رایزنی برای راهاندازی خط مستقیم کشتیرانی از چین و دوبی به قشم
بندرعباس- خبرنگار کیهان:
مختار گرشاسبی با بیان این مطلب، اظهار کرد: در این جلسه مقرر شد بندر کاوه با توجه به ظرفیتهای موجود از جمله عمق ۲۱ متری آبخور اسکله، استقرار اپراتور، تجهیزات و امکانات تخلیه و بارگیری کانتینری به عنوان تکمیلکننده بندر شهید رجایی در حوزههاب دپوی کالای وارداتی مواد اولیه واحدهای تولیدی کشور و منطقه آزاد قرار گیرد.
وی ادامه داد: مطابق مذاکرات صورت گرفته و برنامهریزی انجام شده، قرار است در فاز اول ورود کشتیهای تا ۱۰۰۰ کانتینر در این بندر پهلوگیری داده شوند و پس از تکمیل و توسعه امکانات تخلیه و بارگیری در بندر کاوه قشم از کشتیهای ۵ الی ۱۰ هزار کانتینری در این بندر استفاده گردد.
مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم افزود: بر این اساس کلیه شرکتهای واردکننده مواد اولیه تولیدی و شرکتهای صادرکننده کالا در کشور میتوانند کالاهای خود را مستقیم از چین و دبی و هند وارد بندر کاوه قشم نمایند و از مزیتها و مشوقهای منطقه آزاد در کاهش هزینه ترخیص و معافیتهای انبارداری و سایر مزیتها بهرهمند شوند.