kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۶۱۹۵
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۸

کیهان و خوانندگان

 

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
سامانه پیام کوتاه 30002323 - ۳۰۰۰۷۱۹۳۲
* جذاب‌ترین وجه ماجرا‌هایی مثل موفقیت بزرگ ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش در پیمودن دور دنیا‌، این است که در همه ماه‌هایی که دشمنان پفکی و مزدوران مجازی برای به هم زدن فضای کشور تلاش می‌کردند، ارتش عزیز، در آرامش کامل در حال برنامه‌ریزی و اقدام برای بزرگ‌ترین مانور دریایی تاریخ ایران بوده است. دمتان گرم واقعاً.
عنایتی
* به روح آسمانی ۵ جوان شهید وطن، فدائیان امنیت مردم و مدافعان مرزهای میهن اسلامی، ادای احترام می‌کنیم. ایران سال‌هاست که با فداکاری سرداران و سربازان میهن، با تروریسم و قاچاقچیان مواد مخدر در نبرد است. به راستی چرا از مدعیان حقوق بشر و مبارزه با تروریسم و «پیام متحد» سفرای اروپایی در تهران خبری نیست؟
شادمهر
* بازگشت موفقیت‌آمیز ناوگروه ۸۶ ارتش از سفر دور دنیا را باید نشانه‌ای از اقتدار نیروی دریایی ارتش دانست. هشت ماه دریانوردی نظامی، پشت سر گذاشتن بیش از ۶۵هزار کیلومتر مسیر دریایی به دور کره زمین با وجود تمام خطر‌های سر راه؛ دستاورد بزرگ و افتخارآفرین دریادلان ارتش جمهوری اسلامی ایران است و چنین دریانوردی نظامی باشکوهی، در تاریخ ایران مانند ندارد.
چیذری
* وضعیت فرهنگ در غرب به صورتی درآمده که تعداد خانواده‌هایی که در هلند بچه‌های خود را به مدرسه نمی‌فرستند زیاد شده است. خانواده‌های هلندی اعلام کرده‌اند مدرسه مناسبی پیدا نمی‌کنند که با فلسفه‌ زندگی و مذهب و اعتقاد آنان مطابقت داشته باشد و به ناچار در خانه به فرزندانشان آموزش می‌دهند. پس لطفا سلبریتی‌های وطن‌فروش، غرب را به رخ ما نکشند.
اجاقی
* وقتی یک سلبریتی کشف حجاب می‌کند یا پس از آزاد شدن از زندان، همچنان عکس کشف حجاب در صفحه خود می‌گذارد، از تروریست‌ها و داعش‌های وطنی حمایت می‌کند، از خارج کشور کمک می‌خواهد، در جهت خواست دستگاه‌های جاسوسی دشمن قدم بر می‌دارد، تشویش اذهان عمومی می‌کند و... دیگر یک فرد معمولی نیست؛ این فرد در نقش یک پیاده نظام دشمن در خاک کشور ظاهر شده است. تسامح و تساهل با این نوع افراد، زیر سؤال بردن اقتدار و قاطعیت حاکمیت و منجر به تبلیغ وترویج قانون‌شکنی برای سایر هنجارشکنان خواهد شد. این افراد قبلاً از ترس هزینه دادن و برخورد جرأت اظهار
وجود نداشتند.
خسروانی
* دو وزارتخانه صمت و جهاد کشاورزی دولت سیزدهم در حال حاضر با سرپرست اداره می‌شود. این وضعیت چیز خوبی برای دولت نیسـت. سرپرسـت وزارتخانـه نمی‌تواند کار بلندمدت انجام دهد. برای همین چندان کار خاصی نمی‌تواند انجام بدهد در نتیجه گشایشی هم به‌وجود نمی‌آید. پس از رای آوردن وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش لازم است مجلس و دولت هرچه سریع‌تر وزارتخانه‌های صمت وجهاد کشاورزی را نیز از بلاتکلیفی درآورند.
یزدان‌منش
* با اینکه در این مدت پیشرفت‌های زیادی در عرصه‌های مختلف در کشور به‌وجود آمده ولی متاسفانه مشکلات معیشتی مردم باعث شده این پیشرفت‌ها برای خیلی از آنان قابل هضم نباشد. عرضم این است که دولتمردان برای حل مشکلات اقتصادی و معیشت مردم باید قدم‌های بزرگ‌تری بردارند.
مینایی
