kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۰۹۲۶
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۱

کیهان و خوانندگان

 
 
* کشور در پایان دولت غربگرای به اصطلاح تدبیر و اعتدال روحانی در شرایطی بود که می‌خواستند آب در لوله‌ها‌، برق در سیم‌ها و گاز در بخاری‌های منازل مردم نباشد! واقعا باید خدا را از عمق وجود سپاس بگزاریم که عمر آن دولت سپری شد و یک مدیر انقلابی و جهادی بر سر کار آمد والا معلوم نبود با آن غربگرایان کدخدا‌پرست چه بر سر ملت و کشور می‌آمد.
اعتمادی
* برخی از مسئولان این دولت نشان دادند به وعده‌هایی که می‌دهند عمل می‌کنند. دم همه آنها گرم. می‌توانم بگویم خادم واقعی مردم هسـتند و ما مردم نیز از آنان رضایت داریم.
ذاکری
* وقتی وزارت خزانه‌داري آمريكا با صدور بيانيه‌اي با نام بردن از بعضی خبرنگاران متعهد کشورمان آنان را در فهرست تحريم‌هاي آمريكا قرار می‌دهد بیانگر این است که قشری از خبرنگار‌ان خصوصا در دهه اخير، به خوبي درخشيده‌اند. موفقيت‌ها و تلاش این خبرنگاران در عرصه جنگ نرم كه همان عرصه جنگ روايت‌هاست به‌گونه‌اي بوده كه دشمن را عاجز کرده است. دشمن جايي كه عاجز از مقابله مي‌شود دست به تحریف یا تحریم می‌زند.
عاشوری
* سفير انگليس در تهران به مناسبت روز خبرنگار يك پيام چندخطي صادر كرده و گفته اداي احترام مي‌كنيم به خبرنگاراني كه اجازه ندارند كار خود را انجام دهند و امنيت خود را در خطر مي‌بينند. از جمهوري اسلامي مي‌خواهيم تا آنهايي كه خودسرانه بازداشت شده‌اند را آزاد كند. او با اين گفته خود جاسوس بودن، مرتبط بودن، حقوق‌بگير بودن و مجرم بودن این چند نفر بازداشت‌شده را اثبات و اعتراف كرده است. در ضمن انگلیس خبیث این سفیر ابله را باید فوری به روانپزشک بسپارد. این عقب‌مانده عقده‌ای هنوز نمی‌فهمد عصر قاجار و پهلوی تمام شده است. 
کمالی
* مردم کلا ازجناح بازی عبور کرده‌اند. اصلاح‌طلبان هم دستشان برای مردم رو شده است. خیلی از مشکلات امروز حاصل سوءمدیریت و ترک فعل‌های آنان می‌باشد. پس برای ما فیلم بازی نکنند.
بدخشان
* انتخابات پرشور خواسته و مورد نظر همه مردم است. مسئولین کشور هم باید کاری کنند مشکلات اقتصادی کمتر شود تا انتخابات هم پرشور‌تر شود. 
بیرامی
* بنده هم مثل آقای حداد عادل معتقدم اصلاح‌طلبان در رابطه با حضور در انتخابات ناز می‌کنند ولی در انتخابات شرکت خواهند کرد. حکایت این جماعت حکایت پسری است که سر‌سفره غذا به دلیل تمامیت‌خواهی قهر می‌کرد اما با صدای بلند می‌گفت غذایی که برای من کنار گذاشته‌اید کم است. 
عظیمی
*بانک مرکزی اعلام کرد فروش ارز (اسکناس) به زائران به صورت دینار عراق حداکثر به مبلغ ۲۰۰ هزار دینار به هر زائر به نرخ فروش اسکناس ETS که معادل ریالی آن حدود ۶۲ تا ۶۵ میلیون ریال است، انجام می‌شود. با این حساب دولت فقط سه هزارتومان تخفیف می‌دهد! این کار چه مزیتی برای زائر دارد؟
طاهری
* بخش مهمی از مشکلات امروز کشـور از سنگینی نظام اداری اسـت. این سنگینی نظام اداری مانع حرکت قطار پیشرفت کشـور شده است. در حال حاضر ما دارای ۱۰ میلیون کارمند شاغل و بازنشسته هستیم. بنابر‌این تحول در نظام اداری کشـور یعنی چابک‌سازی هم در حوزه انسانی و هم در حوزه اداری لازمه توسعه کشور است.
عسگری
*مسئولان محترم توجه کنند که تکیه بر راه‌های گذشـته که امتحان خوبی پس نداده راه به جایی نمی‌برد. مشکلات مردم هم بیشتر خواهد شد.
صفوی
* گزارش سالیانه وزارت کشور در مورد عفاف و حجاب برای شرایط گل و بلبل است نه برای شرایط جنگ فرهنگی که در آن واقع شده‌ایم.
 مختاری
* آیا حمایت فائزه‌ هاشمی از بهائیان این دشمنان کینه‌توز قرآن بدتر از سوزاندن قرآن‌کریم نیست؟ چرا با چنین هنجارشکنانی برخورد نمی‌شود؟ 
شهپری
