مدیرعامل آزادراه اعلام کرد
تردد خودروها در مسیر رفت آزادراه تهران-شمال از شنبه
مدیرعامل شرکت آزادراه تهران – شمال گفت: مسیر رفت آزادراه تهران – شمال از شنبه زیر بار ترافیکی میرود.
به گزارش ایسنا، سعید شهسواری دیروز در جمع خبرنگاران درباره آزادراه تهران- شمال اظهار کرد: باند اول فاز رفت آزادراه تهران- شمال، از شنبه زیر بار ترافیکی میرود. این آزادراه میتوانست زودتر هم بهرهبرداری شود اما مدیرعامل بنیاد تاکید داشت وقتی زیر بارترافیک برود که کل عملیات اجرایی انجام شده باشد و اکنون با انجام شدن اقدامات ایمنی، این بهرهبرداری صورت میگیرد.
وی درباره سرعت مجاز در این مسیر گفت: طراحی مسیر برای سرعت ۱۰۰ کیلومتر انجام شده است. در حال حاضر با هماهنگی پلیس راه درنواحی روباز سرعت مجاز ۸۰ کیلومتر و در تونلها ۷۰ کیلومتر تعیین شده است.
مدیرعامل شرکت آزادراه تهران- شمال افزود: ساخت منطقه دو این آزادراه را طوری طراحی کردیم که امکان تردد برعکس هم در آن وجود دارد. منطقه دو در حال حاضر بهصورت جنوب به شمال است اما طراحی آن طوری انجام شده که با نصف علائم و جتفنها به صورت دوطرفه قابل استفاده باشد.بنابراین در ایام پیک و در صورت اعلام پلیس راهور میتوان محور را بهصورت برعکس و از شمال به جنوب هم مورد بهرهبرداری قرار داد.
شهسواری درباره مبلغ عوارض آزادراه تهران- شمال نیز گفت: درحال حاضر نرخ عوارض منطقه یک، ۳۸ هزار و تونل البرز ۵۰ هزار تومان است و نرخ عوارض منطقه دو هم در همین حدود است. البته بعد از افتتاح منطقه دو و یکپارچه شدن مسیر، تمامی مبلغ عوارض باید در ابتدای محل عوارضی گرفته شود. وی با بیان اینکه در این مدت مهمترین مشکل جاده چالوس ریزش ترانشه و بهمن بوده است، اظهار کرد: در آزادراه تهران- شمال تمام نقاطی که احتمال ریزش بهمن بود شناسایی و کل نقاط مسیر ایمنسازی شده است. ایمنی این آزادراه هم در حدی است که از زمان بهرهبرداری از منطقه یک تا کنون یک تصادف منجر به فوت ثبت نشده.
مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال افزود: اگر کاهش سوانح رانندگی، کاهش مصرف سوخت و کاهش زمان سفر را در نظر بگیریم قطعا عبور از آزادراه برای مردم بسیار باصرفه است.
شهسواری درباره سهم دولت از ساخت این آزادراه توضیح داد: ۶۰ درصد سرمایهگذاری بنیاد از محل اراضی دولت بوده که قرار بود در اختیار بنیاد قرار گیرد اما تا امروز یک ریال هم از این اراضی عایدی نداشتیم.