kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۵۱۳۱
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۰

شهادت مأمور پلیس در عملیات نجات 2 خانم و روسیاهی حامیان دروغین «زن، زندگی، آزادی»

 
 
در جریان رهایی دو خانم به گروگان
 گرفته‌شده در خاش، یکی از ماموران پلیس به شهادت رسید.
در پی به گروگان گرفتن دو خانم از استان کرمان توسط ‌اشرار و انتقال آنها به خاش و دستور مرجع قضایی به ماموران اداره کل اطلاعات استان، بلافاصله عملیات با همراهی و پشتیبانی پلیس این شهرستان به منظور رهایی گروگان‌ها انجام شد. به محض شروع عملیات، ‌اشرار کوردل به صورت مسلحانه با ماموران درگیر شدند که در این درگیری سرگرد «یاسر عبدلی» از افسران شجاع و متعهد پلیس بر اثر اصابت گلوله ‌اشرار به شهادت رسید.
در ادامه این عملیات دو خانم به گروگان گرفته شده با سلامت کامل آزاد و گروگانگیران با استفاده از شرایط خاص منطقه و تاریکی شب متواری و همچنان تحت تعقیب پلیس استان هستند.
مراسم وداع و تشییع پیکر پاک شهید«یاسر عبدلی» با حضور فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان، بزرگان طوایف و جمعی از مردم شهیدپرور در شهرستان خاش برگزار و برای تدفین به زادگاهش استان کرمان منتقل شد.
روسیاهی حامیان دروغین شعار 
«زن، زندگی، آزادی»
جریان غربگرا باید با شنیدن جزئیات خبر گروگان‌گیری اخیر، عرق شرم بریزد و بابت ظلمی که در جریان آشوب در حق مردم و به‌خصوص ظلمی که در حق حافظان امنیت مرتکب شده است، عذرخواهی کند.
به گزارش خبرگزاری فارس، در اغتشاشات سال گذشته شعار «زن، زندگی، آزادی» به‌دفعات از سوی حامیان آشوب مطرح شد. این طیف، جمهوری اسلامی را به نقض حقوق زنان متهم کرد. در همین راستا هجمه‌ای گسترده علیه حافظان امنیت نیز شکل گرفت.
به‌عنوان نمونه، عبدالحمید در اظهارنظری تأمل‌برانگیز گفت: «چگونه قاتل مأموری را سریع شناسایی می‌کنید، اما وقتی قاتل از مأموران باشد، پیدا نمی‌شود.»
حالا به این خبر توجه کنید: دادستان مرکز استان سیستان و بلوچستان گفت: افرادی که هویت آنها مشخص است اقدام به گروگان‌گیری یک مادر و دختر در شهرستان بم کرده و آنها را به شهرستان خاش منتقل کردند. یکی از اعضای خانواده گروگان‌گیران در زندان بم به جرم آدم‌ربایی در زندان است و آنها آزادی گروگان‌ها را در مقابل آزادی زندانی خود اعلام کرده‌اند. در عملیات نجات، یکی از مأموران انتظامی شهید و یک نفر مجروح شده است.
این تنها یک نمونه از هزاران سندی است که از ایثار حافظان امنیت حکایت می‌کند. ایثاری که امنیت، آزادی و زندگی را برای عموم مردم و از جمله زنان و دختران کشورمان در پی دارد.
حالا به این دو نمونه توجه کنید: چندی پیش مأموران پلیس آمریکا در شهر کانزاس‌سیتی «لئونا هیل» زن سیاهپوست باردار ۲۶ ساله را تنها با این ادعا که وی مشکوک به سرقت بوده است، با ۵ گلوله به قتل می‌رسانند. این در حالی است که وی دست‌هایش را بالا برده و به ماموران حاضر در این صحنه قبل از آنکه آنها شلیک کنند اعلام کرده بود که باردار است.
