kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۵۷۰۴
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۰

یک مجموعه درباره مبارزات کُردها آماده پخش از تلویزیون شد(اخبار ادبی و هنری)

 
 
مجموعه تلویزیونی «سوران» که قصه مبارزات مردم کرد در اواخر دهه ۵۰ را روایت می‌کند و این روزها مراحل نهایی خود را پشت‌سر می‌گذراند به‌زودی آماده پخش از رسانه ملی می‌شود. 
همزمان با انجام مراحل پایانی و فنی مجموعه «سوران» به کارگردانی سروش محمدزاده و تهیه‌کنندگی مجتبی فرآورده، لوگوی این اثر با طرحی از حمید قدسی رونمایی شد، همچنین ساخت تیزر لوگوموشن این مجموعه برعهده حسام حاجی‌پور بوده است. مجموعه «سوران» در ۱۸ قسمت به نویسندگی عباس ریاحی که دومین اثر اقتباسی مرکز سریال سوره محسوب می‌شود در مرحله پس تولید به سر می‌برد تا به‌زودی آماده نمایش شود، بدین‌ترتیب عماد خدابخش تدوین مجموعه «سوران» را برعهده دارد و به‌صورت همزمان صداگذاری این مجموعه توسط آرش قاسمی در حال انجام است، همچنین جلوه‌های بصری و ساخت موسیقی به ترتیب توسط محمد برادران و مسعود سخاوت دوست انجام می‌شود. 
مجموعه «سوران» به‌عنوان تازه‌ترین محصول مرکز سریال سوره که اقتباسی آزاد از کتاب  «عصرهای کریسکان» نوشته کیانوش گلزار راغب است، قصه مبارزه یک جوان آزاده کرد در التهابات دهه ۵۰ منطقه کردستان را روایت می‌کند و به‌زودی از رسانه ملی پخش خواهد شد.