده و مانع از ورود کمک‌های غذایی و دارویی برای آنان می‌شود.»
جعل تصاویر توسط رژیم صهیونیستی 
جعل تصوير و تلاش براي وارونه جلوه دادن تحولات فلسطين از سوي دستگاه‌هاي تبليغاتي ارتش رژيم صهيونيستي مورد انتقادات زيادي قرار گرفته است، تا آنجا كه سازمان نظارت بر حقوق بشر یورو- مدیترانه، ارتش رژيم اسرائیل را به جنایت جنگی و جعل تصاویر ویدئویی متهم کرد. این سازمان در رسانه اجتماعی ايكس (توئيتر سابق) خود نوشت که «سربازان اسرائیلی چند مرد فلسطینی که خود را تسلیم کرده بودند از پشت مورد هدف قرار داده‌اند و سپس با رها کردن چند قبضه سلاح در کنار اجساد آنها مدعی شدند که رزمندگان مقاومت را کشته‌اند.»
كارنامه سياه كودك‌كشي رژيم صهيونيستي فقط محدود به نبرد اخير طوفان الاقصي نيست، بلكه صهيونيست‌ها سال‌هاست مشغول كودك‌كشي در فلسطين هستند. براساس گزارش سازمان ملل متحد كه وب‌سايت دفاع از حقوق كودكان فلسطيني آن را منتشر كرده، نیروهای صهيونيستي و شهرک‌نشینان از سال 2008 تا كنون حداقل 3752 غیرنظامی فلسطینی را در سراسر کرانه باختری اشغالی از جمله بیت‌المقدس شرقی و نوار غزه به شهادت رسانده‌اند. همچنين براساس اسناد جمع‌آوری شده توسط بنياد دفاع از حقوق كودكان فلسطيني، از سال 2000 تاكنون نیروهای صهيونيستي و شهرک‌نشینان بیش از 2300 کودک فلسطینی را به شهادت رسانده‌اند.
محمد عبدالفتح محمد عوده، 9 ساله، دیاب محمد دیاب ابوبید، 6 ساله، یازان فارس محمد رباع، 8 ساله، خواهر و برادر لعیان 8 ساله و انس ناصر شاهده ابوفهم 4 ساله، یوسف سمیر رمضان 10 ساله، محمد عماد ابرک العموری 9 ساله فقط بخش كوچكي از نام 300 كودكي است كه در 5 روز اخير بر اثر بمباران نوار غزه توسط صهيونيست‌ها جان خود را از دست داده‌اند. با اين حال رژيم صهيونيستي اجازه انتشار خبرها درباره وضعيت انساني نوار غزه همزمان با بمباران را نمي‌دهد و دو روز پيش از تلگرام خواسته بود تا حساب‌هاي خبري مربوط به مقاومت فلسطين و تحولات نوار غزه را مسدود كند، هرچند تلگرام به اين درخواست مقامات تل‌آويو پاسخ منفي داده بود. همچنين رئیس دانشگاه تل‌آویو اعلام كرده است كه با دانشجویانی که اقدامات حماس را توجیه می‌کنند، قاطعانه عمل می‌کنیم!
حذف كامل يك محله غزه
شدت جنايات رژيم صهيونيستي در نوار غزه تا بدان‌جاست كه مركز اطلاع‌رساني فلسطين بامداد چهارشنبه گزارش داد كه جنگنده‌هاي صهيونيستي با 200 بار بمباران يكي از محلات غزه، همه ساختمان‌هاي اين محل را تخريب و اين محله را با خاك يكسان كردند. همچنين روز گذشته تصاويري از سه كودك فلسطيني با نام‌هاي هادی، شام و علی به همراه مادرشان، سلام میما و پدرشان منتشر شد كه همگي در حملات هوایی به خانه‌شان شهید شدند. مادر اين كودكان خبرنگار بود و همزمان روز گذشته «محمد فایز یوسف ابو مطر»، خبرنگار ۲۸ ساله فلسطینی در حمله جنگنده‌های صهيونيستي به رفح در جنوب نوار غزه به شهادت رسید. یکی از اهالی غزه در حساب كاربري خود در فضا مجازي نوشته بود: «غریب‌ترین کاری که امشب انجام دادم این بود که دوتا از پسرانم را با دوتا از پسران برادرم عوض کردیم. که اگر خانه آنها موشک خورد از خانواده آنان کسی زنده بماند و اگر خانه ما موشک خورد، از خانواده ما کسی زنده بماند...» همچنين جنايت صهيونيست‌ها در ميدان جنگ در قالب استفاده از بمب فسفري عليه ساكنان غزه ادامه دارد و وزارت امور خارجه فلسطین اعلام كرد: «اسرائیل اشغالگر در منطقه حی‌الکرامه در شمال غزه علیه فلسطینیان از بمب ممنوعه فسفری استفاده می‌کند.» پيش از اين نيز، دیده‌بان حقوق بشر مستقر در نیویورک نیز در گزارش‌های قبلی به استفاده اسرائیل از بمب‌های فسفری در حملات به نوار غزه اشاره کرده بود.
