kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۴۶۵
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۰

در جنجال بورسیه‌هااطلاعات غلط به رئیس جمهور دادند (خبر ویژه)

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: آقای رئیس جمهور به عنوان شخص اول اجرایی کشور اگر خود را گرفتار مسائل جزئی مانند بورسیه‌ها کند، نمی‌تواند به مسائل کلان و بزرگتر کشور بپردازد.


به گزارش افکارنیوز، قاسم جعفری، با اشاره به اظهارات رئيس جمهور در آیین آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها مبنی بر اینکه مسئله بورسیه‌ها علت اصلی استیضاح وزیر علوم از سوی مجلس بود گفت: اگر کسی به متن استیضاح وزیر که از سوی نمایندگان به امضا رسید مراجعه کند خواهد دید که مسئله بورسیه‌ها یک مسئله حاشیه‌ای بوده و جنجالی که در این باره به راه افتاد از سوی برخی رسانه‌ها و دوستان دولت بود.
نماینده مردم بجنورد ادامه داد: اقدامات رسانه‌ای در انتشار برخی اسامی باعث شد که آبروی افرادی قبل از اینکه اصل مسئله بررسی شود به خطر افتاده و حقوق شهروندی آنها تضییع شود؛ برخی رسانه‌ها اسامی را منتشر کردند که مجعول بود و در بسیاری موارد صحت نداشت.
جعفری با بیان اینکه مجلس در اصل مسئله بحثی ندارد و عنوان کردیم که اگر تخلف برخی در این مسئله اثبات شود حتی اگر دولت هم گذشت کند ما از آن نمی‌گذریم افزود: در مسئله اقتصادی عده‌ای فسادهای بزرگی انجام می‌دهند اما وقتی حرف از انتشار اسامی آنها می‌شود می‌گویند این اسامی در اختیار قوه قضائیه است و اگر لازم باشد قوه قضائیه اسامی را منتشر می‌کند، چگونه است که در آن مسئله مراعات حال افراد می‌شود اما در مسئله بورسیه‌ها نسبت به اصحاب علم و دانش مراعات نمی‌شود.
وی با اشاره به اینکه مجلس در مسئله بورسیه‌ها بسیار جدی است افزود: وزارت علوم کمیته‌ای را برای بررسی بورسیه‌ها تشکیل داده که ما در کمیسیون آموزش و تحقیقات به عنوان بازوی نظارتی بدون شک نتیجه بررسی‌های این کمیته را بررسی خواهیم کرد.
بنابر اظهارات نجفی سرپرست وزارت علوم در بررسی‌های اولیه معلوم شده از 3700 بورسیه، حدود 3000 نفر مشکلی ندارند و باقی مانده افراد نیز باید بررسی شوند.
در همین حال نماینده مردم پیشوا و ورامین با انتقاد از اظهارات رئیس جمهور مبنی بر اینکه استیضاح وزیر علوم از سوی نمایندگان مسئله بورسیه‌ها بود، گفت: رئیس جمهور تحت تأثیر اطلاعات مغرضانه‌ای که برخی اطرافیانش در اختیار وی گذاشته‌اند قرار نگیرد.
سید حسین نقوی در گفتگو با مهر با اشاره به اظهارات رئیس جمهور در دانشگاه تهران گفت: این گونه موضع‌گیری‌ها از سوی رئیس جمهور بی‌انصافی است، دعوت می‌کنم از آقای روحانی که حداقل یک بار نطق بنده را درباره استیضاح گوش کند.
نقوی حسینی ادامه داد: چرا باید چنین مطلبی از سوی رئیس جمهور مطرح شود، آقای روحانی تحت تأثیر اطلاعاتی که از سوی برخی اطرافیان وی به طور مغرضانه داده می‌شود قرار گرفته است، استیضاح کنندگان ارتباطی با بورس و بورسیه نداشته و خواستار این هستند که با هرگونه اقدامی که برخلاف قانون بوده مقابله شود.