kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۵۶۲۳
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۳

تشییع پیکر مطهر 3 تن از شهدای مرزبانی سراوان در مشهد

آیین تشییع شهیدان «ناصر حیدری دژ»، «محمد جمال زاده» و «یونس سیفی‌نژاد» از شهدای حادثه تروریستی سراوان دیروز در مشهد برگزار شد.

به گزارش ایرنا، پیکر پاک شهیدان حیدری دژ، جمال زاده و سیفی نژاد از میدان شهدا با حضور پر شور مردم قدرشناس مشهد تا حرم مطهر رضوی تشییع شد.
فرمانده مرزبانی خراسان رضوی در این مراسم گفت: این شهدا که جوانان دهه هشتاد هستند، هیچ‌گاه انقلاب، دفاع مقدس و حتی فتنه‌های گذشته مثل فتنه ۸۸ را درک نکرده بودند اما به واسطه تربیت در خانواده‌های متدین و انقلابی در قامت مرزبان در طول هفت هزار و ۸۰۰ کیلومتر مشغول حراست از مرزهای ایران اسلامی و ناموس و امنیت این کشور شدند.
سردار مجید شجاع افزود: ذکاوت این است که انسان مرگ اختیاری و شهادت را برگزیند که دیدیم این مرزبانان غیور شهادت را انتخاب کردند.
شجاع بیان داشت: شهدای امروز ما که به جهت جلوگیری از ورود ‌اشرار به خاک کشور جانانه از آب و خاک و امنیت کشور دفاع کردند، همه دهه هشتادی بودند. به لطف این رشادتها ‌اشرار فقط در نهایت توانسته‌اند تا مرزهای ما برسند و البته با سد مدافعان امنیت در مرزبانی مواجه شده‌اند.
وی با بیان اینکه اگر این کشور در اوج افتخار ایستاده است به برکت خون شهداست، گفت: حتما انتقام خون شهدای مرزبان را از عوامل جنایت تروریستی سراوان خواهیم گرفت و امیدوارم به زودی نتایج این اقدام را به خانواده شهدا و مردم شریف استان اطلاع دهیم.
گفتنی است، حمله تروریستی ناجوانمردانه ‌اشرار و معاندان در بامداد یکشنبه و تلاش آنها برای ورود به کشور با مقاومت مرزبانان دلیر و غیرتمند برجک مرزبانی «مزه سر» هنگ مرزی سراوان روبه‌رو شد که در این درگیری متاسفانه پنج نفر از مرزبانان کشور عزیز ایران اسلامی‌مان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.