kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۵۶۸۴
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۱

اخبار کوتاه اجتماعی

 
 
 معافیت‌ سربازی برای افراد دارای ۳ فرزند و بیشتر به مرحله اجرا رسید
ایسنا- رئیس‌سازمان وظیفه عمومی فراجا از اجرای معافیت از خدمت سربازی برای مشمولان دارای سه فرزند و بالاتر خبر داد و گفت: تمامی مشمولان و کارکنان وظیفه حین خدمت که دارای چهار فرزند و بیشتر هستند، بدون شرط سنی و سایر مشمولان و سربازان وظیفه دارای سه فرزند به شرط داشتن حداقل ۴۰ سال تمام سن و در صورت طی دوره آموزش مقدماتی و تکمیلی بسیج در سپاه پاسداران، از انجام خدمت دوره ضرورت سربازی معاف می‌شوند. سردار تقی مهری با بیان این‌که این مقررات تا پایان سال ۱۴۰۴ اجرایی بوده و از ابتدای خردادماه رسیدگی به درخواست‌ها آغاز شده است،افزود: مشمولان واجد شرایط معافیت مذکور به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند.
 انهدام باند هرمی موسوم به شرکت «مکس اوت» 
در مازندران
پایگاه خبری پلیس جانشین انتظامی استان مازندران از انهدام باند هرمی موسوم به شرکت مکس اوت خبر داد و گفت: در رابطه با این پرونده ۱۱ نفر بازداشت شده‌اند.سرهنگ سید موسی حسینی افزود: تحقیقات ابتدایی کارآگاهان نشان می‌داد، ۱۱ مرد با ایجاد یک هرم تحت عنوان شرکت مکس اوت با ترفندهایی از قبیل جذب در شرکت گردشگری و اعطای مدرک، جوانان را اغفال و جذب کرده و برای ضمانت از مال باختگان مبالغ زیادی دریافت و کلاهبرداری کرده‌اند.
 بوتیک ارزان فروش اینستاگرامی 
کلاهبردار از آب درآمد
ایسنا -رئیس‌پلیس فتای تهران بزرگ از بازداشت دو کلاهبردار اینستاگرامی که تحت عنوان فروش لباس‌های ارزان قیمت اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده بودند، خبر داد.سرهنگ داود معظمی گودرزی به شهروندان توصیه کرد: فریب ظاهر زیبا و پر رنگ و لعاب صفحات اینستاگرامی را نخورید و خرید‌های خود را فقط از فروشگاه‌های معتبر و دارای مجوز و یا سایت و بسترهای رسمی آنها در فضای مجازی انجام دهید.
 64 زندانی جرایم مالی غیرعمد
 در سالروز فتح خرمشهر آزاد شدند
خبرگزاری صدا و سيما-ستاد مردمی دیه در سالروز فتح خرمشهر در قالب پویش «نوید رهایی»، زمینه آزادی ۶۴ نفر از بدهکاران مالی ناشی از جرایم غیرعمد را با بدهی ۶۷ میلیارد تومان فراهم کرد.
 پیگیری قضایی کتک خوردن یکی از پرسنل اورژانس
رئیس‌سازمان اورژانس کشور با‌اشاره به پیگیری قضایی کتک خوردن یکی از نیروهای اورژانس در محل حادثه در تهرانپارس گفت: این برخورد قابل ملاحظه نیست زیرا تکنیسین‌های ما در این شرایط سخت فعالیت می‌کنند اما با ناملایماتی از سوی همراهان بیمار مواجه می‌شوند و قابل پذیرش نیست.جعفر میعادفر افزود: این موضوع را از طریق قوه قضائیه پیگیری می‌کنیم و جلساتی را با دادستان خواهیم داشت تا با کسانی که رفتار نامناسبی با تکنسین‌های اورژانس در محل حادثه داشته باشند به شدت برخورد شود.
وی بیان داشت: تکنیسین‌های اورژانس کار کردن در شهرستانها را به تهران به دلیل شرایط اقتصادی ترجیح می‌دهند و به همین دلیل با کمبود نیروی انسانی در پایگاه‌های اورژانس پایتخت مواجه هستیم.
 درخواست وزیر بهداشت از سازمان جهانی بهداشت برای رفع تحریم دارو 
وبدا- وزیر بهداشت در حاشیه هفتاد و ششمین مجمع جهانی بهداشت در ژنو در جمع خبرنگاران گفت: تحریم‌های ناجوانمردانه، ظالمانه و غیرقانونی نظام استکبار، مردم ایران را از دسترسی به برخی داروها و تجهیزات پزشکی محروم کرده است و سازمان بهداشت جهانی باید در این زمینه اقدامی مؤثر صورت دهد.
 انتشار سؤالات امتحان نهایی پس از برگزاری آزمون به معنای لو رفتن سؤال نیست
رئیس‌مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش‌وپرورش با بیان این‌که انتشار سؤالات پس از برگزاری آزمون به معنای لو رفتن سؤال نیست، اظهار کرد: به دلیل اتخاذ فرآیندهای امن در پنج سال گذشته هیچ گزارشی از لو رفتن سؤالات آزمون نهایی نداشته‌ایم.