kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۵۷۴۶
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۸

کیهان و خوانندگان

 
 
33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
سامانه پیام کوتاه 30002323 - ۳۰۰۰۷۱۹۳۲  
 
* با حوادثی که شاهدش هستیم ایران در حال حاضر به يك قدرت منطقه‌اي، فرامنطقه‌اي و يك كنشگر فعال در جهان تبدیل شده و اين كنش سياسي، فرهنگي و حتي نظامي، معادلات قدرت در جهان را تغيير داده است. به بیان دیگر جهان در حال عبور از يك گردنه و پيچ تاريخي است هر قدرتي از اين معبر بخواهد عبور كند، نمی‌تواند علائم اسلام، انقلاب و ايراني را كه در جاي جاي اين معبر ديده مي‌شود، ناديده بگيرد.
نواب 
*با ‌اشاره به امضاي موافقت‌نامه ساخت خط ريلي رشت- آستارا بين ايران و روسيه می‌خواهم عرض بکنم ايران در منطقه‌اي قرار دارد كه نقطه تلاقي سه قاره آسيا، اروپا و آفريقاست و با دسترسي به تنگه هرمز و نزديكي به چند كانون مهم بين‌المللي و منطقه‌اي از جمله كشورهاي حوزه خليج‌فارس، منطقه خاورميانه، اوراسيا، آسياي جنوبي و آسياي غربي نقش كليدي در پيوند اين مناطق دارد. کشورمان علاوه ‌بر نقش‌آفريني در كريدور شمال- جنوب، مي‌تواند يكي از چند مسير اصلي كريدور شرق به غرب از چين تا اروپا نیز باشد. فلذا مي‌تواند جايگزين كاركرد سياسي و تا حدي كاركرد اقتصادي نفت شود.
عزیزی
* از خیانت‌های خاندان منحوس پهلوی به ایران در دوره رضا میرپنج قلدر، بخشیدن بخشی از استان سیستان و بلوچستان به مساحت «۳۰۰۰ کیلومتر مربع» مشهور به «دشت ناامید» به افغانستان است که باعث شد سرچشمه رود هیرمند از دسترس خارج شود. از همان موقع پیش‌بینی می‌شد که امروز سیستان و بلوچستان با خشکسالی مواجه شود. حالا طرفداران همان ملعون مسبب این مصیبت‌، امروز در حال اسکی رفتن روی خشکسالی هیرمند هستند!
جلیلی
 * بازگشت سوريه به جهان عرب كه نماد آن لغو تعليق عضويت آن در اتحاديه عرب و شركت دوباره در نشست‌هاي اين نهاد عربي است، اقدامي در راستاي حركت جمعي كشورهاي عربي براي عادي‌سازي روابط با دمشق پس از شكست پروژه مشترك ائتلاف غربي- عربي به سركردگي آمریکا براي سرنگوني دولت سوريه و بشار ‌اسد‌ قلمداد مي‌شود. كشورهاي عرب متحد آمریکا كه قبلا در جبهه واحدي در راستاي سرنگوني دولت قانوني سوريه عمل مي‌كردند، با تغيير آشكار در رويكرد قبلي خود به احياي روابط ديپلماتيك و اقتصادي خود با دولت بشار اسد پرداخته‌اند معنی این حرکت چیزی جز بی‌اعتنایی به آمریکا نیست.
شمسایی
* قطعا یکی از مصادیق مرجفون در زمان ما همین سلبریتی‌هایی هستند که با بیان و تکرار طوطی‌وار سخنان دشمنان، دامن‌زدن به شایعات، تهییج و تحریک جوانان، نوجوانان و... علیه کشور فعالیت می‌کنند که برخی از آنها بدون شک با سرویس‌ها و سفارتخانه‌های خارجی در ارتباطند و باید با آنها برخورد قهر‌آمیز شود. 
اختریان
*حمایت مزدورانی مثل ترانه علیدوستی از جنایتکاران وحشی مثل سه نفری که در اصفهان جنایت کرده‌اند با برنامه و طراحی هماهنگ شده با دشمنان ملت ایران برای حرکت‌های آینده است. والا هیچ عقل سلیمی از چنین حیواناتی حمایت نمی‌کند. برنامه آینده آنها دخالت سازمان‌های بین‌المللی همسو با جنایتکاران در امور داخلی ملت ایران است. 
طاهریان
* آقای دادستان! اگر شایعه یا ادعایی در فضای مجازی منتشر شد بلافاصله‌ دادستان‌ها منتشرکنندۀ آن را احضار کنند. اگر مستندات منتشرکننده درست بود، پیگیری شود که مشکل حل شود اما اگر سندی وجود نداشت بلافاصله باید آن فرد تحت تعقیب قضایی قرار بگیرد. ان‌شاءالله این را مردم در عمل ببینند. 
اسکندرلو