* اسـتفاده از اتباع خارجی نان کارگران ایرانی را آجرکرده است. به هر شغلی که نگاه می‌کنیم بیشتر نیروها اتباع خارجی هستند. چرا باید چنین باشد؟
کوشکی
* مابه التفاوت رتبه جمعی از فرهنگیان از سال ۱۴۰۰ پرداخت نشده است. این قشر عزیز شایسته حمایت‌های دولت هستند، مسئولین امر اجازه ندهند شـیرینی رتبه‌بندی معلمان که با تحمل بار مالی سنگین به اجرا گذاشتند به خاطر تاخیر در پرداخت مطالبات حاصل از آن موجب تلخ‌کامی این قشر فرهیخته شود.
مهاجرانی
* مدتی است که در منطقه 22 تهران پایانه چیتگر خدمات تاکسیرانی در هنگام شب به ویژه از ساعت هشت‌و‌نیم تا ده شب به حد صفر رسیده است و مردم هم سرگردان در معابر شده‌اند! باید نظارتی مستمر بر عملکرد تاکسی‌ها بشود. 
شیبانی و جمعی از اهالی محل 
*شارژ کارت مترو قبلا به راحتی در ایستگاه‌های مترو انجام می‌شد ولی در سال جاری افراد را به دفاتر پیشخوان ارجاع می‌دهند و آن‌ها نیز اظهار می‌دارند ما به خاطر محدودیتی که شهرداری در سیستم ارتباطی خود ایجاد کرده مشکل دسترسی داریم. در بین افرادی که از این کارت‌های تخفیف‌دار استفاده می‌کنند باتوجه به سن و وضعیت جسمی به سختی و مشقت افتاده‌اند. از شهردار محترم انتظار می‌رود این مشکل را سریع‌تر مرتفع نمایند.
دلکش جانباز 25 درصد 
* قبول پرونده توسط وکلا سقف مشخصی ندارد لذا برخی از این خلأ قانونی سوءاستفاده می‌کنند و با استفاده از شهرت خود پرونده‌های بسیاری را می‌پذیرند‌. سپس آن پرونده را با حق توکیلی که از موکل دارند به وکیل دیگری می‌دهند. در این بین هم فقط مردم و وکلایی که نام و شهرت ندارند متضرر می‌شوند. لذا تعیین ظرفیت مشخص همانند کاری که سازمان نظام مهندسی انجام می‌دهد امری عادلانه‌تر می‌باشد.
مقتدایی
* متاسفانه هر ساله شاهد از بین رفتن تعدادی از جوانان کولبری هستیم که به دلیل ریزش بهمن، پرت شدن از کوه و حوادث دیگری از بین می‌روند. از طرفی اما سودجویانی که کولبران را سازماندهی می‌کنند از این طریق هر سال موجب قاچاق سازمان یافته کالا و ارز از کشور می‌شوند. باید سازماندهی کولبران شریف کشور و تعیین قوانین و پرداخت حق گمرک و سود بازرگانی آنان مطابق تعرفه‌های تمام وارد کنندگان و صادرکنندگان محترم کشور باشد.
رحمانی 
*گرفتن نوبت در کلینیک‌های پزشکی تامین اجتماعی کرج نسبت به گذشته بسیار مشکل شده است. هر گاه تماس گرفته می‌شود اعلام می‌کنند که شماره تمام شده است به ویژه برای پزشکان متخصص، حضوری هم نوبت نمی‌دهند. از وزارت بهداشت درخواست می‌شود که تکلیف بیماران به ویژه بیمارانی که با مشکل جدی مواجه هستند را روشن کند. 
هاشمی از کرج
* چرا برخی مرسولات پستی علی‌رغم صرف هزینه و وقت بسیار بموقع به دست مردم نمی‌رسد؟ آیا در این مراکز بازرسی و نظارتی نیست؟
صفایی
* قابل توجه وزرای فرهنگی به ویژه آموزش و پرورش! روس‌ها برای دانش‌آموزان کلاس یازدهم (17 ساله‌ها) در سال تحصیلی جدید، کتابی نوشته‌اند که جنگ روسیه و اوکراین را تشریح می‌کند. ببینید روایت رسمی از یک واقعه مهم، آن هم در سطح مدارس تا چه ‌اندازه در روسیه جدی گرفته می‌شود؛ در ایران هم آیا برای حوادث فتنه‌گون اینچنین تدبیر می‌شود؟! مقایسه کنید با سخن حضرت آقا که بار‌ها گفتند روایت واقعه لانه جاسوسی را در کتب درسی بیاورید و...
صانعی
* همزمان با جنگ اوکراین و روسیه، تجارت اعضای بدن اوکراینی‌ها در دارک وب خبرساز شده است! قلب، جگر، کلیه و هر چیز دیگری که از کشته‌شدگان برداشت می‌شود از 5 هزار یورو به بالا به فروش می‌رسد. در این سایت خاص، تحویل فقط به کشورهای اتحادیه اروپا انجام می‌شود! چقدر برای کشته‌شدگانشان ارزش قائلند! ‎ 
مظفری
*فکر می‌کنم باید در نیجر کودتا می‌شد تا مشخص شود ۵ درصد از اورانیوم دنیا و از هر ۴ لامپ فرانسه یکی با اورانیوم این کشور عقب نگه‌داشته شده روشن می‌شود.
رفیعی