kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۵۸۰۴
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۶
سردار قاآنی:

مقاومت ریشه ایدئولوژیک داشت و والاترین الگویش شهر دزفول بود

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شهر دزفول در خط اول جبهه بود و ساکنان این شهر حامی و پشتیبان نبرد با دشمن بودند. مقاومت ریشه ایدئولوژیک داشت و والاترین الگوی آن شهر دزفول بود.

مراسم بزرگداشت چهارم خرداد؛ روز مقاومت و پایداری و روز دزفول با حضور خانواده‌های دزفولی و خوزستانی، سردار قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی از فرماندهان لشکری و کشوری در سالن همایش خلیج‌فارس موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.
به گزارش تسنیم، سردار قاآنی در این مراسم ضمن بیان اهمیت مقاومت در پشت جبهه‌های نبرد، درخصوص شاخصه‌های مقاومت مردم دزفول گفت: شهر دزفول ایران در خط اول جبهه بود و ساکنان این شهر حامی و پشتیبان نبرد با دشمن بودند. مقاومت ریشه ایدئولوژیک داشت و والاترین الگوی آن شهر دزفول بود. ارزش شهر دزفول دارای ابعادی همچون استواری و مقاومت است.
از دیگر سخنرانان این مراسم سردار عبدالمحمد رئوفی فرمانده لشکر 7 ولی‌عصر عجل الله تعالی فرجه در 8 سال دفاع مقدس بود که بر ضرورت بارور کردن استعدادهای خدادادی منطقه دزفول تأکید کرد.
نمایش شکوه مقاومت درخصوص ماندن مردم دزفول در شهر زیر بمباران و موشکباران دشمن برای حفظ شهر و تقویت روحیه رزمندگان از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.
در این مراسم همچنین، از خانواده شهیده شاخص کشوری «شهناز حاجی‌شاه» و 2 برادر شهیدش تجلیل شد و کتاب‌های «زخم نارنج» نوشته شهره خلقتی و «بلد الصواریخ» (شهر موشک‌ها) نوشته عبدالرضا سالمی‌نژاد و تمبر ویژه 4 خرداد رونمایی شد.
در پایان مراسم، کودکان و خانواده‌های آنان سرود «سلام فرمانده 2» را اجرا کردند و مراسم با برگزاری نماز جماعت در مسجد جامع خرمشهر موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خاتمه یافت.