* متأسفانه به دلیل غفلت مسئولان مربوط و عدم نظارت بر موضوع پوشاک و برنامه‌ریزی دشمنان فرهنگی ما همچنان مانتوهای پشت‌نویسی شده که مضمون آن گاه حاوی انتساب بی‌عفتی و فحشاء به پوشنده آن است، وارد بازار شده است. برخی ‌بدون اینکه معنای این نوشته‌ها را بدانند، آنها را پوشیده و در کوچه و بازار به خودنمایی مشغول می‌شوند. در حالی که اگر بدانند معنای این کلمات چیست، از آن اجتناب می‌کنند.
میرزاخانی
*ضمن خدا قوت به فرماندهی انتظامی و قوه قضائیه بابت تلاش‌هایی که می‌کنند‌، آنچه پیداست، فردی که اسم و آدرس مشخص دارد، نه نیاز به دوربین هوشمند برای ثبت جرم دارد و نه نیاز به اقدامات امنیتی برای شناسایی! او خودش با سند و مدرک به ارتکاب حرام سیاسی و شرعی‌اش معترف است. برای برخورد با افرادی که کاملا برنامه‌ریزی شده و هماهنگ با دشمنان ملت ایران عمل می‌کنند حتی نیازی به بازداشت و برخوردهایی از این دست نیست تا مظلوم‌نمایی کند. کافی است او را باجریمه نقدی بازدارنده‌، محرومیت از اینترنت و انسداد کارت‌های بانکی برای مدتی مجازات کنید و این مجازات را با صدای بلند اعلام کنید. خواهید دید که به جای فراموشی حجاب، هماهنگی با رسانه‌های انگلیسی و اسرائیلی را فراموش می‌کند.
بهداروند
* آقای رئیس‌جمهور محترم! به دلیل حضور عناصر دولت سابق در دولت مردمی سیزدهم است که حسن روحانی همچنان‌، جلسات هیئت‌ دولت خود را برگزار می‌کند. به قول شهید حسن باقری‌، باید به خود جرأت داد که این نوع جنگیدن به درد نمی‌خورد و لازم است که استراتژی در این جنگ عوض شود. آقای فرزین با قول و تعهد به تغییر ریل‌، مسئولیت را قبول کردند‌ و تا این ریل عوض نشود وضعیت اقتصادی اصلاح نخواهد شد. 
توسلی
*یک دستگاه عجیب برای سلامت محیط‌زیست اختراع شده که اگر حمایت مسئولین نباشد از اروپا و آمریکا سر در می‌آورد. این‌هم از گرفتاری‌های کشور ماست که برای چنین موضوع بدیهی و روشنی باید از فشار رسانه‌ای کمک بگیریم! 
شوندی 
* اینکه به طور مکرر گرانی در معیشت مردم رخ می‌دهد و مسئولان محترم، وعدۀ بهبود اوضاع در آینده را می‌دهند، کافی نیست بلکه تغییر ریل لازم است. 
هداوند
* دادستان اعلام کرد هر کس در فضای مجازی اتهام بزند و امنیت روانی جامعه را به هم بریزد، یک روز بعد باید احضارشود و دلایل ادعاهایش را ارائه کند والا با او برخورد می‌شود. در احضار و برخورد با سلبریتی‌های غربگرا که همنوا با منافقین به حمایت از تروریست‌های قاتل برخاسته‌اند باید بسیار جدی بود. 
فارسیجانی 
*مدافعان دموکراسی اردوغانی و لاشخورهای سیاسی به خبر ذیل توجه کنند اگرچه خوب می‌دانند و خود را به کری زده‌اند: ۴سال حبس‌ برای هنرپیشه‌ای که به اردوغان توهین کرد و ۷سال حبس‌ برای هنرپیشه‌ای که به پول ترکیه اهانت کرد‌، این احکام دادگاه ترکیه است.
مرندی
*لعنت بر‌اشرافیت متعفن، لعنت بر مدیریت متفرعن که بودجه کشور را صرف کارهای غیرضروری و یا خوشگذرانی خود و سفرهای خارجی در هتل‌های ۵ ستاره می‌کردند در حالی که مناطق مرزی در آتش محرومیت می‌سوزند. 
نیک‌طبع
* ناوگروه نیروی دریایی برای اولین‌بار در تاریخ ایران ۹۲ هزار کیلومتر به دور دنیا دریانوردی کرد! هر چند که محافل سیاسی و رسانه‌ای منطقه و بین‌الملل این دستاورد بزرگ را پوشش دادند اما افکار عمومی داخل ایران باید از دامنه این دستاورد بزرگ نیروی دریایی بیشتر مطلع شود. سوخت ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران چگونه تامین شد؟ فرضیه سوخت هسته‌ای ناوشکن دنا به چه‌‌اندازه قابل ارزیابی است؟ ناوشکن دنا با وزن هزار و دویست تنی چگونه توانست امواج وحشی اقیانوس آرام و اطلس را تحمل کند؟ درحالی که کارشناسان داخلی و خارجی تناژ مورد نیاز برای عبور از عرض این دو اقیانوس را ده‌ها برابر این می‌دانند؟ جریان سلطه و کوردلان داخلی از این پیشرفت‌ها و افتخارات عصبانی باش و از عصبانیت بمیر!
صارمی