kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۷۷۳۸
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۸

کیهان و خوانندگان

 

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
سامانه پیام کوتاه 30002323 - ۳۰۰۰۷۱۹۳۲
*با ریل‌گذاری‌های درستی که دولت آقای رئیسی مشغول آن است و گره‌های کوری که باز می‌شود، به دوستداران انقلاب و علاقه‌مندان به ایران می‌خواهم بگویم مواظب باشند اسیر شیوه‌های دشمن که بدبین‌‌‌سازی به حرکت سیاسی کشور و مسئولین است نشوند و شک نکنند که با عنایت خداوند در اقتصاد هم پیروز خواهیم شد، فقط صبر و بردباری و استقامت لازم است.
مجتبوی
*وزیر خارجه عربستان در ملاقات با آقای رئیسی ریاست محترم جمهور برخلاف میل غربگرایان گفت تعامل کشورهای اسلامی تضمینی برای عدم دخالت بیگانگان در منطقه است. اینکه وزیر خارجه سعودی در تعامل با ایران حرف از عدم دخالت بیگانگان بزند، نشان از درک عمیقی است که سعودی‌ها از قدرت ایران، و ناتوانی آمریکای درحال افول، پیدا کرده‌اند. این موضع‌گیری بن‌فرحان در تهران که تلویحا به تحقیر آمریکا پرداخته، اتفاق کوچکی نیست و از دل آن می‌شود به تغییر نگاه حاکمان سعودی نسبت به آمریکا، پس از نزدیک شدن به جمهوری اسلامی پی برد.
وکیلی
*یکی از نقاط قوت دولت سیزدهم افزایش تحرک در عرصه دیپلماسی و تنوع سبد ارتباط با کشورهاست. برای مثال راه‌اندازی کریدور شمال به جنوب می‌تواند در آینده ایران را به مسیر جایگزین کانال سوئز برای بسیاری از کشورها تبدیل کند یا با تبدیل ایران به ‌هاب گازی و غلات دو مشکل دیرین کشور یعنی کمبود انرژی و غلات مرتفع خواهد شد. همچنین کارهای بزرگی که در سفر به آمریکای جنوبی مانند پالایشگاه و کشت فراسرزمینی انجام شد واقعا مایه امیدواری و جهش رو به جلو است. اما فراموش نکنیم که باید بین کارهای زودبازده و تأثیرگذار در معیشت و امید مردم و اقدامات اساسی و بنیادین دیربازده تناسب برقرار باشد.
نقیبی زاده
* رئیس‌پلیس پاریس فرانسه با ارسال نامه‌ای تجمع سالیانه سازمان منافقین که از سال ۲۰۰۸ برگزار می‌شد را ممنوع کرد. راستی این نتیجه دیپلماسی التماسی است یا جهادی؟!
دوست‌بین
* دفتر عبدالحمید چه صلاحیتی دارد که در زاهدان، افرادی را بازداشت و اقدام به بازجویی از آنها‌ کند؟ اگر برخورد اساسی با شخص کذابی مثل عبدالحمید که راس فتنه و عامل ناامنی در استان سیستان و بلوچستان هست، به تاخیر افتد هم در حق او جفا شده و هم درحق نظام اسلامی.
عمرانی
* موشک فتاح شیاطین و اذنابشان را یکی پس از دیگری از خواب بیدار می‌کند و اینک نوبت ماکرون، مدافع سرسخت منافقین است که امسال اجازه برگزاری تجمع سالانه به آنها نداد. درود بر روحیه جهادی و مرگ بر انفعال!
کچویی زاده
*در اخبار خواندم که فردی به نام حسین سلاح‌ورزی رئیس‌اتاق بازرگانی شده است. جالب این‌جاست که تا همین چند هفته قبل در فضای مجازی، هرچه خواسته به جمهوری اسلامی گفته. یعنی دقیقا همین چند ماه قبل که نیروهای حافظ امنیت این مردم در کف خیابان داشتند پر پر می‌شدند، ایشان در فضای مجازی همصدا با رژیم صهیونیستی و رسانه‌های ضدانقلاب مطلب منتشر می‌کرده است و به دلایل متعدد نتیجه استعلام‌های مربوط به او از مراجع اطلاعاتی و امنیتی منفی بوده است. اگر دوربین مخفی است بگویید ما هم به این وضعیت بخندیم، ولی اگر دارید تساهل می‌کنید به خون‌های ریخته شده آرمان علی‌وردی، سلمان امیراحمدی، پوریا احمدی، روح الله عجمیان و ده‌ها شهید مظلوم دیگر در این چندماه فکر کنید، شاید در این رویه تجدید نظر کردید.
واثقی
* این روزها شبکه اینترنشنال پروپاگاندای خبری گسترده‌ای با موضوع ادعائی توافق ایران و آمریکا به راه‌انداخته تا شاید از این طریق بتواند خدمتی به منافع رژیم صهیونیستی کرده باشد!
یوسفی‌نژاد
* ماجرای کلاهبرداری علی کریمی ضد انقلاب از خواهرش که در حال حاضر به زندان افتاده بر همگان ثابت کرد براندازي تبدیل به دکان براي برخی از افراد شیاد و فاسد شده است. جریانی که شعار «زن، زندگی، آزادي» سر می‌دهند و امنیت کشور را به خطر می‌اندازند، در حقیقت درصدد هستند تا با این بهانه پولی به جیب بزنند و در خارج کشور به عیش و نوش بپردازند و برای این خواسته به نزدیکترین افراد به خود هم رحم نمی‌کنند.
فرامرزی
