kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۵۴۴۳
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۹
تعداد شهدای پلیس از ابتدای سال به 15 نفر رسید

شهادت ۵ نیروی مرزبانی فراجا در حمله گروهک تروریستی جیش‌الظلم به پاسگاه مرزی سراوان

مقاومت و جانفشانی مرزبانانِ دلیر هنگ مرزی سراوان مانع ورود ‌اشرار به کشور شد؛ در این عملیات پنج نفر از مرزبانان برای امنیت کشور به شهادت رسیدند.
 
 
 
 
حمله تروریستی ناجوانمردانه ‌اشرار و معاندان گروهک تروریستی جیش‌الظلم در شامگاه شنبه و تلاش آنها برای ورود به کشور با مقاومت مرزبانان دلیر برجک مرزبانی «مزه سر» هنگ مرزی سراوان روبه‌رو شد. در این درگیری متاسفانه پنج نفر از مرزبانان دلیر، به درجه شهادت نائل و تروریست‌ها با تحمل تلفات از صحنه درگیری متواری شدند. 
براساس این گزارش اسامی شهدا عبارتند از: گروهبان‌یکم شهید «حسن بادامکی»، گروهبان‌یکم شهید «علی غنی باتدبیر»، سرباز وظیفه شهید «محمد جمالزاده»، سرباز وظیفه شهید «یونس سیفی نژاد» و سرباز وظیفه شهید «ناصر حیدری». 
تعداد شهدای پلیس
 از ابتدای سال به 15 نفر رسید
به گزارش خبرگزاری فارس، از ابتدای سال تا به امروز 15 مأمور پلیس شهید شده‌اند. علاوه‌بر پنج شهید دیروز مرزبانی، سرگرد «قربانعلی پیری» از مرزبانان هنگ مرزی زابل در تاریخ بیست و چهارم اردیبهشت ماه در درگیری مسلحانه با قاچاقچیان موادمخدر، سرگرد «یاسر عبدلی» 24 اردیبهشت در مبارزه با ‌اشرار مسلح در خاش برای نجات دو خانم گروگان گرفته شده، شهید «محمدرضا اسداللهی» فرمانده پاسگاه انتظامی چارک بندرلنگه، در تاریخ 21 اردیبهشت ماه حین مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر، شهید «مهدی‌هادی» در تاریخ 19 اردیبهشت در عملیات مبارزه با قاچاقچیان مشروبات الکلی در زنجان، شهید «مسعود پرکاس»، رئیس‌پلیس مبارزه با موادمخدر دریابانی هرمزگان 18 اردیبهشت در عملیات مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر در آب‌های خلیج‌فارس، شهید «سعید ربیعی» از کارکنان کلانتری 13 اهواز 16 اردیبهشت در عملیات دستگیری قاتل فراری، شهید «مهدی یزدی» در تاریخ 14 اردیبهشت در عملیات مبارزه با شرور در اصفهان، شهید «علیرضا شهرکی»، رئیس‌پلیس آگاهی سراوان در تاریخ 10 اردیبهشت حین تردد با همسرش در خودروی شخصی با اصابت گلوله‌های ‌اشرار مسلح، شهید «سجاد قدمی» از کارکنان مرزبانی قروه، در عملیات پایش مرزی بر اثر حادثه در اول اردیبهشت ماه و شهید «سعید مریدی» در 22 فروردین ماه بر اثر اصابت گلوله قاچاقچیان موادمخدر در دهستان رودخانه‌بر شهرستان رودان به شهادت رسیدند. قصه ایثار و فداکاری و از جان‌گذشتگی مأموران پلیس حکایت عجیب و غریبی نیست؛ قصه پرتکرار ساعت‌ها و روزهایی است که می‌آیند و می‌روند؛ از نقطه صفر مرزی و کنار سیم خاردارها گرفته تا بالای برجک و وسط کویر و داخل شهرها و روستاها؛ در راه مبارزه و برخورد با سارقان و زورگیران و قاچاقچیان تا دفاع از ناموس و جان و مال مردم.