بمباران بیمارستان خارطوم عمرالبشیر جان سالم به در برد
وکیل «عمر البشیر» میگوید که بیمارستان «علیا»، جایی که البشیر به همراه دیگر رهبران رژیم سابق سودان در خارطوم در آن بستری است، هدف قرار گرفت؛ اما آنها از این حمله جان به در بُردند.
«هاشم ابوبکر الجعلی»، وکیل عمر البشیر، رئیسجمهور پیشین سودان عصر یکشنبه به وبسایت «سودان تریبون» گفت که بمبارانی که بیمارستان علیا را نیز دربر گرفت، طبقهای را هدف قرار داد که عمر البشیر، بکری حسن صالح و عبدالرحیم محمد حسین در آن بستری هستند.» وی اظهار داشت که با یکی از ماموران کنار اتاق البشیر تماس گرفته و او گفته حال البشیر خوب است و آسیبی ندیده است؛ اما تمام طبقه تحت تاثیر بمباران قرار گرفته است. آنطور که ایسنا نوشته، وکیل البشیر گفت: «تا این لحظه ما نمیدانیم که حمله هوایی عمدی بوده یا حملهای بیهدف.» گفتنی است، سه ماه است درگیریهای شدید بین نیروهای ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع در مناطق این کشور ادامه دارد.