kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۹۷۸۸
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۵
محسن رضایی در نشست خبری:

مهم‌ترین وظیفه شورای هماهنگی تبدیل اقتصاد به اولویت اول کشور است

دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا گفت: مهم‌ترین وظیفه این شورا این است که اقتصاد را به اولویت اول کشور تبدیل کند و این به هماهنگی و هم‌افزایی ۳ قوه نیازمند است.

محسن رضایی، دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در نشست خبری با‌اشاره به مهم‌ترین وظایف دبیرخانه این شورا گفت: شورای عالی هماهنگی اقتصادی برای افزایش همکاری‌ها و هماهنگی هر ۳ قوه در امور اقتصادی شکل گرفته است.
به گزارش مهر، وی با‌اشاره به اینکه اصولاً همکاری بدون هماهنگی امکان‌پذیر نیست و این مقدمه همکاری است، تصریح کرد: رهبری از سال ۹۷ دستور تشکیل شورای هماهنگی را صادر فرمودند.
رضایی خاطرنشان کرد: در تمام جهان همکاری و هماهنگی میان
۳ قوه اصلی راهبردی است. این امر چه در کشورهایی که هر ۳ قوه مستقل است و چه در سایر کشورها مثل چین که ۳ قوه یکپارچه هستند، وجود دارد.
دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا گفت: در ایران باید براساس قانون اساسی این هماهنگی صورت می‌گرفت و این اقدام از سوی مقام معظم رهبری انجام گرفت. بعد از اصلاح قانون اساسی، هماهنگی ۳ قوه به رهبری سپرده شد و طبق تشخیص رهبر انقلاب برای هماهنگی قوا این شورا را تعریف کردند و این امر در اوج تحریم‌های اقتصادی انجام شد.
رضایی بیان داشت: مهم‌ترین وظیفه این شورا این است که اقتصاد را به اولویت اول کشور تبدیل کند و این مهم به هماهنگی و هم‌افزایی
۳ قوه نیازمند است تا از اقدامات پراکنده، متفرقه و متضاد جلوگیری شود. حتی اگر در سفرها هر ۳ قوه با هم هماهنگ باشند، این سفرها برکت و خیر بیشتری برای مردم خواهد داشت.
وی اصل و اساس این شورا را بر اجماع هر ۳ قوه عنوان کرد و اذعان داشت: محور اصلی دولت است و طبق بیانات رهبری باید دو قوه دیگر با رئیس‌جمهور همکاری کنند زیرا بار اصلی به دوش قوه مجریه است.