kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۷۶۸۰
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۹

# پرسه ـ در ـ فضای ـ مجـازی

 

تاریخ بخون
امید نریمانی: «نوشته چون تو روسیه درگیری داخلی شکل گرفته، پس جمهوری اسلامی به پایان سلام کن! کاش یکم تاریخ می‌خوندین تا بفهمین تو دفاع مقدس، ٨سال با بیش از ۵٠کشور به طورمستقیم وغیرمستقیم اونم درسال‌های اول تشکیل جمهوری اسلامی جنگیدیم و حتی نتونستن آب آبادان رو بخورن! دیگه بعد۴٠ سال و این همه پیشرفت که بماند!»
همین‌قدر وقیح
نوید: «لیبرال‌ها همزمان که از اتفاقات روسیه خوشحالن، ناراحتن میگن چرا تو ایران واگنر نداریم.»
حالا کیا زبان دنیا رو بلدن؟
گندم ایزدی: «فرمانده نیروی دریایی سپاه: هر کشتی هنگام عبور از تنگۀ هرمز باید با زبان فارسی خود را به ما معرفی کند وگرنه به سراغش می‌رویم. هم زبان دنیا رو بلدیم.هم دنیا باید به زبان ما حرف بزنه.»
چقدر تابلو!
جواد آقایی: «کانال‌های سلبریتی‌پروری که دیروز از آتش‌زدن سطل آشغال در تهران به وجد میومدند، حالا امروز با شورش در روسیه ذوق‌زده شدند! این یعنی آبش‌خور این شورش و بلواها یک‌جاست! و باز هم محکوم به شکست...»
مگر اونجا قانون حکمرانی نمی‌کنه؟
کاربری نوشت: «اسنادی منتشر شده از زمانی که کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا در سال ٢٠٠۴ دادستان سانفرانسیسکو بوده مبنی بر اینکه صدها صفحه از اسناد سوءاستفاده جنسی کشیش‌های کلیسای کاتولیک از کودکان که شامل اسامی ۴٠ روحانی بوده به او واگذار شده ولی او حتی یک مورد رو تحت پیگرد قرار نداده.»
به این میگن قدرت رسانه
علی رجبی: «یکی از چالش‌های کمتر دیده‌ شده نظام سیاسی-رسانه‌ای ایران در مواجهه با روسیه، چین و کشورهای جنوب و شرق آسیا، مطالعه اخبار آنها از طریق رسانه‌های غربی است... ساده‌اش اینه: شما روسیه، چین و هندی رو می‌بینی که آمریکا و اروپا تصویر می‌کنند!»
تکرار تاریخ ایران در روسیه
علی فرحزادی: «رفتار ‎واگنرها در روسیه کاملا شبیه به رجوی در ایران هست. دهه ۶۰ منافقین خلقی داشتیم که اول راه با نظام همسو بودن اما بعدا شدن قاتل ۱۷هزار ایرانی. تجارب چند ده سال پیش ایران برای امروزِ روسیه خیلی ارزشمنده.»
عاقبت گوساله‌پرستی
حدیثه سوختانلو: «‏رهبر انقلاب اعلام کردند که پشت اغتشاشات ززآ، رژیم اسرائیل و موساد حضور دارند. در ایران قرآن آتش زدند و به مقدسات اسلامی اهانت کردند، در فلسطین نیز یهودیان همین خطا را مرتکب شدند و ثابت کردند خط‌شان یکی است. قوم گوساله‌پرست همیشه در افراط و تخریب است.»
رو که رو نیست!
محمدی: «حجاریان گفته این دولت خسارت محضه، اول فکرکردم داره درمورد برجام ودولت روحانی میگه اما دیدم در مورد دولتی صحبت کرده که ظرف ۲۰ماه تونسته ارتباطات خارجی قطع شده رو احیا، زندانیان ایرانی رو آزاد، پول‌های بلوکه شده رو آزاد، فروش نفت رو به ۲میلیون بشکه برسونه. آره بابا این دولت خیلی ناکارآمده.»