kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۹۶۳۴
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۹

ورود آثار سینمایی سوئد به جشنواره‌های ایرانی ممنوع شد(اخبار ادبی و هنری)

رئیس ‌سازمان سینمایی ضمن اعلام خودداری از پذیرش محصولات کشور سوئد در جشنواره‌های ایران گفت: باید با تولید فیلم و آثار ماندگار پاسخ این هتک حرمت‌ها را بدهیم.
 
 
 
محمد خزاعی در جلسه شورای بین‌الملل سینما در واکنش به هتک حرمت به ساحت قرآن کریم از سوی یک شهروند سوئدی تصریح کرد: از این پس از حضور و پذیرش محصولات کشور سوئد در جشنواره‌های مختلف ایران خودداری می‌شود.
رئیس ‌سازمان سینمایی با بیان اینکه دست‌های صهیونیسم جهانی در این‌گونه ماجراجویی‌ها دیده می‌شود، تأکید کرد: این‌گونه اقدامات، رفتار و پدیده فردی ارزیابی نمی‌شود و باید آن را بخشی از پازل از پیش طراحی‌شده صهیونیست‌ها برای ایجاد جنگ‌های مذهبی و اسلام‌هراسی دانست. تفکری که قصد دارد جامعه جهانی را در قرن حاضر با جنگ‌های صلیبی جدید گرفتار حرمان و چالش کند.
خزاعی با ‌اشاره به رویکرد خصمانه و به‌ دور از منطق دیپلماسی و حقوق بین‌الملل دولت سوئد در این زمینه تصریح کرد: سازمان سینمایی ضمن محکوم کردن این‌گونه رفتارها تا تغییر رویکرد دولت سوئد از پذیرش محصولات این کشور در جشنواره‌های مختلف ایران خودداری خواهد کرد.
وی با بیان اینکه این تصمیم، سریع‌ترین واکنش برای هم‌صدایی با جامعه جهانی علیه این‌گونه هتک حرمت‌ها است تأکید کرد: اولویت ما قطعاً، اهتمام به تولید آثار فرهنگی و تبیین وجوه استدلالی دین با عنایت به پشتوانه‌های غنی اسلام و سیره اهل‌بیت(ع) در محاجه و گفت‌وگو با ادیان، حتی، با افراد هتاک است و باید از طریق تولید محتوا در تمامی ساحت‌ها یعنی فیلم سینمایی، کوتاه، مستند و پویانمایی به چنین رفتارها پاسخ دهیم.