kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۲۴۰۰
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۴

آقای ماکرون ریاست مادام العمر می‌خواهد!

 
 
سرویس خارجی-
گویا «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه، سودای ریاست‌جمهوری مادام‌العمر را دارد! او محدودیت قانونی موجود برای دوره‌های ریاست‌جمهوری را «مزخرفِ لعنتی» خواند و این‌گونه نسبت به این قانون ابراز انزجار کرد. 
«امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه در اظهاراتی محدودیت قانونی کشورش برای آنکه یک نفر تنها برای دو دوره پنج‌ساله می‌تواند رئیس‌جمهور باشد را «قانونی مزخرفِ لعنتی» خوانده و رد کرده است. او همچنین طرح جدیدی که اخیراً از سوی رهبر حزب راست افراطی فرانسه با موضوع محدود کردن دورهای ریاست‌جمهوری به تنها یک دوره هفت‌ساله مطرح شده را رد کرد. به نظر می‌رسد که آقای ماکرون سودای رئیس‌جمهور مادام‌العمر شدن را دارد و مشخص نیست که آیا او الگویی چون صدام و قذافی را در نظر دارند؟ خبرگزاری فرانسه گزارش داد، ماکرون در یک نشست مفصل 12ساعته با رهبران حزبش در روز چهارشنبه با ابراز خشم از قانون محدودیت دوره‌های ‌ریاست‌جمهوری گفت: «اینکه یک نفر هرگز دیگر نتواند بعد از دومین دور پنج‌ساله ریاست‌جمهوری خود دوباره به ریاست‌جمهوری برسد یک قانون مزخرف لعنتی است.»
گفتنی است، ماکرون برای نخستین‌بار در سال 2017 در سن 39 سالگی به ریاست‌جمهوری فرانسه رسید و سال گذشته میلادی دوباره توانست برای دومین دور به این سمت برسد. دومین دور ریاست‌جمهوری ماکرون در سال 2027 زمانی که او 49 ساله خواهد بود به پایان خواهد رسید و بعد از آن لقب جوان‌ترین رئیس‌جمهور سابق در فرانسه را به دست خواهد آورد. قانون فرانسه دیگر به او اجازه نخواهد داد که برای سومین دور به ریاست‌جمهوری برسد.
بی‌حجابیِ اجباری!
خبر دیگر آنکه رئیس‌جمهور فرانسه در بازدیدش از دبیرستانی در شهر اورانژ واقع در جنوب فرانسه به صحبت درباره ممنوعیت جنجالی دولتش علیه پوشش تن‌پوش عربی(حجاب) در مدارس فرانسه پرداخت. رئیس‌جمهور فرانسه مدعی شد، دولتش بر سر ممنوعیتی که علیه حجاب در مدارس وضع کرده سازش نخواهد کرد. گفتنی است که این یعنی تحمیلِ بی‌حجابی یا بی‌حجابیِ اجباری! در سال ۲۰۰۴، این کشور استفاده از روسری را در مدارس و در سال ۲۰۱۰ استفاده از پوشش کامل صورت را در انظار عمومی منع کرده بود.