kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۴۶۶۸
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۰

ترور ۳ تن از فرماندهان مقاومت و اعضای خانواده آنها مقاومت فلسطین: 100درصد انتقام می‌گیریم

 

سرويس خارجي-
ارتش تروريستي رژيم صهيونيستي با حمله متجاوزانه خود عليه نوار غزه همزمان با حضور مشاور امنيت ملي دولت بايدن نشان داد كه اقدامات تروريستي خود عليه فلسطيني‌ها را با خط‌گيري از كاخ سفيد انجام مي‌دهد. حملاتي كه باعث شده تا شهرك‌نشينان صهيونيست از ترس انتقام مقاومت فلسطين در وحشت و هراس به سر ببرند.
درست در همان روزي كه جيك ساليوان، مشاور امنيت ملي «جو بايدن»، رئيس‌جمهور آمریکا با مقامات صهيونيستي در تل‌آويو درباره مسائل اقتصادي و سياسي منطقه در حال گفت‌وگو بود، ارتش رژيم صهيونيستي در شب اين مذاكرات ده‌ها فلسطيني را در نوار محاصره شده غزه به خاك خون كشيد. تصاوير از محل بمباران‌ها در نوار غزه حاكي از آن است كه جنگنده‌هاي رژيم صهيونيستي مناطق مسكوني در سه منطقه شمال، مركز و جنوب نوار غزه را بمباران كردند. هيچ نشاني از آثار و يا تجهيزات نظامي در محل بمباران‌‍‌هاي بامداد سه‌شنبه نيست و همه اماکن هدف قرار گرفته شده، خانه‌هاي مسكوني هستند كه در آن خانواده‌هاي فلسطيني ساكن بوده‌اند. اين حملات حداقل 13 شهيد و 20 زخمي برجاي گذاشت. همچنین در عملیات دیگری ۲ نفر دیگر را نیز به شهادت رساندند و در ميان شهداي اين حمله، نام حداقل 3 كودك ديده مي‌شود. «جهاد شاکر غنام»، دبیر شورای نظامی بریگادهای قدس، «خلیل صلاح البهتینی»، فرمانده منطقه شمال و «طارق محمود عزالدین» که گفته می‌شود یکی از فرماندهان عملیاتی در کرانه باختری اشغالی بوده است، سه فرمانده شهيد مقاومت در حملات بامداد سه‌شنبه به نوار غزه هستند.حملات آن‌قدر شديد بودند كه برخي خانه‌ها با خاك يكسان شدند و برخي ديگر از خانه‌ها نيمه‌مخروبه شدند. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که اين حملات با 40 جنگنده صورت گرفت. حملاتي كه در نتيجه آن سه فرمانده گروه مقاومتي جهاد اسلامي به شهادت رسيدند. در واقع ارتش رژيم صهيونيستي براي عمليات تروريستي عليه سه فرمانده جهاد اسلامي از 40 جنگنده استفاده كرده و اين موضوع حجم گسترده حملات را نشان مي‎دهد. سخنگوی ارتش رژيم صهيونيستي نيز گفته است که بخش اطلاعات ارتش از ماه رمضان فرماندهان ترورشده را تحت‌نظر داشته است و آنها افرادی بودند که در حملات راکتی مشاركت داشتند.
