kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۵۷۳۲
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۵
مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان:

معیشت و اقتصاد مددجویان کمیته امداد و بهزیستی از طریق پنل‌های خورشیدی رونق می‌گیرد 

 
 
 
خرم‌آباد -خبرنگار کیهان:
مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان گفت: در راستای اجرای سیاستهای حمایتی دولت از اقشار کم‌درآمد، وزارت نیرو طرحی را به اجرا گذاشته که براساس آن، شرکت «ساتپا» به نمایندگی از وزارت نیرو« پنل‌های خورشیدی برای افراد تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی» نصب می‌کند که از این طریق معیشت و اقتصاد آنان رونق می‌گیرد. 
مهران امیری درکنفرانس خبری افزود: براین اساس، سال گذشته
۴۰۰۰ سهمیه در لرستان به این عزیزان اختصاص یافت که نصب پنلها به اجرا درآمده و از این‌طریق 4000مگاوات برق به تولید کشور افزوده می‌شود.
امیری با بیان این‌که برق تولید شده از طریق پنلها را وزارت نیرو خریداری می‌کند،تصریح کرد: صاحبان پنل‌های خورشیدی در این طرح‌، هیچ‌گونه وجهی پرداخت نمی‌کنند. بلکه هزینه نصب پنل‌های خورشیدی برای آنان از طریق وام قرض‌الحسنه تامین می‌شود و قسط‌های آن نیز از محل فروش برق تولید پنل‌ها‌، پرداخت خواهد شد که با استقبال جامعه هدف طرح مواجه گردیده است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان با ‌اشاره به تلاش برای جبران خرابی‌های سیل سال ۹۸‌، افزود: اقدمات خوبی درخصوص تجهیز و باز‌سازی شبکه‌های برق شهرستانهای پلدختر و چگنی صورت گرفته که در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسند.
امیری با ‌اشاره به این‌که از نظر هوشمند‌سازی شبکه‌های برق‌، مقداری از استان‌های پیشرفته عقب هستیم، بیان کرد: از نظر سرانه خاموشی جزو استان‌های پایان جدول هستیم که علت مهم آن کمبود تجهیزات و کلیدهای هوشمند در شبکه است.
مدیرعامل شرکت برق لرستان با ‌اشاره به فرارسیدن فصل گرما و افزایش میزان مصرف انرژی گفت: امیدواریم با توجه به مدیریت مصرف، امسال در بخش خانگی و تجاری خاموشی نداشته باشیم. اما استمرار این امر نیازمند همکاری مشترکین گرامی در مصرف صحیح برق می‌باشد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان با بیان این مطلب که شرکت برق به مشترکان کم‌مصرف برق پاداش پرداخت می‌کند، افزود:به ازای هر کیلووات کاهش مصرف برای پله‌های مختلف بین ۵۰۰تومان تا ۲هزارتومان پاداش پرداخت می‌کند. به‌طوری‌که در سال گذشته ۱۵میلیاردتومان به ۲۲۸هزار مشترک پاداش پرداخت شد و۸۰ میلیون تومان پاداش به همکاران ادارات پرداخت شد.