kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۹۶۶۶
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۰
این بار در دانمارک قرآن‌سوزی شد!

ادامه سریال نفرت‌پراکنی علیه اسلام و قرآن در سایه حماقت دولت‌های غربی

 
 
 
سرویس خارجی-
سریال نفرت‌پراکنی‌ها علیه مسلمانان و مقدساتشان در اسکاندیناوی ادامه دارد؛ قرآن‌سوزی که یک طرف سکه‌اش نفرت‌پراکنی است و طرف دیگرش حماقتِ دولت‌های حامیِ آن، این بار مقابل سفارت عراق در پایتخت دانمارک انجام شد. اقدامی که باز خشم مسلمانان را در پی داشت، از جمله مردم عراق را که قرآن به دست در بغداد تظاهرات برپا کردند. البته عده‌ای نیز که به نظر عنان از کف داده بودند با چند راکت یک سازمان دانمارکی در شهر بصره را به موشک بستند.
از آن‌جایی که یک فرد سودازده عراقی‌الاصل در ماه‌های اخیر این پروژه صهیونیستیِ آلوده به خشونت و حماقتِ قرآن‌سوزی را آغاز کرد، خیابان‌های اطراف سفارت‌خانه‌های عراق در برخی کشورهای اروپایی تبدیل به مقری برای افراد سودایی و افراطی شده تا با حمله به مقدسات مسلمانان و به آتش کشیدنِ کتاب آسمانی آنان پروژه اسلام‌هراسی را پیش ببرند؛ تا هم آبروی خود بیش از پیش ببرند و هم باعث زحمت دیگران شوند. دولت‌های اروپایی نیز با اجازه دادن به این جنایت و حمایت از این افراد، قطعاً شریک جرم هستند، البته اگر عامل بودن این دولت‌ها را رد کنیم، دیگر اینکه موضع‌گیری پس از جنایت بکنند و بگویند که این اقدام با رضایت ما نبوده است، صرفاً «عذر بدتر از گناه» خواهد بود.
چنان‌که خوانندگان این سطور خبر دارند و در صفحات روز‌نامه‌ها و خبرگزاری‌ها خوانده‌اند: «پناهنده عراقی‌الاصل 37 ساله‌ای که هشتم تیر ماه در مقابل مسجد استکهلم سوئد با اهانت به قرآن کریم، ‌آن را آتش زده بود، پنجشنبه (۲۹ تیر)، بار دیگر با حمایت پلیس سوئد در مقابل سفارت عراق در استکهلم، با پاره کردن یک نسخه از قرآن کریم، پرچم عراق را نیز آتش زد.» بعد از این اقدام قطعاً ذیل اسلام‌هراسی و یکی از شعب نژادپرستی دسته‌بندی می‌شود، وزيرخارجه سوئد در تماس تلفنی با وزیر خارجه جمهوری اسلامی مدعی شد: «دولت سوئد هتک حرمت به كتاب آسمانی مسلمانان، قرآن کریم را محکوم می‌کند و این اقدام موضع دولت نیست.» به هر حال و تا اطلاع ثانوی حامیِ هتاک، شریکِ هتاک محسوب می‌شود!
درد این زخم آرام نگرفته، خبر رسید که یک گروه راست افراطی و ضد اسلام دانمارکی به ساحت قرآن کریم اهانت کرده و نسخه‌ای از آن را مقابل سفارت عراق در کپنهاگ، پایتخت دانمارک، به آتش کشیده است. این گروه افراطیِ نژادپرست پرچم عراق را نیز به آتش کشید. آن‌طور که ایسنا از خبرگزاری آناتولی نقل کرده است، اعضای این گروه که خود را «دانسکۀ میهن‌پرست» (یا وطن‌پرستان دانمارکی) نامیده‌اند، روز جمعه (30 تیر؛ 21 ژوئیه)، با در دست داشتن دست‌نوشته‌های ضد اسلامی شعارهای توهین‌آمیزی سر دادند. این گروه مدعی است، این اقدام موهن خود را در اعتراض به حمله به سفارت سوئد در بغداد انجام داده است- گفتنی است، برخی از عراقی‌های خشمگین در واکنشی عصبی به تکرار هتک حرمت قرآن، سفارت سوئد در کشورشان را آتش زدند. این گروه افراطی اقدام موهن خود را در میان تدابیر شدید امنیتی پلیس انجام داد. گروه مذکور پیش از این نیز به قرآن کریم و پرچم ترکیه در مقابل سفارت ترکیه در کپنهاگ اهانت کرده بود.
در ۶ ماه گذشته حداقل ۶ بار در کشورهای اروپایی به قرآن اهانت شده است و برخی دولت‌های غربی که خود را مهد آزادی می‌دانند با بهانه آزادی بیان آن را حمایت و توجیه می‌کنند. بعد از اقدامات مکرر هتاکانه در سوئد حالا نوبت به دانمارک رسیده تا کشورهای اسکاندیناوی پرچم‌دارِ این حماقت- جنایت باشند. برخی از تحلیلگران این اقدام هتاکانه در سوئد و تکرار آن در دانمارک نشان از آن دارد که هتاکان به‌دنبال این هستند که توجه‌ها را از سوئد به نقاط دیگر منحرف کنند.