حمله با چراغ سبز آمريكا
آنچه در حمله تروريستي بامداد سه‌شنبه ارتش رژيم صهيونيستي عليه نوار غزه قابل توجه بود، هماهنگي اين اقدامات تجاوزكارانه با مقامات آمريكايي بود. چند ساعت قبل از وقوع اين حمله، «جيك ساليون»، مشاور امنيت ملي دولت بايدن وارد مناطق اشغالي شد و با مسئولان ارشد تل‌آويو ديدار كرد. همچنين آن‌گونه كه یک مسئول نظامی صهيونيستي در گفت‌وگو با رادیو عبری‌زبان کان اعلام کرده است، طرح‌ریزی برای عملیات نظامی بامداد سه‌شنبه به غزه از حدود یک ماه پیش انجام شده بود و پس از کسب فرصت طلایی، بامداد سه‌شنبه فرصت اجرای آن پیش آمد. به‌راستي منظور از اين فرصت طلايي چيست؟ در شرايطي كه يك روز قبل از حمله، غزه و ديگر مناطق فلسطيني وضعيت عادي را سپري مي‌كردند، اشاره مقام صهيونيستي به فرصت طلايي همزمان با حضور مشاور بايدن به چه معناست؟ آيا مي‌توان اين فرصت طلايي را به معناي چراغ سبز آمريكا دانست؟ با توجه به حضور مشاور بايدن قبل از حمله در مناطق اشغالي ترديدي نيست كه جيك ساليوان قبل از آن نسبت به اين حمله آگاهي كامل داشته و همان‌گونه كه مقام صهيونيستي هم اشاره كرده، برنامه‌ريزي براي انجام اين حمله از مدت‌ها پيش انجام شده بود و منتظر يك فرصت طلايي بوده است كه اين فرصت طلايي با حضور مشاور بايدن در مناطق اشغالي براي صهيونيست‌ها ايجاد شده است. روابط تل‌آويو و واشنگتن طي ماه‌هاي اخير فراز و نشيب‌هاي زيادي تجربه كرده و كابينه نتانياهو احتمالا نگران واكنش كاخ سفيد به اين حمله بوده است، اما حضور مشاور امنيت ملي بايدن باعث شده تا كابينه تندرو نتانياهو با اطمينان خاطر از رضايت آمريكا دست به تجاوز عليه نوار غزه بزند.
برخي رسانه‌های صهیونیستی از جمله يديعوت آحارونت نيز به اين موضوع اذعان كرده‌اند كه حملات اخير ارتش رژيم صهيونيستي عليه نوار غزه با چراغ سبز آمریکا صورت گرفته است. به گفته رسانه‌های صهیونیست، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی پیش از این حمله با همتای آمریکایی خود گفت‌وگوی تلفنی انجام داده بود. از سوي ديگر، در کشتار غزه، نیروی هوایی ارتش رژيم صهيونيستي از بمب‌های SDB استفاده کرد که ساخت ایالات متحده آمریکا است، نسل پیشرفته‌ای از بمب‌ها با برد بلند و قابلیت نفوذ، باز شدن بال‌ها كه با قابلیت نفوذ به پایگاه‌های نظامی و پناهگاه‌ها همراه است.
ارتش تروريستي
در جريان حملات بامداد سه‌شنبه، همه اهدافي كه زير بمباران جنگنده‌ها آوار شدند، خانه‌هاي مسكوني بودند و هيچ هدف نظامي در اين حملات نبوده است. در واقع ارتش رژيم صهيونيستي سه فرمانده ارش جهاد اسلامي را در كنار خانواده و در خانه مورد هدف قرار داده است. رفتاري كه حتي با استانداردهاي غربي و بين‌المللي نيز سازگار نيست و هيچ‌كدام از پروتكل‌هاي حقوقي بمباران مناطق مسكوني را تایيد نمي‌كند. تصاویری از ویران شدن حداقل دو مجموعه آپارتمانی منتشر شده و ساختمان‌های دیگر هم به درجات مختلف آسیب دیده‌اند. در بمباران منزل خانواده غنام در رفح واقع در جنوب نوار غزه حداقل چند زن و کودک به شهادت رسیدند. «میار» و «علی عزالدین» به همراه يك كودك ديگر سه کودکي هستند كه در حمله جنایتکارانه بامداد سه‌شنبه از سوي ارتش رژيم صهیونیستی به نوار غزه به شهادت رسيدند. حتي «علی عزالدین»، کودک فلسطینی در غزه در حملات اخير همراه با پدرش «طارق عزالدین» و مادر و خواهرش به شهادت رسید و در واقع اين حمله يك خانواده را به‌طور كامل به شهادت رساند.
هدف قرار دادن كودكان، شهادت كودكان، حمله به منازل مسكوني همگي مصداق اقدامات تروريستي هستند و ارتش رژيم صهيونيستي به‌صورت واضح و روشني مرتكب عمليات تروريستي شده است، اما با وجود اين اقدامات تروريستي، هيچ كشور غربي و فعال حقوق بشري غربي از قرار دادن نام ارتش رژيم صهيونيستي در فهرست تروريستي سخني به ميان نمي‌آورد؟ آيا كشتن كودكان و بمباران منازل مسكوني در فلسطين آزاد است و در ديگر مناطق دنيا مصداق عمليات تروريستي به‌شمار مي‌‎رود؟ وقتي عمليات ارتش رژيم صهيونيستي منجر به شهادت ۱۵ نفر در منازل مسكوني خودشان مي‌شود، نام اين اقدام جز اقدام تروريستي چيست؟
انتقام قطعي
از همان ابتداي تجاوز رژيم صهيونيستي به نوار غزه، گروه‌هاي مختلف فلسطيني همگي اعلام كردند كه انتقام اين حمله را خواهند گرفت. بریگادهای قدس در بیانیه‌ای گفت: «در حالی ‌که به سوگ فرماندهان شهیدمان و همسران مجاهدین و چند نفر از فرزاندان‌شان نشسته‌ایم، بار دیگر اعلام می‌کنیم که خون شهیدان عزم ما را جزم‌تر خواهد کرد. ما سنگرهایمان را ترک نمی‌کنیم و مقاومت ما ادامه دارد.»