همچنین اوایل سال ۲۰۲۲ میلادی «لندن مارکز» زنی باردار، در بازداشت پلیس شهر شیکاگو در ایالت ایلینوی آمریکا جان خود را از دست داد که دومین فوتی در بازداشت پلیس این شهر طی کمتر از دو ماه بود. این زن ۳۱ ساله در حالی فوت کرد که هیچ دلیلی برای فوت او و حتی دستگیری او ارائه نشد.
طبق آمار پایگاه داده ترسیم خشونت پلیس آمریکا، مأموران آمریکایی فقط ظرف هفت ماه نخست سال ۲۰۲۲ بیش از ۷۰۰ نفر را کشته‌اند. نکته قابل تأمل این‌جاست که مقامات آمریکایی همزمان با اغتشاشات سال گذشته با ژست مضحک دفاع از حقوق زنان، شعار «زن، زندگی، آزادی» سر داده و «پلیس امنیت اخلاقی ایران» را در لیست تحریم قرار دادند.
جریان غربگرا نیز باید با شنیدن جزئیات خبر گروگان‌گیری اخیر، عرق شرم بریزد و بابت ظلمی که در جریان آشوب در حق مردم و به‌خصوص ظلمی که در حق حافظان امنیت مرتکب شده است، عذرخواهی کند.
در اغتشاشات سال گذشته روند اتفاقات به‌گونه‌ای بود که ابتدا با تجمعات اعتراضی آغاز شد. این تجمعات اعتراضی در ادامه به آشوب و اغتشاش بدل شد. چندی بعد ‌اشرار و اوباش مسلح به میدان آمده و شرارت‌ها افزایش‌یافته و روزبه‌روز بر خشونت ‌اشرار افزوده شد. کار به شکنجه طلبه بسیجی و به شهادت رساندنش در وسط خیابان و پاره‌کردن گلوی مأمور پلیس و آتش‌زدن دیگر مأمور پلیس 
کشید. در ادامه، تروریست‌های مسلح و تجزیه‌طلب وارد معرکه شده و جنایاتی از قبیل حمله تروریستی به حرم شاه‌چراغ و آتش‌زدن منازل مردم در جوانرود و جنایت ایذه را رقم زدند. با این‌حال جریان غربگرا و امثال عبدالحمید دقیقاً همصدا با جریان معاند در پله اول توقف کرده و همه موارد مذکور را «اعتراض» و عاملان این جنایت‌ها را نیز «مردم معترض» نامیده و حافظان امنیت و از جمله مأموران فراجا را آماج توهین و تهمت و فحاشی قرار دادند.
آزادی 2 زن در ازای جانِ عزیز پلیس
در همین زمینه سردار منتظرالمهدی معاون فرهنگی اجتماعی و سخنگوی فراجا در یادداشتی نوشت: «خبر تکان دهنده و مهیب، اما امیدبخش بود؛ با ورود پلیس دو گروگان خانم از چنگال گروگانگیران رها گردیدند اما جان شیرین مامورمان در راه امنیت فدا شد.
شهادت مامور وظیفه شناس‌مان در این عملیاتِ سخت و دهشتناک، برای اولین و آخرین‌بار نیست؛ این‌گونه ماموریت‌ها همواره گویای رشادت و از جان گذشتگی ماموران انتظامی است همان فرزندان عزیزمان در فراجا که با وجود طعنه‌های خودی و غیرخودی، تنها به پایانِ موفقِ ماموریتشان که همانا استقرارِ هر‌چه بیشتر امنیت، آرامش و آسایش شهروندان است، 
می‌اندیشند. در مقابلِ فریاد آزادی و شعارهای رنگارنگِ به اصطلاح، حمایتی از زنان که متاسفانه رنگ و بوی برهنه‌گرایی می‌دهد و این روزها در رسانه‌های خارجی بسیار به چشم می‌آید، پلیسِ جوان ما در عمل اثبات کرد که جان شهروندان و به ویژه زنان در جامعه اسلامی در اولویت است؛ بی‌هیچ شعار، بهانه و چشمداشتی.
پلیس در دل شب از جان خود گذشت تا دو زن گروگان گرفته را نجات دهد، این است تفاوت میان حرف و عمل و ارزش و ضد ارزش.»