kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۰۸۳۹
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۸
رئیسی در نشست ویژه اعضای شورای توسعه سیستان و بلوچستان تأکید کرد

تأمین اعتبار برای آبرسانی به سیستان و بلوچستان و خط ریلی زاهدان- چابهار

در جلسه شورای توسعه سیستان و بلوچستان تأمین اعتبار با حضور رئیس جمهور برای طرح‌های آبرسانی استان، پیگیری اعتبارات مربوط به خط ریلی زاهدان-چابهار، سرعت بخشیدن به طرح‌های ‌اشتغالزایی از جمله فعال کردن معادن استان مورد بررسی قرار گرفت.

نشست ویژه اعضای شورای راهبردی توسعه استان سیستان و بلوچستان در حضور رئیس‌جمهور برگزار شد.
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در این نشست که عصر پنجشنبه برگزار شد، با ‌اشاره به خدمات برجسته‌ای که در طول دوران انقلاب اسلامی برای توسعه و آبادانی این استان صورت گرفته است، بر ضرورت استمرار این خدمات تاکید کرد و گفت: استفاده از ظرفیت‌ها و استعدادهای برجسته مردمی برای سرعت بخشیدن به روند توسعه استان باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
رئیس‌جمهور تفویض اختیارات ویژه به استاندار سيستان و بلوچستان برای حل مشکلات و پیشبرد امور استان را ضروری دانست و بر تداوم هماهنگی همه مدیران استان برای رفع مشکلات تاکید کرد.
در این جلسه تأمین اعتبار برای طرح‌های آبرسانی استان، پیگیری اعتبارات مربوط به خط ریلی زاهدان-چابهار، سرعت بخشیدن به طرح‌های ‌اشتغالزایی از جمله فعال کردن معادن استان، تخصیص بودجه برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی و همچنین برگزاری جلسات هماهنگی برای هم‌افزایی بین مناطق آزاد، استانداری و ستاد توسعه سواحل مکران طرح و مورد بررسی قرار گرفت.
تسریع در رسیدگی به مسائل ناشی از حوادث سال گذشته زاهدان و پرداخت خسارت آسیب‌دیدگان نیز از جمله موارد مورد تاکید بود.
پیاده‌روی اربعین
حرکتی تمدنی در برابر نظام سلطه
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی پنجشنبه در جلسه فعالان مردمی ستاد اربعین، زیارت و پیاده‌روی اربعین را حرکتی تمدنی دانست که با اتحاد ملت‌ها در برابر نظام سلطه، امروزه به نماد تحول و جلوه شاخص مقاومت تبدیل شده است.
وی در این جلسه با قدردانی از همه زحمات و تلاش‌هایی که در سال‌های گذشته برای برگزاری مراسم اربعین صورت گرفته است، بر بهره‌گیری از همه تجارب ‌اندوخته شده و همچنین به‌کارگیری همه ظرفیت‌های موجود، به‌ویژه ظرفیت عظیم مردمی برای هرچه باشکوه و دلنشین‌تر برگزار شدن آن، تأکید کرد.
رئیس‌جمهور همچنین کارکرد اصلی زیارت و پیاده‌روی اربعین را جامعه‌‌سازی و تمدن‌‌سازی قرآنی آن دانست و بر فراهم کردن پشتیبانی‌های لازم و کمک به تقویت ظرفیت‌های معنوی و فرهنگی و همراهی و همدلی دولت و ملت ایران و عراق برای کمک به تسهیل زیارت زائران
تأکید کرد.
رئیسی، با ‌اشاره به نقش مؤثر مردم و نیروهای مردمی و جهادی در برگزاری پیاده‌روی اربعین، از فعال کردن شورای راهبردی اربعین با محوریت فعالان و تشکل‌های مردمی، با حضور فعالان با تجربه مردمی و شخصیت‌های مورد اعتماد استقبال کرد.
وی برجسته شدن نقش مردم در برگزاری مراسم اربعین را باعث خنثی شدن تلاش دشمنان برای تحت تأثیر قرار دادن شکوه و اثرگذاری مراسم اربعین دانست و توجه به طرح‌های نوین در برنامه‌ریزی برای تسهیل و ارتقای کیفیت سفر و برگزاری مراسم اربعین را خواستار شد.
رئیس‌جمهور، همکاری فرمانداران و استاندارها با ستادهای مردمی اربعین را ضروری دانست و با تأکید بر تقویت ظرفیت‌های رسانه‌ای مردمی برای انعکاس عظمت این حماسه بزرگ و مردمی گفت: ما خود را خادم زائران اربعین می‌دانیم و برای تقویت گروه‌های مردمی در این مسیر همه تلاش خود را انجام خواهیم داد.