جنبش جهاد اسلامی فلسطین نيز در نخستین واکنش به شهادت 3 تن از سران خود در حمله به نوار غزه، تهدید کرد که بی‌هیچ مسامحه‌ای به این حمله پاسخ خواهد داد. این جنبش در بیانیه‌ای اعلام کرد که پاسخ فلسطین به این جنایت زشت، به تعویق نخواهد افتاد و سرایا القدس و مقاومت هرگز در برابر این خون‌های پاک، مسامحه نخواهند کرد.
«داود شهاب» از رهبران ارشد جهاد اسلامی فلسطین هم اعلام کرد: «واکنش فلسطینی به جنایت غزه که ۱۵ شهید برجای گذاشت، واکنشی جمعی و با مشارکت همه گروه‌های مقاومت خواهد بود تا دشمن بار دیگر بفهمد که اقداماتش برای ایجاد دودستگی در مقاومت راه به جایی نخواهد برد.» وی افزود: «به خداوند سوگند که ما به این جنایت واکنش نشان خواهیم داد و نبرد را ادامه خواهیم داد.» ساير سران مقاومت از جمله اسماعيل هنيه، خالد مشعل و حتي گروه‌‎هاي مقاومت در يمن، لبنان و عراق ضمن محكوم كردن تجاوز تروريستي رژيم صهيونيستي، وعده حمايت از گروه‌هاي فلسطيني براي انتقام از اشغالگران دادند. از جمله حزب‌الله لبنان اعلام كرد: «ما با جهاد اسلامی همبستگی‌ کامل اعلام می‌کنیم و تماما همه گزینه‌‌هایی که این جنبش و گروه‌های مقاومت را برای بازدارندگی دشمن اتخاد خواهد کرد، تأیید می‌‌کنیم.»
ترس و وحشت بر پيكره صهيونيست‌‌ها
حملات تروريستي ارتش رژيم صهيونيستي عليه نوار غزه از همان ساعت بامدادي با ترس و نگراني بسيار زياد صهيونيست‌ها همراه شد. از همان ساعات بامداد تا يك روز بعد، پناهگاه‌ها در تل‌آویو، رامات گان، ریشون لتزیون، هولون، بات یام، هرتزلیا، کفار سابا و راعانا، گشوده شد و شهرك‌نشينان در يك وضعيت پر از ترس و اضطراب به سر مي‌برند. همچنين منابع عبری هم گزارش دادند: ارتش اشغالگر از شهرک‌نشینان مرزی غزه خواسته است که فورا و تا اطلاع ثانوی وارد پناهگاه‌ها شوند. خبرنگار شبکه الجزیره نيز گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی پناهگاه‌های متحرکی را برای نظامیان خود به خطوط درگیری در نوار غزه ارسال کرده است. همچنین رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین از بیم آغاز حملات موشکی نیروهای مقاومت از سمت نوار غزه، در بالاترین سطح از آماده‌باش قرار گرفته است. گزارش‌ها از شهرك‌هاي صهيونيستي همچنين حاكي از آن است كه بیش از ۲۰۰۰ شهرک‌نشین صهیونیست از ترس حملات راکتی مقاومت از مناطق مجاور باریکه غزه فرار کرده‌اند. از سوي ديگر، برخی منابع فلسطینی از عملیات ترور جدیدی در خان یونس در شامگاه سه‌شنبه خبر دادند و به نظر مي‌رسد همه‌چيز در مناطق فلسطيني در آستانه شمارش معكوس براي شروع پاسخ سخت گروه‌هاي فلسطيني به تجاوزات رژيم صهيونيستي است.