kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۸۶۴۷
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۵

کیهان و خوانندگان

 
 
* عصر روز جمعه ‌شانزدهم تیر ماه مصادف با روز عید غدیر، مردم با حضور گسترده و تماشایی خویش در مراسمی که با عنوان میهمانی غدیر در تهران و سراسر کشور برگزار شده بود، حماسه بی‌نظیر دیگری در حمایت از اسلام و ارادت خالصانه به حضرت امیرالمومنین علیه‌السلام آفریدند. چنانچه شاهد بودیم جوانان و نوجوانان بیشترین سهم را در این حضور حماسی و عاشقانه داشتند تا آنجا که انگار از زمین و زمان جوان و نوجوان جوشیده و به صحنه آمده بودند. آنچه که اتفاق افتاد واقعا دشمن‌شکن بود.
دیباجی
* دقیقا برخلاف کشورهای غربی که در مواقع بحرانی برای کنترل وضعیت جامعه، حکومت نظامی اعلام می‌کنند، در ایران در مواقع بحرانی توده مردم به صحنه آمده و قضیه را فیصله می‌دهند. در واقع آنچه نظام سیاسی مردم سالاری دینی ایران عزیز را از نظامات مرسوم دنیا خصوصا غرب متمایز می‌کند همین مسئله اعتماد به مردم و مردم‌سالاری دینی است.
ترکاشوند
* در تحلیل حوادث امروز فرانسه باید گفت بحران اقتصادی و تورم، در حال بلعیدن رهبران اروپایی است. اروپا، آبستن حوادث مهمی است که در اثر تبعیت برده‌وار از آمریکا و عواقب خسارت‌بار آن پدید آمده است. به عبارت دیگر مردم اروپا در اثر مصائب ناشی از آمریت جبارانه آمریکا، به ستوه آمده فلذا سر به عصیان گذاشته‌اند.
ابطحی
* شاید در میان دولتمردان فرانسوی کسی نباشد که سنت‌های الهی را درک بکند. اما به واقع نظام فرانسه، امروز تاوان بخش کوچکی از خیانت خود در حق ملت‌های دیگر مانند ایران‌، لبنان، سوریه، عراق، لیبی و الجزایر را می‌پردازد.فرانسه امروز همان چیزی را که قبلا کاشته درو می‌کند.
جعفریان
* حمله پلیس آلبانی به مقر منافقین در تیرانا پیام روشن دیگری نیز دارد، که معمولا مورد غفلت قرار می‌گیرد و آن اینکه غربی‌ها از ادامه خط اغتشاش در ایران مایوس شده‌اند و ترجیح می‌دهند تا با کشورمان، از در توافق وارد شوند. در این‌جا این ایران است که تعیین می‌کند در این فرآیند چه چیزی را مطالبه کند.
زهرایی
* در یک کلام تمام وقایعی که در سال گذشته، سرویس‌های اسرائیلی آمریکایی اروپایی با همراهی عوامل نفوذی خود در داخل کشور می‌خواستند تا به ضرب و زور رسانه به ریش ایران ببندند، اکنون وبال گردن خودشان شده‌ است. نکته جالب در باب نسبت این چند کشور با آشوب‌‌‌سازی در ایران در پانزده سال اخیر، آن است که پس از هر نوبت اغتشاش در کشورمان، آنان خود با موجی گسترده‌تر از این پدیده مواجه می‌شوند!
توسلی
* سلبریتی‌های وطن‌فروش و خائن و حقیر و غربگدا امثال علی کریمی‌، فرخ‌نژاد‌، برزو ارجمند‌، ‌پرستو صالحی و بقیه وطن‌فروشان که تا توانستند علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی لگد‌پرانی و دروغ و شایعه پراکنی کردند و اذهان عمومی خصوصاً نوجوانان و جوانان این مرز و بوم را مشوش و مسموم کردند و آن همه خسارت جانی و مالی به کشور و مردم زدند امروز در قبال این همه جنایت و خشونت دولت مدعی دموکراسی و حقوق بشر فرانسه سکوت اختیار کرده‌اند و لالمونی گرفته‌اند. البته خوشحال هستیم که چهره نفاق آلوده و نوکرصفت آنان بیش از گذشته برای مردم کشورمان رو شد. 
سرشار
* شاید اگر همان روز اول ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه می‌دانست نحسی دست دادن با مصی علینژاد باعث خواهد شد کشورش کمتر از یک سال به جهنمی از آتش و خون تبدیل ‌شود اساسا غلط می‌کرد چنین غلطی بکند.
