kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۴۸۱۷
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۴
وزیر خارجه ترکیه:

دیدار سران کشورهای ایران، روسیه، سوریه و ترکیه محتمل است

وزیر خارجه ترکیه از احتمال دیدار سران کشورهای روسیه، ایران، ترکیه و سوریه خبر داد.

مولود چاووش اوغلو، رئیس‌جمهور ترکیه روز پنجشنبه اظهار داشت بعد از مشخص شدن نقشه‌راهی برای عادی‌‌سازی روابط آنکارا و دمشق دیدار سران چهار کشور روسیه، ایران، ترکیه و سوریه محتمل است. 
وزیر خارجه ترکیه در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی «حابر» گفت که وزیران خارجه چهار کشور در جریان گفت‌وگوها در مسکو با ادامه گفت‌وهای عادی‌‌سازی میان آنکارا و دمشق توافق کردند. وی خاطرنشان کرد: «نکته برجسته نشست مسکو تمامیت ارضی سوریه بود که همه طرف‌ها به صورت آشکار نظراتشان را اعلام کردند.» دیپلمات ارشد ترکیه تصریح کرد روند عادی‌‌سازی روابط ترکیه و سوریه در چارچوب نقشه‌راه پیش خواهد رفت و یک گروه کاری متشکل از معاونان وزیر خارجه چهار کشور برای رایزنی درخصوص مرحله بعدی گفت‌وگوها تشکیل خواهد شد. وی همچنین گفت که معنای این امر آن است که دیدار میان سران چهار کشور یعنی بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه بعد از مشخص شدن نقشه‌راه محتمل است. 
به گزارش فارس‌، نشست چهارجانبه روز چهارشنبه در مسکو جدیدترین ابتکار روسیه و ایران برای تسهیل روند عادی‌‌سازی روابط میان ترکیه و سوریه است. آنکارا و دمشق از سال ۲۰۱۱ و در پی آغاز بحران سوریه روابط خود را قطع کردند