kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۴۶۳
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۹

این همه گنده‌گویی آن هم با 300 هزار رأی؟!(خبر ویژه)

قائم‌مقام حزب افراطی و نیمه‌تعطیل اعتمادملی با بیان اینکه وزیرانی داریم که جواب تلفن اصلاح‌طلبان را نمی‌دهند، خواستار عزل مجموعه‌ای از مقامات و جایگزینی آنها با اصلاح‌طلبان شد.


 منتجب‌نیا عضو حزب اعتماد ملی است؛ حزبی که دبیر آن در انتخابات سال 88 حدود 300 هزار رأی (کمتر از آرای باطله) کسب کرد. وی در مصاحبه روزنامه آفتاب‌یزد بی‌آن که به برکناری حدود 7هزار مدیر در طول یک سال گذشته اشاره کند، خواستار برکناری برخی مدیران و جایگزینی آنها با اصلاح‌طلبان شد. منتجب‌نیا گفته است: پیشنهاد من این است که نیروهای اصلاح‌طلبی که در حاشیه بوده‌اند و به کار گرفته نشده‌اند را بیاورند و مسئولیت‌های کلیدی را به دست این افراد لایق بسپارند.
وی در ادامه بدون هیچ سندی مدعی شد: خبر دارم مجموعه‌ای شبکه‌وار علیه دولت روحانی کارشکنی می‌کنند. یک نفر از طیف دولت گذشته نقلی می‌کرد مبنی بر اینکه شبکه‌ای که الان در دولت داریم به صورت قوی کار می‌کند و اگر دستور دهیم، دولت را فلج می‌کند. دولتی‌ها باید بدانند با چنین پدیده‌ای مواجه هستند. یک شبکه اختاپوسی‌وار در درون دولت وجود دارد که به این دولت دل نبسته و دل در گرو دولت گذشته دارد. دولت با این افراد نمی‌تواند با تسامح برخورد کند.
در حالی که افراطیون همواره از عناصر پاکسازی شده ضدانقلاب در سال‌های اولیه پس از پیروزی انقلاب دفاع کرده‌اند، منتجب‌نیا با مقایسه مدیران فعلی با عناصر سلطنت‌طلب گفت: بلاتشبیه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی عده‌ای می‌گفتند همه این نیروها را نگه داریم و چرا پاکسازی کنیم. من قبول دارم یکسری تندروی‌هایی بعد از انقلاب شد، با عده‌ای در پاکسازی‌ها با تنگ‌نظری برخورد شد(!) البته اصل پاکسازی یک ضرورت بود. کسانی که یک عمر در خدمت شاه بودند چطور می‌توانستند با انقلاب باشند. یک درصد کمی از آنها خود را منطبق کرده بودند اما درصد زیادی از آنها مانده بودند و منتظر بودند همچنان شاه برگردد. باز تاکید می‌کنم من درصدد شبیه‌سازی نیستم. اصلا اینها کجا و آنها کجا و قابل تشبیه نیست، حتی من از شبیه‌سازی‌هایی که رسانه‌ها انجام می‌دهند بدم می‌آید و گاهی مسئولان برای بزرگنمایی خود و تخریب دیگران این کار را انجام می‌دهند. اصل پاکسازی بعد از شرایط یک امر مسبوقی هست. حال دولت اگر با کسانی که سنگ‌اندازی می‌کنند مواجه باشد، هیچ ابایی نداشته باشد که برخی از اینها را بازنشسته یا بازخرید بکند. یا حتی عذر آنهایی که غیرقانونی آمده‌اند را بخواهد.
منتجب‌نیا مجددا در همین مصاحبه گفت: راه‌حل قضیه این است که نیروهای اصلاح‌طلب را بیاورند و در سمت‌های کلیدی بگمارند. تسامح هم نکنند و ترسی هم نداشته باشند.
وی در ادامه درباره میزان موفقیت روحانی گفت: در سراسر کشور گلایه وجود دارد. درصدی از اشکال‌ها هم وارد است. ممکن است همه اشکال‌ها متوجه آقای روحانی نباشد و متوجه برخی از وزرا است. ما وزرایی داریم که بعد از وزیر شدن سرشان را انداخته‌اند پایین و رفته‌اند اصلا نگاه نکرده‌اند چه عاملی باعث پیروزی آنها شده است. تلفن آنها را هم جواب نمی‌دهند. ما وزیر داریم که تلفن بزرگان اصلاح‌طلب را جواب نمی‌دهد. حاضر نیست نامه آنها را بخواند و پاسخ دهد.
یادآور می‌شود پیش از این وزیر صنعت تصریح کرده بود تاکنون 60 مدیر را برکنار کرده‌ام اما باز هم می‌گویند کم است و باید تعداد بیشتری را برکنار کنی!