kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۷۹۶۲
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۸
وزیر ارتباطات خبر داد

حضور ۴۰ میلیون کاربر فعال ماهانه در پیام‌رسان‌های داخلی

 
 
 
وزیر ارتباطات گفت: بر اساس داشبورد فایربیس گوگل اکنون بیش از ۴۰ میلیون کاربر فعال ماهانه در پیام‌رسان‌های داخلی حضور دارند و از خدمات آنها استفاده می‌کنند.
به گزارش ایرنا، عیسی زارع‌پور در مراسم افتتاحیه همایش روابط عمومی‌های وزارت ارتباطات، شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه به برخی از اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم ‌اشاره و به شبکه ملی اطلاعات به عنوان یکی از کلان پروژه‌های این وزارتخانه پرداخت و افزود: شبکه ملی اطلاعات به عنوان یک زیرساخت پرسرعت و امن در گستره جغرافیای سرزمینی ایران از سال‌های گذشته آغاز شده و تا دولت سیزدهم حدود ۲۳ درصد پیشرفت داشت. بر اساس اعلام مرکز ملی فضای مجازی تا بهمن سال گذشته به ۵۷ درصد رسیده و تاکنون نیز به حدود ۶۲ درصد پیشرفت کار منجر شده و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان سال جاری نیز این رقم به ۷۵ درصد خواهد رسید.
وی به پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها به عنوان یکی دیگر از کلان پروژه‌های وزارت ارتباطات ‌اشاره کرد و افزود: این پروژه نیاز کشور در دهه‌های آینده در حوزه ارتباطات را مرتفع می‌کند و کاری است که تمام کشورهای پیشرفته در دنیا نیز انجام داده و یا در حال انجامند.
زارع‌پور توسعه ارتباطات روستایی را نیز یکی دیگر از اولویت‌های این وزارتخانه اعلام کرد و گفت: تاکنون و در دولت سیزدهم حدود ۴۱۰۰ روستای بالای بیست خانوار به اینترنت پرسرعت متصل شده‌اند که باید به صورت مناسب برای مردم انعکاس داده شود.
وزیر ارتباطات با بیان اینکه بر اساس داشبورد فایربیس گوگل بیش از ۴۰ میلیون کاربر فعال ماهانه در پیام‌رسان‌های داخلی حضور دارند، گفت: اگر کشوری در دنیای دیجیتال آینده دارایی‌های دیجیتال نداشته باشد حکمرانی آن کشور در اختیار دیگران قرار می‌گیرد و مستعمره دیجیتالی کشورهای دیگر می‌شود.
وی به دستاوردهای فضایی در دولت سیزدهم نیز ‌اشاره‌ای کرد و افزود: در این دوره کوتاه دولت سیزدهم هفت پرتاب فضایی عملیاتی و تحقیقاتی داشتیم که سابقه نداشته است و امسال نیز پرتاب‌های دیگری برنامه‌ریزی شده است. برای اولین بار ما هم اکنون می‌توانیم به وسیله ماهواره‌های خود، تصاویر رنگی از هر جای دنیا با دقت یک متر داشته باشیم.