kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۶۶۷۷
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۴
امام جمعه موقت اهواز با ‌اشاره به سخنان اخیر آقای ظریف در تأیید قرارداد ترکمانچای:

لیبرال‌مسلک‌های تهی می‌خواهند دل مردم را خالی کنند

 

اهواز- خبرنگار کیهـان:
حجت‌الاسلام والمسلمین میر احمدرضا حاجتی، امام جمعه موقت اهواز در مراسم گرامیداشت شهید یوسف سرلک، شهید تازه تفحص شده مسجد موسی بن جعفر(ع) اهواز گفت: به فرموده امام راحل در بین آیندگان در جست‌وجوی آثار خون شهیدان باشید. شهدا راهنمای ما هستند. بزرگ‌ترین کار شهدا این بود که امام را تنها نگذاشتند. نمی‌توان از شهید یوسف سرلک حرف زد و از امام سخن نگفت؛ امامی که شهید سرلک به خاطر او جان داد. او آرمان‌های امام را تجلی بخشید. رزمندگان ما به تبعیت از آرمان‌های معمار کبیر انقلاب اسلامی و برای نجات این کشور از چنگال دشمن تا پای جان ایستادگی کردند آن وقت آقای ظریف و امثال او که مشتی آدم لیبرال‌مسلک تهی هستند، می‌خواهند دل مردم را خالی کنند و می‌گوید به آرمان‌ها فکر نکنید به امکانات فکر کنید!
به گفته وی، برخلاف جریان لیبرالی که توصیه می‌کرد تسلیم شوید، شهدا امام را تنها نگذاشتند و تحول تمدنی ایرانی اسلامی را به وجود آوردند.
حاجتی با ‌اشاره به سخنان اخیر آقای ظریف در تأیید قرارداد ترکمانچای گفت: طبق قرارداد ترکمانچای 250هزار کیلومتر از خاک ایران جدا شد 1360 کیلومتر نوار ساحلی جدا شد و ۱۷ استان از کشور جدا و ایران روز به روز ضعیف‌تر شد و مهم‌ترین مشکل سوق‌الجیشی را برای ما ایجاد کرد.
وی افزود: صحبت از خاک نیست. صحبت از اندیشه و عقیده است. انگلیس‌ها می‌خواستند شیعیان را نابود کنند. انگلیسی‌ها به رضاشاه گفته بودند سه کار باید انجام دهی: اول کشف حجاب، دوم عمامه از سر علما بردار و سوم اینکه مجالس عزاداری امام حسین علیه‌السلام ممنوع است. امروز که رضا شاه نیست شبکه‌های معاند این رسالت را بر عهده گرفته‌اند. حال آن که امام نگذاشت تاریخ تکرار شود، شهدا کنار امام بودند و نگذاشتند یک وجب از خاک ایران کم شود. مردم هم امام و راه امام را تنها نمی‌گذارند.
امام جمعه موقت اهواز با‌ اشاره به قدرت امروز جمهوری اسلامی گفت: نظریه‌پردازان و کارشناسان بر یک مطلب تأکید می‌کنند و آن این است که در هزاره اخیر هیچ رهبر و سیاستمدار و پادشاه و رئیس‌جمهوری مانند امام خمینی(ره) و جانشین ایشان، از ویژگی‌های جهان آینده نتوانسته‌اند صحبت کنند و این‌گونه دقیق و صریح و شفاف از جهان آینده صحبت نکرده‌اند. امام قبل از ارتحال خود تذکر دادند این انقلاب محدود به مرزهای ایران نیست. اتفاقات مهمی در پیش است.