*در جمع براندازان جمهوری اسلامی یکی سر خواهرش کلاه گذاشته، دیگری فیش حجش جعلی است، یکی پول خانواده‌های کشته شدگان هواپیمای اوکراین را بالا کشیده، آن دیگری کلاهبردار از همه ملت است و در سن سالمندی هنوز دستش تو جیب مامانش است که پول‌های غارت شده از مردم ایران را در اختیار دارد. فرد دیگرشان هم مسئول کشتار ۱۷۰۰۰ تا ایرانی است، یکی‌شان هم درگروهک کومله صدها جوان ایرانی را سر بریده. ملیجک‌شان هم به اعتراف خودش در خانه پدرش چند بار حامله شده و الان هم از سیا حقوق دریافت می‌کند.
نواب
* در برخی از اختلاف نظرهای بین نمایندگان مجلس و وزارت کشور (بر سر ابلاغ یک بخشنامه) بررسـی‌ها نشان می‌دهد حق با وزارت کشور است. در برخی استان‌ها، احتمالا برخی از نمایندگان برای کلنگ‌زنی، افتتاح و بازدید از پروژه‌ها به استانداری‌ها و فرمانداری‌ها فشار می‌آورند فشاری که بوی خوبی از آن به مشام نمی‌رسد. چه، این‌گونه تلاش‌ها برای دیده شدن در سالی است که در انتهای آن قرار است انتخابات مجلس برگزار شود. عدم اجازه به نمایندگان مجلس برای استفاده تبلیغاتی از پروژه‌های دولتی حق وزارت کشور است اما جلوگیری از انجام وظایف نظارتی نمایندگان مجلس قطعا در حوزه اختیارات وزارت کشور نیست. البته این ماجرا نشان داد برخی از نمایندگان هر کجا پای خودشان در میان باشد شمشیر از نیام می‌کشند.
فتاحی
* مهم‌ترین خطری که در زمان غیبت، ما شیعیان را به شدت تهدید می‌کند، خطر از دست رفتن اعتقادات صحیح و بی‌دین شدن است. ظهور امام زمان علیه‌السلام یعنی نابودی ابلیس! همان‌گونه که رخدادهای دنیا ما را به نزدیکی ظهور امیدوار می‌کند، ابلیس را به هراس می‌افکند؛ بنابراین شیطان در آخرالزمان در لحظات باقی مانده از واپسین ساعات تاریخ بشریت نیز غفلت نخواهد کرد و پُر قدرت‌تر از همیشه برای بی‌دین کردن مردم ظاهر خواهد شد.مواظب باشیم رفوزه نشویم.
غنی زاده
* روزنامه دیلی‌میل از مخاطبان خود خواسته تا بایدن و ترامپ را در قالب یک کلمه توصیف کنند. کلمه‌ای که بیش از سایر کلمات، بایدن را توصیف کرده «پیر» و کلمه‌ای که بیش از سایر کلمات، ترامپ با آن توصیف شده، «جنایتکار» بوده است! حاکمان خونریز و ظالم و قاتل هزاران بی‌گناه.
جهان‌پناه
* انفعال مسئولان در برابر توسعه روزافزون شبکه‌های مروج فحشا در فضای مجازی و نمایش خانگی از علل اصلی رواج ولنگاری و فساد و بی‌حجابی در جامعه است.
عطائی
*بعضی اصلاح‌طلبان مانند آقای مجید انصاری معتقد بودند زنان در کشور باید در پوشش مثل کشور‌های خارجی آزاد باشند و لبنان را مثال می‌زدند. اکنون که در برخی گوشه وکنارها به این آرزوی خود رسیده‌اند‌، آیا خدا وکیلی احساس آرامش می‌کنند؟
حجازی از مازندران
*در مورد تغییر سـاعت کاری ادارات، آن گونه که باید و شاید چنـدان افکار عمومی توجیه و اقناع نشـده در نتیجه اجرای طرح مشکلات زیادی ایجاد کرده است که باید از سوی مسئولین امر مورد توجه و ملاحظه قرار بگیرد.
لاهوتی
*مدت‌هاست سهمیه بنزین تاکسی‌های اینترنتی واریز نشده است. وزیر نفت هم در این مورد می‌گوید اطلاعی ندارم.
فاطمی
* برخی کسبه و اصناف از مشتری می‌خواهند هزینه کالا را کارت به کارت کند تا آنها مالیات ندهند. ولی ما کارمندان و کارگران حقوق نگرفته مالیات مان را کسر می‌کنند. با این وضع عدالت اجتماعی چه می‌شود؟
نعمتی
* باتوجه به نوسانات تورم، آینده بازار مسکن قابل پیش‌بینی نیست. اما امیدوار هستیم با اقدامات صورت گرفته و اهتمام وزارت راه برای اجرای قانون جهش تولید مسکن و گام برداشتن برای قانونمند کردن بازار اجاره بهای املاک مسکونی، اتفاقات خوبی در این بازار رقم بخورد.
نقدی
*از یک ماه قبل که شاهد وزیدن باد شدیدی در تهران و حومه بودیم تاکنون برق بخش‌هایی از شهرک فرهنگیان و فاطمیه واقع در رو‌به‌روی بیمارستان 15 خرداد ورامین چندین بار در شبانه‌روز قطع می‌شود. چرا اداره برق این مشکل را برطرف نمی‌کند؟
تاجیک
* برخی قصابی‌ها، خارج از دید مشـتریان بـه جای اینکه گوشـت چرخ کنند و به مشتریان بفروشند، ضایعات گوشت و سنگدان مرغ را چرخ می‌کنند و ارزان‌تر می‌فروشـند. لذا از مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سـازمان دامپزشـکی انتظار می‌رود تمامی قصابی‌ها را ملزم کنند حتما گوشت را در مقابل مشتری چرخ کنند و بفروشـند.
معین