افزايش آمار تلفات صهيونيست‌ها
در پنجمين روز جنگ در فلسطين، آمار تلفات صهيونيست‌ها طي 50 روز گذشته از 1200 نفر هم فراتر رفت. همچنين شمار مجروحان صهیونیست از ۳۰۰۰ نفر گذشت. وزارت بهداشت رژيم صهيونيستي در اين ارتباط اعلام كرد كه شمار مجروحانی که به بیمارستان‌ها منتقل شدند به ۳۰۰۷ مجروح رسید که ۴۷۱ نفر از آنها طی ۲۴ ساعت منتهی به ساعت مذکور بستری شدند و حال ۱۰۹ نفر از مجروحان جدید وخیم گزارش شده است. با اضافه شدن این رقم شمار مجروحان صهيونيست که با شرایط وخیم در بیمارستان بستری هستند به ۳۴۵ نفر رسید، در حالی که حال ۲۸ مجروح نیز بسيار وخیم اعلام شده است.
ادامه ارزیابی اطلاعاتی نادرست تل‌آویو در روز پنجم جنگ
ارتش رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه اعلام کرد که کنترل همه شهرک‌های مجاور غزه را که در عملیات حماس مورد نفوذ قرار گرفته بود تحت‌ کنترل گرفته و هیچ عملیات نفوذ دیگری نمی‌تواند انجام شود، اما روز چهارشنبه در پنجمین روز عملیات، نه‌‌تنها این ارزیابی اشتباه از آب درآمده و هنوز عملیات‌های نفوذ به سدروت و شهرک‌های دیگر انجام شده بلکه در جبهه شمالی نیز رژیم صهیونیستی از نفوذ عناصر مقاومت خبر دادند و این رژیم با نفوذ از شمال و جنوب رو‌به‌رو شد.
نتانیاهو: تاکنون چنین حملاتی ندیده بودیم
روز گذشته همچنين نتانياهو در گفت‌وگو تلفني با بايدن گفت: «در حال حاضر لحظات سختی را سپری می‌کنیم. در طول تاریخ‌مان چنین اقدامات و حملات خشنی را ندیده بودیم.» نتانياهو همچنين تاكيد كرده كه تلاش دارد تا انتقام بگيرد، اما بسياري اين سخن نتانياهو را بي‌اعتبار ارزيابي كرده‌اند. مجله آمریکایی «فارن‌پالسی» در يادداشتي از سختی‌ها و مشکلاتی که رژیم اشغالگر در راستای تلاش برای مقابله با جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با آن مواجه خواهد شد، پرده برداشت و نوشت، به‌رغم اینکه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ممکن است به مشكلات پيش‌رو در جنگ اعتراف نکند، اما احتمالاً می‌داند که جنبش حماس در قالب اسرای اسرائیلی خود راه نجاتی دارد. تا زمانی که اسرائیلی‌ها در دستان حماس هستند، نتانیاهو برای مذاکره جهت آزادی آنها تحت فشار قرار خواهد گرفت.
معنای حمله حماس برای اسرائیل
نشریه آمريكايي «فارن‌افرز» نيز در گزارشی درباره پیامدهای عملیات بزرگ و بی‌سابقه «طوفان الاقصی» نوشت: «حمله حماس نشان داد اسرائیل برخلاف گذشته برای حملاتش تاوان پس خواهد داد و اگر به کشتار بی‌رویه مردم غزه ادامه دهد، اسرائیل با حملات جدیدی رو‌به‌رو خواهد شد. با توجه به مقیاس حملات حماس و شوکه‌شدن اسرائیل، این رژیم هیچ گزینه آسانی برای واکنش به این حمله ندارد. حتی اگر اسرائیل در انجام یک واکنش قاطع موفق باشد، در ادامه با انتخاب‌های دشواری رو‌به‌روست.»
تكذيب دستور حمله از سوي ايران
«علی برکت»، از سران حماس در گفت‌وگويي با آسوشیتدپرس در بیروت كه دو روز پيش انجام شد، نكات مهمي را درباره عمليات طوفان الاقصي اظهار داشت و گفت: «تنها تعداد انگشت‌شماری از فرماندهان نظامی از ساعت حمله اطلاع داشتند و حتی شاخه سیاسی حماس اطلاع نداشت.» به گفته بركت، حمله برای متوقف کردن مذاکرات صلح عربستان و اسرائیل نبود و آماده کردن آن بیش از یک سال طول کشید. علي بركت همچنين علت حمله را سیاست‌های كابينه راستگرای افراطی اسرائیل در سال گذشته برشمرد و به نگه‌داشتن ۱۲۰۰ فلسطيني در بازداشت بدون تفهیم اتهام اشاره كرد. اين مقام ارشد حماس، اخبار مرتبط با صدور دستور حمله از طرف ایران یا طراحی آن از سوی ایران را تکذیب کرد و مدعی شد که گرچه حزب‌الله و ایران قبلا به حماس کمک کرده‌اند، اما حماس از سال ۲۰۱۴ در ساخت راکت و آموزش نیروهای خود، خودکفا عمل کرده است.
حادثه امنیتی در دیمونا
آخرین خبرها حاکی است منابع عبری از حادثه‌ای امنیتی در کارخانه‌ای در منطقه تاسیسات اتمی «دیمونا» در جنوب فلسطین اشغالی و شنیده شدن صدای تیراندازی در این مکان خبر می‌دهند. به گفته این منابع، به‌دنبال فعال‌شدن گسترده آژیرهای هشدار در حیفا و شمال فلسطین اشغالی، نتانیاهو و بنی‌گانتز فورا به مقر ستاد ارتش برای ارزیابی جدید وضعیت رفته‌اند.