kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۵۳۱۰
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۶
در بندر جاسک صورت گرفت

استقبال ویژه شناورهای ایرانی از ناوگروه 86 ارتش

 
 
 
انبوهی از شناورهای ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فراجا و شناورهای بسیج دریایی و لنج‌های مردمی در محدوده بندر جاسک به استقبال ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش آمدند.
به گزارش مهر به نقل از روابط عمومی ارتش، ناوگروه ۸۶ نداجا که از روز ۲۷ اردیبهشت‌ماه پس از بیش از ۶۰ هزار کیلومتر دریانوردی و دور زدن کره زمین وارد آب‌های سرزمینی کشورمان شده است، در محدوده آب‌های بندر جاسک در دریای عمان مورد استقبال انبوهی از شناورهای ایرانی قرار گرفت.
انواع یگان‌های شناور از ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فراجا، یگان‌های بسیج دریایی و لنج‌ها و شناورهای مردمی در این مراسم با عبور از کنار ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن تمام ایرانی دنا و ناوبندر مکران به دریادلان ایرانی که پس از ۸ ماه دریانوردی در حال مراجعت به کشور هستند، خوش‌آمد گفتند.
ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش که از ۲۹ شهریورماه ۱۴۰۱ به مأموریت دریانوردی دور کره زمین اعزام شده است، از ۲۷ اردیبهشت‌ماه وارد آب‌های سرزمینی کشورمان شده و در حال ادامه مسیر به سمت بندرعباس برای پهلوگیری است.
دریادار تنگسیری: حضور ۸ ماهه ناوگروه ۸۶ در آب‌های بین‌المللی حماسه‌ای ماندگار است
دریادار علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ‌اشاره به حضور با اقتدار ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش در آب‌های بین‌المللی و حضور ۸ ماهه در این آب‌ها گفت: به برادران عزیز، قهرمان و رزمنده خودم در نیروی دریایی ارتش که کار بسیار بزرگی انجام دادند و با پیمایش ۳ قاره بزرگ و دور زدن دنیا باعث افتخارآفرینی برای کشور شدند خدا قوت می‌گویم، این حماسه قطعاً ماندگار خواهد بود.
وی تصریح کرد: نیروی دریایی یک نیروی راهبردی است و می‌تواند از خلیج‌فارس تا ۱۲ مایلی ساحل آمریکا برود، این در حالی است که باقی نیروها نمی‌توانند تا این حد جلو بروند، ما سربازان این ملت هستیم و جان خود را فدای ملت می‌کنیم اما آنچه مورد انتظار است این است که با شیطنت رسانه‌های خارجی برخورد شود نه اینکه برخی رسانه‌های داخلی به شیطنت خارجی‌ها دامن بزنند.
فرمانده نیروی دریایی سپاه عنوان کرد: به کوری چشم تمام دشمنان انقلاب و نیروهای مسلح، دست و بازوی همکاران و هم‌رزمانم در نیروی دریایی ارتش قهرمان را می‌بوسم، ما دست در دست هم پشت ولایت هستیم و جا پای ولایت قدم می‌گذاریم.
سردار تنگسیری بیان کرد: رهبر معظم انقلاب به وحدت میان نیروهای مسلح تاکید دارند و این دشمنان هیچ‌گونه غلطی نمی‌توانند بکنند که بین نیروهای مسلح اختلاف‌افکنی و شکاف ایجاد کنند، کار نیروی دریایی ارتش افتخاری برای کشور و انقلاب است و این کار بزرگ قهرمانان نیروی دریایی ارتش برای ما و کشور یک پیروزی بزرگ است که آن را تبریک می‌گویم.