آهنگر
* در لایحه بودجه سال 1402 فروش روزانه 1/4 میلیون بشکه نفت با قیمت هر بشکه نفت 85 دلار لحاظ شده است. با احتساب میانگین فروش هر بشکه نفت 70 دلار در سه ماهه اول، به نظر می‌رسد ایران توانسته باشد پیش‌بینی بودجه‌ای خود را محقق سازد. بدون شک یکی از دلایل این موفقیت‌، پویایی، توازن و چندوجهی بودن سیاست خارجه و دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم می‌باشد و باید همین راه ادامه پیدا کند.
سراج
* رژیم صهیونیستی تمام نیروی خود را در اردوگاه جنین به میدان آورد‌، ولی جوانان فلسطین در دهان او زدند. چه کسی تصور می‌کرد فلسطینیان بیش از 30 عملیات در کرانه باختری در مرکزیت سرزمین‌های ‌اشغالی علیه رژیم صهیونیستی انجام بدهند و جهنمی از وحشت را برای صهیونیست‌ها به وجود بیاورند.
سروستانی
* اظهارات مولوی عبدالحمید امام جمعه مسجد مکی زاهدان در دیدار سه‌شنبه 12 تیرماه با علمای شهرهای خاش، تفتان و میرجاوه به مناسبت عید قربان ثابت کرد آنچه درباره تجزیه‌طلبی او گفته می‌شد و برخی باور نمی‌کردند درست بوده است.
آریان‌پور
* مطابق اخبار اعلام شده در بهار امسال حدود ۱۰ میلیون تن صادرات غیرنفتی انجام شده که افزایش ۵۵ درصدی نسبت به بهار پارسال را نشان می‌دهد. همچنین نزدیک ۲۵ میلیون تن تخلیه و بارگیری صورت گرفته‌، که 5/20 میلیون تن فقط در بندر شهید رجایی بوده است‌، باید عرض بکنم سالی که نکوست از بهارش پیداست.
سبحانی
* مبلغ پولی که بیرانوند برای ماندن در تیم پرسپولیس مطالبه کرد برابر با یارانه یک ماه ۲۲۵ هزار شهروند است. ‏در ضمن دو تیم پرسپولیس و استقلال دولتی هستند و این پول‌ها از بیت‌المال برای این فوتبالیست‌ها خرج می‌شود. نتیجه اینکه به هواداران دوتیم و بقیه مردم عرض می‌کنم خیلی خودمان را برای سلبریتی‌ها این مرفهین بی‌درد نوکیسه خفه نکنیم.
جهانگیری
* چرا باید در شرایطی که شاهد فعال شدن دیپلماسی‌اقتصادی‌، ترافیک سنگین ارتباطات سیاسی اقتصادی با کشورهای مختلف و متعدد و همچنین باز شدن گره‌های کور در کشور هستیم قیمت مرغ به کیلویی تا 100 هزار تومان افزایش پیدا کند و گوشت قرمز مجددا گران بشود. 
برگچی
* مسئولین امر توضیح بدهند چرا هر از چند گاه موضوع عدم ترخیص کالا و رسوب آن در انبارهای گمرک به یک معضل تبدیل می‌شود؟
تابش
* ما در بندر جاسک استان هرمزگان از 19 شبکه رادیویی فقط 4 شبکه ایران، شبکه استانی، شبکه جوان و شبکه ورزش را داریم! از مسئولان امر درخواست حل مشکل دریافت دیگر شبکه‌های صدای جمهوری اسلامی را داریم. 
زارعی
*در شرایطی که نیاز است در کشور ‌اشتغالزایی صورت بگیرد، بر چه اساس و ضرورتی پیشنهاد افزایش سن بازنشسـتگی را داده‌اند؟ 
صدر
* محور مرند- جلفا به طول ۶۷ کیلومتر به دلیل دوطرفه بودن، یکی از جاده‌های خطرخیز و حادثه‌آفرین در آذربایجان شرقی است و دو بانده کردن این مسیر برای افزایش ایمنی و کاهش حوادث اجتناب‌ناپذیر است. از وزارت راه وشهر‌‌‌سازی درخواست دو بانده کردن این مسیر را داریم. و اخیرا تصادفی باعث مرگ 4 عضو یک خانواده شد.
فردویی
* جمـع‌آوری برخـی سرعت‌گیرهای خطرنـاک در خیابان‌ها از سـوی شـهرداری کار بسیار درستی بود. امیدواریم تمام سرعت‌گیرهای غیراستاندارد معابر اصلاح بشوند تا خودروهای مردم از این طریق دچار آسیب نشوند و خسارت نبینند.
جعفرزاده
* چرا یک بازیکن  فوتبال برای تمدید قراردادش چند برابر قـرارداد دوره قبل را طلب می‌کند؟ آیا اینها نشانه هرج و مرج در ورزش نیست؟
خداپناهی