* سال‌ها دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در جمهوری اسلامی نسبت به موضوع حجاب و عفاف وظیفه خود را انجام ندادند، سال‌ها بر خلاف اصول و مبانی دینی و انقلابی، اقدامات قانونی علیه هنجارشکنی تضعیف شد، سال‌ها مدیریت افکار عمومی را به دست دشمن دادیم و برخی از مسئولین از وظایف خود در زمینه فضای مجازی ‌شانه خالی کردند‌. انتظار نداشته باشیم جو بکاریم و گندم درو کنیم.
مسگر
*این روزها شاهد پخش و انجام مناظراتی به ویژه در حوزه مسائل اقتصادی کشور هستیم که گاه از هدف و منظور مناظره فاصله می‌گیرد و وارد منازعه، درگیری سیاسی و حتی خشونت کلامی می‌شود. در مناظره هدف‌، روشن شدن زوایای بحث و به ویژه ارائه راهکار و برون‌رفت از مشکل‌، مسئله و چالشی است که در‌باره آن مناظره و مباحثه می‌شود. آنچه مردم انتظار دارند این است که مناظرات به ترسیم تصویری درست از وضعیت جامعه و چیستی و چگونگی برون‌رفت از مسائل و مشکلات منجر شود. در غیر این صورت نتیجه مناظره به ضد‌خودش تبدیل
می‌شود.
صفایی
* حباب‌های قیمتی و وجود قیمت‌های غیرواقعی خودرو یا مسکن‌، خرید خودرو و مسکن را برای بسیاری از طبقات جامعه غیرممکن کرده است. این حباب‌ها باید خیلی سریع بترکد چون کاهش‌ اندک قیمت‌ها دردی را دوا نمی‌کند.
موزون
*تاکسـیرانی تهران اعلام کرده حداکثـر افزایش قیمت کرایه تاکسـی 60 درصد است. بهتر است تعارف را کنار گذاشته افزایش صددرصـدی اعلام کنند و خیال همه را راحت کنند!
جیرودی
* کسـی که 5 یـا 6 میلیون حقوق می‌گیرد با هزینه سبد معیشتی 21 میلیونی چـه باید بکند؟ تکلیف طبقه ضعیف با این مشکلات اقتصادی و معیشتی چه می‌شود؟
جاهدی
* بسیار بعید است وزیر خارجه آلمان از ذهنیت مردم ایران نسبت به سلاح های شیمیایی و ارتباط آن با دولت آلمان مطلع نباشد. وی که دولت متبوعش مسئول تجهیز رژیم صدام به جنگ‌افزار شیمیایی و شهادت و مسمومیت هزاران شهروند ایرانی است، چگونه به خود حق می‌دهد از حقوق بشر مردم ایران صحبت کند. همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند غربی‌ها بویی از حقوق بشر نبرده‌اند.
وزیری
* امروز اختلافات براندازان و تجزیه‌طلبان از پستوها به فضای عمومی کشیده شده است و همگان شاهد آن هستند. این موضوع می‌تواند فرصت خوبی برای معرفی ماهیت این جماعت به اصطلاح شترگاوپلنگ باشد. حالا همه متوجه شده‌اند که این جماعت با این سطح از اختلاف اگر در مسند قدرت قرار بگیرد جز تکه پاره کردن این آب و خاک ثمری نخواهد داشت و اصولا شاید علت سرمایه‌گذاری غربی‌ها بر این جماعت ناهماهنگ و متناقض، امید به عدم شکل‌گیری ایران قوی و تکه‌پاره شدن ایران
باشد.
بیرامی
* قسـمت‌هایی از پیاده‌رو خیابان پیروزی در تصرف ساختمان‌سـازی قرار گرفته و در رفت و آمد عابران اختلال ایجاد شـده اسـت. علاوه‌بر آن برخی رانندگان خودخواه و بدون مسئولیت که مقررات و حقوق شهروندی را نادیده می‌گیرند نیز خودروشان را در پیاده‌رو پارک می‌کنند و به دنبال کارشان مـی‌رونـد. این نابسامانی‌ها تا چهار راه نبرد ادامه دارد. از مسئولان شهرداری منطقه تقاضای رسیدگی داریم.
کواکبی
*برخی از پارک‌ها و بوستان‌های شهر تهران از روشنایی مناسبی برخوردار نیست و به قدری تاریک‌اند و نور کم در آنها وجود دارد که بعضا خانواده‌ها جرات نمی‌کنند شب هنگام به این پارک‌ها قدم بگذارند. اگر این‌گونه باشد پارک‌ها پاتوق و محل امنی برای معتادین
خواهد شد.
ذاکرنیا