فدراسیون کشتی: هدف اصلی اجرای چرخه انتخابی برقراری عدالت است
فدراسیون کشتی در مورد چرخه انتخابی ملیپوشان کشتی توضیحاتی را ارائه کرد.
در اطلاعیه فدراسیون کشتی آمده است: «در سالهای گذشته شاهد این بودیم که نحوه انتخاب ملیپوشان برای حضور در رقابتهای قهرمانی آسیا، بازیهای آسیایی، قهرمانی جهان و بازیهای المپیک سلیقهای و خارج از یک آییننامه و ضوابط مدون و مکتوب بود و این موضوع باعث شده بود تا انگیزه میان کشتیگیران از بین رفته و در حق نفرات شایسته پوشیدن دوبنده تیم ملی اجحاف شود.
بر این اساس از بدو ورود مدیریت جدید در فدراسیون کشتی، موضوع قانونمند شدن نفرات برای ملیپوش شدن در دستور کار قرار گرفت و در ادامه چرخه تیمهای ملی برای حضور در مسابقات جهانی، المپیک و قارهای تدوین شد و هر سال با رفع نواقص آن نسبت به کاملتر شدن چرخه انتخابی تیمهای ملی گام برداشته شد.
با توجه به نزدیک شدن به مراحل پایانی چرخه انتخابی تیم ملی و برگزاری رقابتهای بینالمللی جام تختی، گاها شاهد رایزنی از سوی برخی از کشتیگیرانی که به این چرخه پایبند نبوده و در آن شرکت نکردهاند برای گرفتن سهمیه در مسابقات کشتی آزاد و فرنگی جام بینالمللی تختی هستیم و در این راستا این کشتیگیران پای وساطت افراد ذینفوذ در جاهای مختلف را به میان آوردهاند.
قطعاً فدراسیون کشتی و کادر فنی برای عدم اجحاف به حق سایر کشتیگیران و با پایبندی به اصل عدالت محوری، برای اینکه چرخه انتخابی تیم ملی انگیزهای برای حضور تمامی کشتیگیران کشور برای کسب دوبنده تیم ملی از طریق مبارزه و شایستهسالاری و همچنین یک میراث ماندگار برای کشتی کشور در سالهای آینده باشد، اجازه حضور کشتیگیران خارج از این چرخه انتخابی را نخواهد داد.
لازم به ذکر است چرخه انتخابی تیمهای ملی کشتی آزاد و فرنگی بر روی سایت قدراسیون در بخش آئیننامهها و دستورالعملها از ۷ ماه پیش بارگذاری شده و قابل مشاهده است و جامعه کشتی برای رفع هرگونه ابهامی میتوانند به متن این چرخه رجوع کنند.