kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۶۹۰۲
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۸

اخبار کوتاه از فوتبال

 

پیروزی پرگل ایران مقابل افغانستان
تیم ملی فوتبال ایران که خود را برای حضور در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا آماده می‌کند در نخستین بازی خود در تورنمنت کافا به یک پیروزی پرگل برابر تیم افغانستان دست پیدا کرد.
تیم ملی فوتبال ایران در نخستین دیدار خود در تورنمنت کافا که به میزبانی قرقیزستان برگزار می‌شود، عصر دیروز به مصاف تیم ملی افغانستان رفت و ۶ بر یک به پیروزی رسید.
سردار آزمون(۲۹)، مهدی طارمی(۲۱، ۲۸- پنالتی و ۵۱)، علیرضا جهانبخش(۴۵) و رضا اسدی(۶۷) برای تیم ملی ایران گل زدند. تنها گل تیم افغانستان هم در دقیقه ۵۷ روی شوت غافلگیرکننده و غیرقابل پیش‌بینی فرشاد نور به ثمر رسید.
تیم ملی فوتبال ایران که خود را برای حضور در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا آماده می‌کند، در این دیدار با پیام نیازمند(۷۶- حسین پورحمیدی)، احسان حاج صفی(کاپیتان)(۶۸- مهدی ترابی)، صادق محرمی(۶۴- رامین رضاییان)، محمدحسین کنعانی‌زادگان، سید مجید حسینی، سعید عزت‌اللهی، امید نورافکن، علیرضا جهانبخش(۶۸- مهدی قایدی)، محمد محبی، سردار آزمون(۵۵- رضا اسدی) و مهدی طارمی(۵۶- سعید مهری) به میدان رفت.
با این پیروزی پرگل، ایران در صورت تساوی مقابل قرقیزستان به عنوان صدرنشین گروه دوم راهی فینال این مسابقات خواهد شد‌.
حقیقی و شجاعی در لیست رحمتی جایی ندارند
در لیست اعلامی مهدی رحمتی به مدیران باشگاه نساجی نام دو بازیکن این تیم دیده نمی‌شود.
مهدی رحمتی چند روز قبل لیست بازیکنان خود را به باشگاه نساجی ارائه کرد که از این لیست امیر هوشمند و وحید محمدزاده رسما به عضویت این باشگاه درآمدند.
رحمتی که به دنبال رفع نقاط ضعف نساجی در فصل گذشته است به این نتیجه رسیده که تیمی که 44 گل از رقبای خود دریافت کرده در ساختار دروازه و دفاعی دچار مشکل است به همین دلیل خواستار جذب حسین پورحمیدی یا رشید مظاهری به جای علیرضا حقیقی شد و خط دفاعی مستحکم آلومینیوم در فصل گذشته را برای نساجی این فصل در نظر گرفت. رحمتی به دلیل میانگین سنی بالای نساجی تصمیم گرفته این تیم را جوان و شاداب کند به همین دلیل نام مسعود شجاعی که فصل گذشته به صورت قرضی راهی هوادار شده را هم در فهرست خود قرار نداده است.
باید دید در نهایت در پروژه جذب بازیکنان چه نفراتی به جای این دو بازیکن به نساجی اضافه خواهند شد.
جرارد رسماً سرمربی الاتفاق عربستان شد
باشگاه الاتفاق عربستان دیروز به طور رسمی از عقد قراردادی دو ساله با استیون جرارد 43 ساله خبر داد. به این ترتیب این مربی انگلیسی اولین تجربه مربیگری خود در قاره آسیا را با این تیم در لیگ حرفه‌ای عربستان خواهد داشت.
او در اولین تجربه سرمربیگری‌اش در سطح حرفه‌ای دست به کار بزرگی زد و فصل 21-2020 گلاسکو رنجرز را برای اولین بار از سال 2011 به قهرمانی لیگ برتر اسکاتلند رساند. او پس از سه و سال نیم حضور در رنجرز برای ادامه مربیگری به لیگ برتر انگلیس آمد، اما اوضاع آن طور که می‌خواست پیش نرفت. ستاره اسبق باشگاه لیورپول اواخر مهرماه سال گذشته بود که به دلیل تداوم نتایج ضعیف از سمت سرمربیگری تیم فوتبال استون‌ویلا و تنها پس از گذشت 11 ماه از حضورش روی نیمکت این تیم لیگ برتری اخراج شد. الاتفاق فصل اخیر لیگ حرفه‌ای عربستان را در رده هفتم به پایان برد.