kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۷۶۹۸
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۹

استقبال ۵۷۰ شاعر از جشنواره ملی شعر نماز جمعه(اخبار ادبی و هنری)

دبیر اجرایی دومین جشنواره ملی شعر نماز جمعه از ارسال ۷۳۱ اثر از سوی ۵۷۳ شاعر به این جشنواره خبر داد.

به گزارش ایرنا، نغمه مستشار نظامی روز شنبه سوم تیر در مراسم اختتامیه دومین جشنواره ملی شعر نماز جمعه گفت: از میان آثار رسیده به دبیرخانه داوران ۷۰ اثر را شایسته مرحله نهایی این جشنواره دانستند. وی کیفیت آثار رسیده را مطلوب هیئت داوران دانست و گفت: استقبال شاعران مطرح، نشان از اهمیت موضوع نماز جمعه برای آنان دارد. این شاعر جوان به استقبال برخی امامان جمعه از این جشنواره کرد و گفت: امام جمعه دلیجان ۱۰۰ رباعی و دوبیتی برای جشنواره ارسال کرده است. مستشار نظامی با قرائت بیانیه هیئت داوران گفت: حضور شاعران سایر کشورها در این جشنواره نشان از تأثیرگذاری رسانه‌ای جشنواره دارد.
هیئت داوران این جشنواره عبارتند از علیرضا قزوه، مرتضی امیری اسفندقه و نغمه مستشار نظامی. علیرضا قزوه دبیر علمی جشنواره ملی شعر نماز جمعه نیز با ارائه گزارشی به قرائت بیت‌هایی با موضوع نماز جمعه پرداخت و ابیاتی از بیدل دهلوی را خواند که زندگی انسان را به نمازی تشبیه می‌کند که با مرگ به خاک برمی‌گردد و گویی سجده نماز زندگی خود را به جا می‌آورد.
حجت‌الاسلام محمدجواد حاجی علی اکبری رئیس ‌شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور که از ابتدای این مراسم حضور داشت، در دقایق پایانی و پس از اهدای جوایز به برگزیدگان در سخنانی کوتاه با‌ اشاره به جایگاه تاثیرگذار نماز جمعه در لایه‌های مختلف جامعه گفت: نماز جمعه باید دوباره دیده شود و حقیقتی که در لایه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و تربیتی آن وجود دارد، لازم است که شناخته شود. هنوز راه بسیاری مانده تا حق نماز جمعه را ادا کنیم. وقتی شعر به میدان بیاید، بقیه حوزه‌های هنری هم خواهد آمد و این کارها آغاز شده و امیدوارم در سایر حوزه‌ها نیز چنین برنامه‌هایی داشته باشیم.