رئیسسازمان تبلیغات اسلامی:
مؤسسه بینا چشم بینای طراحی راهبردهای فرهنگی باشد(اخبار ادبی و هنری)
حجتالاسلام والمسلمین محمد قمی در آیین تکریم و معارفه مدیر جدید موسسه بینا گفت: بسیاری از تصمیمات مبتنی بر افکارسنجی و پیمایش دقیق علمی صورت نمیگیرد. در حالی که این موضوع به روشنی دارای اهمیت اساسی است و کار راهبردی بدون افکارسنجی و پیمایش دقیق امکانپذیر نیست. کمااینکه این موضوع در مشی ائمه معصومین و حضرت امیر علیهالسلام هم قابل مطالعه است و امیرالمومنین همواره کسانی را برای نظارت واشراف بر کل میدان قرار میداد.
رئیسسازمان تبلیغات اسلامی بااشاره به اهمیت بیهمتای رصد و پژوهش برای طراحی عملیات فرهنگی گفت: ما باید بهطور علمی و کامل بر تحولات زیرپوستی جامعه و تحرکات دشمنان اشراف داشته باشیم و خط مقدم این نبرد در همین افکارسنجیها و پیمایشهای دقیق علمی است.
حجتالاسلام قمی افزود: کار فرهنگی بدون راهبرد و اقدام منسجم و نقطهزنی نمیتواند موثر واقع شود و ضرورت تأسیس موسسه بینا و مراکز پژوهشی مانند پژوهشکده باقرالعلوم، موسسه بینا، پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی و... در خانواده سازمان تبلیغات اسلامی همین موضوع است. مؤسسه بینا باید چشم بینای طراحان و سیاستگذاران فرهنگی در سطح کلان مدیریتی و همچنین مجموعههای مردمی برای طراحی عملیات فرهنگی باشد.