kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۵۷۰۸
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۰

کدام هنرمندان در بسیج صداوسیما تقدیر شدند؟(اخبار ادبی و هنری)

 
 
هنرمندانی در زمینه‌های سینما، موسیقی، تجسمی، عکاسی و ادبیات به‌خاطر خلق آثاری در زمینه خرمشهر، توسط بسیج صداوسیما تقدیر شدند.
به گزارش خبرنگار کیهان، آئین تجلیل از هنرمندان راوی حماسه عظیم آزادسازی خرمشهر تحت عنوان اولین رویداد «خرم وطن» با حضور رئیس رسانه ملی، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس،‌ تنی چند از مقامات لشکری و کشوری، خانواده‌های شهدا و جانبازان و همچنین پیشکسوتان و فرماندهان دوران دفاع مقدس سه‌شنبه شب گذشته در مرکز همایش‌های بین‌المللی سازمان صداوسيما برگزار شد. 
پیمان جبلی رئیس رسانه ملی در این مراسم، با تاکید بر اینکه رسانه در مقابل عظمت رزمندگان اسلام در سال‌های دفاع مقدس همچنان عقب‌ماندگی دارد، خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های بزرگی برای خلق آثار فرهنگی، هنری و ادبی در این خصوص هست و همکارانم در رسانه ملی عزم و اراده جدی دارند تا ان‌شاءالله آثار فاخری را در رابطه با حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس تولید کنند. 
سردار کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز در این آئین گفت: امروز هم من حامل پیام تشکر و قدردانی سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح درخصوص کاروان‌های راهیان نور به رئیس سازمان صداوسيما هستم.‌ 
در ادامه این مراسم از چند تن از خانواده‌های شهدای عملیات بیت‌المقدس، حماسه آزادسازی  خرمشهر، دوران دفاع مقدس، مدافعان حرم، امنیت و سلامت با اهدای لوح «خرم وطن» قدردانی به‌عمل آمد.‌
همچنین در ادامه این آئین برخی از هنرمندان پیشکسوت راوی هشت سال دوران دفاع مقدس در عرصه‌های مختلف هنری همچون محمد گلریز، غلام کویتی‌پور، مجید انتظامی، احمدعلی راغب، احمدرضا درویش، محمدحسین لطیفی و... تقدیر شدند. 
همچنین در ادامه  این مراسم ضمن تقدیر ویژه از احمدرضا درویش کارگردان پیشکسوت سینمای دفاع مقدس از دو فیلمنامه جدید برای تولید آثار دوران دفاع مقدس نیز رونمایی شد. 
گفتنی است که در این آئین از برترین هنرمندان راوی دوران هشت سال دفاع مقدس و به‌ویژه هنرمندان راوی حماسه عظیم آزادسازی خرمشهر در بخش‌های تئاتر، عکس، فیلم سینمایی، مجموعه‌های تلویزیونی، شعر، سرود، مجسمه‌سازی، موسیقی، خوانندگی،  آهنگ‌سازی، مستند، نویسندگی، هنرهای تجسمی، گرافیک، روایت تصویری، کتاب، مقاله، کارگردانی، تهیه‌کنندگی، آثار رادیویی، مداحی  و... با اهدای لوح «خرم وطن» قدردانی شد.