 تجمع عراقی‌ها در منطقه الخضراء
در واکنش وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای صبح دیروز، شنبه، توهین به قرآن کریم و پرچم عراق در مقابل ساختمان سفارت بغداد در دانمارک را به شدت محکوم کرد. مردم عراق اما پیش‌دستی کردند، صدها تظاهرکننده عراقی در اعتراض به اهانت به قرآن کریم و پرچم عراق در دانمارک، بامداد روز شنبه در مقابل منطقه الخضراء در بغداد تجمع کردند. ده‌ها خودرو تظاهرکنندگان را از میدان تحریر به سمت منطقه سبز منتقل کردند، در حالی که تعداد زیادی از نیروهای امنیتی برای جلوگیری از ورود آنها به منطقه مستقر شدند تا اتفاقی که در سفارت سوئد افتاد باز تکرار نشود. البته روشن است که آتشی که ساختمان سفارت دانمارک را سوزاند، در سوئد و به دست فرد هتاک روشن شده بود!
حمله راکتی به مقر سازمان دانمارکی
به گزارش صبح دیروزِ العالم، سازمان مین‌روب دانمارکی DRC با راکت هدف قرار گرفت. یک منبع امنیتی عراقی به شبکه ۴ این کشور گفت: «افراد ناشناسی این حمله را انجام دادند و در جریان آن خسارت‌هایی به بخشی از مقر این سازمان دانمارکی وارد شد.» به گفته این منبع، حمله به سازمان دانمارکی در پاسخ به آتش زدن پرچم عراق در مقابل سفارت عراق در کپنهاگ دانمارک صورت گرفت. دستگاه‌های رسمی امنیتی عراق هنوز در این باره اظهار نظر نکرده‌اند.
البته تقریباً همزمان با این اتفاق «مقتدی صدر»، رهبر جریان صدر عراق اهانت مجدد به قرآن کریم در سوئد و همچنین دانمارک را محکوم کرد و در توئیتی که جلب توجه می‌کند، نوشت: «سخن گفتن دیگر فایده‌ای ندارد. دین غریب شده است و کسی که از آن دفاع می‌کند مردد است.» وی در ادامه نوشت: «خداوندا این قربانی را از ما بپذیر. این دفاع از ادیان و انقلاب به خاطر قرآن را از ما بپذیر. خداوندا ما را به خاطر کاری که این‌ها کردند یا کسانی که در برابر آن ساکت ایستادند یا کسانی که کوتاهی کردند هلاک نکن. پس منتظر بمانید. من نیز با شما از منتظران خواهم بود.»
عمار حکیم: قرآن خط قرمز است
«عمار حکیم»، رئیس‌ جریان حکمت عراق در سخنرانی در گردهمایی حسینی گفت: «اسلام و قرآن و پیامبر و امامان و مراجع و مقدسات و هویت ما همگی خطوط قرمزند که به احدی اجازه عبور از آن را نمی‌دهیم.» رئیس ‌جریان حکمت عراق همچنین گفت، «رهبری شیعیان» با تشکیل دولت «محمد شیاع السودانی»، نخست‌وزیر این کشور و از طریق ائتلاف دولتی احیا شد. اکنون باید اولویت سیاسی تحکیم ثبات سیاسی و اجتماعی در کشور باشد. بدون ثبات و پویایی ثبات، امنیت و آبادانی معنا ندارد.
 واکنش ایران
«ناصر کنعانی»، سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن محکوم نمودن اهانت به قرآن کریم در دانمارک گفت: «از منظر جمهوری اسلامی ایران، دولت دانمارک در جلوگیری از اهانت به قرآن کریم و مقدسات اسلامی و نیز پیگرد و مجازات اهانت‌کنندگان مسئول است.» سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید مجدد بر ضرورت وحدت دولت‌ها و ملت‌های اسلامی و همه پیروان ادیان آسمانی برای مقابله مؤثر با هرگونه تعرض به ساحت قرآن کریم و مقدسات ادیان ابراهیمی در هر کجای جهان، اظهار داشت: «به رغم نیات شوم طراحان پشت پرده اهانت به مقدسات و ارزش‌های بیش از 2 میلیارد مسلمان جهان، معتقدیم آزاد‌اندیشان و حق‌طلبان جهان یک‌صدا در مقابل این فتنه شوم و اقدامات نفرت‌انگیز می‌ایستند و در سایه هشیاری، وحدت و انسجام، ناقضان واقعی حقوق بشر را رسوا و پشیمان خواهند کرد.»