kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۴۳۰۷
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۲

حمله تروریستی در صربستان 8 کشته و 14 مجروح بر جای گذاشت

 

طبق گزارش رسانه‌های محلی صربستان یک جوان ۲۱ ساله در پی اقدامی که «تروریستی» توصیف شده است ۸ تن را به ضرب گلوله کشت و ۱۴ نفر دیگر را زخمی کرد.
کشور صربستان در جنوب شرقی اروپا طی روزهای اخیر شاهد دو حمله مسلحانه بوده است.چهارشنبه گذشته یک پسر ۱۳ ساله، ۹ نفر را در مدرسه به ضرب گلوله کشت و هفت تن از جمله یک معلم را زخمی کرد. پلیس گفت که این فرد از یک ماه قبل برای حمله برنامه‌ریزی کرده بود. وی همچنین یک نقشه از ساختمان مدرسه در اختیار داشت و فهرستی از افرادی را که قصد داشت به قتل برساند، تهیه کرده بود.«برانکو روزیچ» وزیر آموزش صربستان این تیراندازی را «بزرگ‌ترین تراژدی در صربستان و تاریخ اخیر نظام آموزش» این کشور خواند.
پنج‌شنبه شب نیز در حمله مسلحانه دیگری که از سوی دولت این کشور تروریستی اعلام شد یک جوان 21 ساله در حومه بلگراد پایتخت 8 تن را به ضرب گلوله کشت و 14 تن را زخمی کرد. گزارش شده است که فرد مسلح با استفاده از یک وسیله‌نقلیه در حال حرکت، در نزدیکی روستایی در ۶۰ کیلومتری جنوب بلگراد، با سلاح خودکار اقدام به تیراندازی به سوی جمعیت کرد و پس از تیراندازی نیز از صحنه متواری شد اما به گزارش رویترز عامل این تیراندازی توسط پلیس دستگیر شده است.
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان دیروز (جمعه) در ‌پی وقوع تیراندازی در یک مدرسه در بلگراد که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از کودکان دانش‌آموز شد، ضمن ابراز تأسف‌ از این رخداد غم‌انگیز، به دولت و ملت صربستان و خصوصا خانواده‌های جانباختگان تسلیت گفت و برای مجروحان سلامتی و شفای عاجل مسئلت کرد.