kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۵۴۶۵
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۴

انتشار تصاویر رصد ناو آمریکایی از سوی نیروی دریایی سپاه

نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصاویر رصد ناو همیلتون را منتشر کرد و این تصاویر نشان می‌دهد ناو رزمی همیلتون 60 DDG به همراه یک شناور پشتیبان به نام 6 TAKE و شناور تجاری ANVIL POINT از تنگه هرمز عبور کرده است.
 
 
 
سردار عباس غلامشاهی، فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طبق برنامه مستمر و جاری خود به صورت شبانه‌روزی تردد شناورها در تنگه هرمز و خلیج‌فارس را با‌ اشراف اطلاعاتی، کنترل و رصد می‌کنند.
به گزارش فارس، وی افزود: عصر جمعه ناو آمریکایی «پل همیلتون» که به ادعای آنها حامل سه فرمانده ارشد نیروهای دریایی آمریکا، انگلیس و فرانسه بود، هنگام خروج از تنگه هرمز از سوی پهپادهای شناسایی این نیرو و شناورهای گشتی ناو تیپ ذوالفقار منطقه یکم نیروی دریایی سپاه مورد رصد دقیق قرار گرفت.
سردار غلامشاهی اعلام کرد: این شناور در گذشته نیز هنگام ورود به تنگه هرمز مورد شناسایی شناورهای گشتی و مرکز فرماندهی کنترل تنگه هرمز نیروی دریایی سپاه قرار گرفته بود و کاملاً تحت رصد و کنترل ما بوده است.
فرمانده منطقه یکم دریایی سپاه، هوشیاری و هوشمندی در تأمین امنیت دریایی منطقه را خصیصه ذاتی نیروی دریایی سپاه توصیف و تأکید کرد: هرگونه شناور ورودی به تنگه هرمز تحت کنترل و ‌اشراف اطلاعاتی جان ‌برکفان غیرتمند نیروی دریایی سپاه بوده و لحظه‌ای از دایره رصد آنان دور نخواهند ماند.
نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصاویر رصد ناو همیلتون را منتشر کرد و این تصاویر نشان می‌دهد ناو رزمی همیلتون 60 DDG به همراه یک شناور پشتیبان به نام 6 TAKE و شناور تجاری
ANVIL POINT از تنگه هرمز عبور کرده است.
روز جمعه 29 اردیبهشت ماه آسوشیتدپرس در خبری از عبور ناو همیلتون نیروی دریایی تروریستی آمریکا با حضور فرماندهان ارشد نیروهای دریایی آمریکا، فرانسه و انگلیس در منطقه غرب آسیا از تنگه هرمز خبر داد و مدعی شد چند شناور تندرو سپاه هنگام عبور این ناو از تنگه هرمز به آن نزدیک
شده‌اند.
خبرگزاری آسوشیتدپرس روز یکشنبه نیز گزارش کرد که دست‌کم یک پهپاد ایرانی ناو همیلتون را حین گذر از تنگه هرمز، رصد کرد. این منبع خبری از پرواز یک هواپیمای جاسوسی نیروی دریایی ایالات متحده بر فراز این ناو آمریکایی خبر داد.