علی باقری:
هیچ فرصتی دائمی نیست؛ آمریکا و اروپا اراده خود را برای جبران نقض برجام نشان دهند
معاون سیاسی وزیر خارجه در سالگرد خروج آمریکا از برجام گفت: در حالیکه تدابیر جبرانی مشروع ایران در حوزه هستهای ادامه دارد، ازسرگیری اجرای کامل توافق، در صورتیکه طرف ناقض و اروپا اراده سیاسی معتبری برای نهاییسازی مذاکرات نشان دهند، ممکن خواهد شد.
همزمان با پنجمین سال خروج آمریکا از برجام علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مذاکرهکننده ارشد ایران دیروز (سهشنبه)
۱۹ اردیبهشت ماه در یک رشته توئیت نوشت: یک یادآوری مهم: آمریکا
۵ سال قبل با خروج از برجام ضربه مهلکی به حاکمیت قانون در سطح بینالمللی وارد کرد. از آن زمان تاکنون، آمریکا نتوانسته است این اقدام خلاف خود را جبران کند. وی افزود: در حالیکه تدابیر جبرانی مشروع ایران در حوزه هستهای ادامه دارد، از سرگیری اجرای کامل توافق که عنصر اساسی آن رفع موثر و پایدار تحریمها باید باشد، در صورتیکه طرف ناقض (و اتحادیه اروپا/تروئیکا) اراده سیاسی معتبری برای نهاییسازی مذاکرات نشان دهند، ممکن خواهد شد. باقری تصریح کرد: هیچ فرصتی دائمی نیست.