kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۹۲۲۶
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۵
معاون شهردار تهران خبر داد

ورود ۱۴۶۰ اتوبوس تا پایان سال به ناوگان حمل‌ونقل عمومی تهران

 
 
 
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد اگر بانک مرکزی برای گشایش ارزی کمک کند، ۱۴۶۰ دستگاه اتوبوس تا پایان سال تأمین خواهد شد.
به گزارش ایسنا، جلال بهرامی صبح روز یکشنبه با حضور در صحن علنی شورای شهر تهران ضمن ارائه گزارشی از اقدامات معاونت حمل‌ونقل در دو سال اخیر گفت: اقدامات ما در این معاونت، بر اساس برنامه مصوب انجام داده شده است.
وی با بیان اینکه از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان برای انجام تعهدات در مترو بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان و در بخش اتوبوس به بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است، ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۲۰ هزار میلیارد تومان کار تعریف شده است که اعتبار امسال در بخش مترو،  ۴۲۶۰ میلیارد تومان است و در برنامه چشم‌انداز، این عدد بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان است اما برای تکمیل خطوط مترو به ۶۱ هزار میلیارد تومان نیاز 
داریم.
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه در برنامه چشم‌انداز امسال احداث ۱۳ ایستگاه را در نظر گرفتیم، گفت: باز‌سازی ۲۱۱ واگن، چهار هزار دستگاه ون، پنج هزار دستگاه تاکسی و هشت هزار دستگاه موتورسیکلت برقی را در سال ۱۴۰۲ پیش‌بینی کرده‌ایم.
بهرامی با بیان اینکه پیش پرداخت ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به شرکت «اسنا» انجام شده، به طوری که هزار میلیارد تومان پول نقد پرداخت شده و سه برابر آن ملک در اختیار قرار داده شده است، تصریح کرد: به جز این میزان، ۱۰۰۰ دستگاه نیز به قرارداد قطعی رسیده و ابلاغ شده و ۵۰۰ دستگاه نیز به قرارداد قطعی رسیده است؛ با احتساب هزار دستگاهی که ماه قبل قرارداد بسته بودیم، در مجموع تعداد اتوبوس‌هایی که قرارداد آن منعقد شده به ۳۰۰۰ دستگاه می‌رسد.
وی در پاسخ به سؤال چمران در مورد اتوبوس‌های سه کابین گفت: برای انعقاد قرار داد ۱۰۰ اتوبوس سه کابین هفته آینده به ترکیه می‌رویم تا با شرکت تولید‌کننده وارد مذاکره شویم اما دقت داشته باشید که ما برای تامین اتوبوس‌های داخلی و خارجی با واسطه طرف نیستیم؛ بلکه مستقیم با تولید‌کننده وارد مذاکره شده‌ایم.
معاون شهردار تهران درپاسخ به سؤال دیگر چمران در مورد اینکه تا پایان سال چند عدد اتوبوس تحویل ناوگان می‌شود، افزود: اگر بانک مرکزی برای گشایش ارزی کمک کند، ۱۴۶۰ دستگاه را تا پایان سال تأمین خواهیم کرد که ۵۰۰ دستگاه دو کابینه و ۵۰۰ دستگاه نیز باز‌سازی و به ناوگان اضافه خواهد شد.
 اختصاص ۸۰۰۰ میلیارد تومان
 به حمل‌ونقل عمومی پایتخت در ۳ ماه گذشته
به گزارش ایسنا، لطف الله فروزنده، معاون مالی شهردار تهران پس از استماع سخنان اعضای شورای شهر تهران پیرامون عملکرد حمل‌ونقلی شهرداری تهران با بیان اینکه عضو شورای شهر گفته که ۵۰ درصد بودجه حمل‌ونقل در سال قبل محقق شده گفت: این سخنان در حالی است که  اعتبار مصوب حمل‌ونقل در سال قبل ۱۰ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بوده و ما ۱۱ هزار و ۹۱۸ میلیارد تومان اعتبار دادیم و ۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان مخارج تاکنون ثبت شده است.
وی با بیان اینکه ما ۶۹ هزار میلیارد تومان عملکرد داشتیم که اعلام کردیم، ادامه داد: ما اجازه داریم امسال متمم ارائه دهیم و وقتی نظر شورا این است که بودجه حمل‌ونقل تقویت شود، اجازه می‌گیریم و متمم ارائه می‌دهیم.
معاون مالی شهرداری تهران با ‌اشاره به آمار مقایسه‌ای بودجه در سه ماه اخیر نسبت به مدت مشابه سال قبل، تصریح کرد: ما از بودجه سه ماه ابتدایی سال هشت هزار میلیارد تومان به حمل‌ونقل اختصاص دادیم. آیا باید از این اقدامات تقدیر شود یا به عنوان نقطه ضعف قلمداد شود؟ و ما تلاش خود را انجام دادیم و برای خرید ۶۳۰ واگن مترو بنده و آقای زاکانی مرتباً پیگیری انجام دادیم و طرفین را کلافه کردیم. ما مدعی هستیم که در حال کاریم و دفاع می‌کنیم.