تکلیف دادستانی تهران به «تپسی» برای حل مشکل سرویس مدارس یا پرداخت وجوه دریافتی ظرف یک هفته
با پیگیری دادستانی تهران شرکت «تپسی» مکلف شد ظرف یک هفته مشکلات سرویس مدارس را رفع کند و در صورت انصراف خانوادهها از دریافت خدمات سرویس، وجوه دریافتی را بلافاصله مسترد دارد.
به گزارش خبرگزاری میزان، به منظور بررسی و رفع مشکلات پیش آمده درخصوص نحوه ارائه خدمات سرویس مدارس به دانشآموزان از سوی شرکت تپسی، مدیرعامل این شرکت و نمایندگان شهرداری تهران و آموزش و پرورش به دادستانی تهران فراخوانده شدند. در این جلسه تأکید شد که فعالیت پیمانکاران در حوزه حملونقل دانشآموزی منوط به اخذ گواهی صلاحیت از مرجع ذیصلاح است و شرکتهای ارائه دهنده خدمات هوشمند مسافر (اینترنتی) از این موضوع مستثنی بوده و با اخذ مجوز صلاحیت از وزارت کشور و با احراز شرایط، میتوانند نسبت به خدماتدهی به دانشآموزان اقدام کنند. در این جلسه اعلام شد که قبل از شروع مدارس، ۹ هزار راننده در طرح سرویس مدارس در شرکت تپسی ثبتنام کردهاند که با توجه به نزدیک شدن به زمان بازگشایی مدارس، این تعداد به 6 هزار نفر کاهش یافت و متعاقباً در روز اول سال تحصیلی حدود ۶۰ درصد دیگر از رانندگان نیز انصراف دادند و ارائه خدمات عملاً از پنجم مهرماه آغاز شد. با دستور دادستانی تهران، با توجه به ثبتنام بیش از
۱۲ هزار دانشآموز در این طرح برای بهرهمندی از خدمات سرویس مدرسه و با توجه به خدماتدهی ضعیف این شرکت تاکسی اینترنتی که نارضایتی عمومی را به دنبال داشته، مقرر شد این شرکت به تعهدات خود در زمینه سرویسدهی به دانشآموزان، عمل کند. همچنین با توجه به اینکه شرکت تپسی به منظور ارائه سرویس حمل ونقل به دانشآموزان، در مرحله
پیش ثبتنام از هر خانواده مبلغ ۵۰۰ هزار تومان دریافت کرده و در حال حاضر نیز به علت حجم گسترده ثبتنام، توان ارائه خدمات در شهر تهران را ندارد و با توجه به گزارش مدیرعامل شرکت تپسی که برای خروج از این معضل، تخصیص هزار دستگاه تاکسی دیگر را ضروری اعلام کرد، مقرر شد معاونت حملونقل و ترافیک شهری تهران برای سرویسدهی بهتر به دانشآموزان، اجرای طرحهای تشویقی و تکلیفی لازم را در دستور کار قرار دهد. با توجه به اینکه ۹۰ درصد خانوادهها پس از انصراف از شرکت در طرح خدمت سرویس مدارس تپسی، وجوه واریزی خود را دریافت کردهاند، مقرر شد معاونت حملونقل شهرداری تهران و مدیرعامل شرکت تپسی، نواقص و اشکالات موجود را مرتفع و ظرف یک هفته نتایج را به دادستانی گزارش دهند. با دستور دادستانی تهران، شرکت تپسی مکلف شد وجوه پرداختی توسط خانوادههایی که درخواست انصراف از خدمات سرویس آن شرکت را دارند، بلافاصله به آنان مسترد کند.