kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۴۲۹۶
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۵

رای‌الیوم: تلافی ایران فوری و دو برابر اقدام آمریکا بود(خبر ویژه)

این پاسخ قوی و قاطعانه ایران پیامی قوی به آمریکاست و نسبت به بازی با آتش هشدار می‌دهد و بر اعتماد به نفس و توانمندی نظامی ایران در زمین، دریا و هوا تاکید می‌کند. مطمئنا این پیام دریافت‌ شده و هرگونه تلاش برای نادیده گرفتن آن از سوی آمریکا به عواقب وخیمی منجر خواهد شد مگر آنکه آمریکا بخواهد فتیله جنگ دومی را در خاورمیانه شعله‌ور کند در زمانی که شکست بزرگی در جنگ اوکراین متحمل شده است.
 
 
 
 ایران دو برابر پاسخ داد و نفتکش آمریکا را توقیف کرد. چرا این پاسخ قدرتمندانه از سوی ایران صورت گرفت؟ چرا ایالات متحده آمریکا از شکست‌هایش در گذشته درس نمی‌گیرد؟
روزنامه رای‌الیوم ضمن انتشار تحلیل فوق نوشت: در پاسخ به عملیات ربایش یک نفتکش ایرانی با حمایت ناوگان پنجم آمریکا که در حال حرکت به مقصد چین بود، چند روز پیش کشتی‌ها و قایق‌های ایرانی، یک نفتکش آمریکایی در خلیج عمان را توقیف کردند و آن را مجبور کردند به سمت یکی از بنادر ایرانی در خلیج‌فارس حرکت کند. این جنگ کشتی‌ها و نفتکش‌ها میان آمریکا و ایران است که با قدرت دوباره به آب‌های دریای عرب بازمی‌گردد.
ایران به هیچ عنوان هیچ‌گونه تلاشی از سوی آمریکا یا اسرائیل در راستای تهدید کشتی‌ها و نفتکش‌هایش در هیچ مکانی به‌ویژه در مجاورتش را تحمل نمی‌کند. آمریکا به بهانه اجرای تحریم‌هایی که علیه ایران به علت توسعه برنامه اتمی‌اش اعمال کرده‌، این دزدی دریایی را علیه نفتکش‌ها و کشتی‌های ایرانی انجام می‌دهد در حالی که فراموش می‌کند که خودش از توافق هسته‌ای سال 2015 خارج شد و از اجرایی کردن تمام مفاد آن ‌شانه خالی کرد. اگر آمریکا کم‌حافظه است، حافظه ما قوی‌تر است.
آمریکا در جنگ پهپادها بر فراز آب‌های خلیج‌فارس شکست خورد، وقتی موشک‌های ایران مروارید تاج پهپاد‌های این کشور یعنی «گلوبال ‌هاوک» را در ارتفاع 20 کیلومتری سرنگون کردند؛ چرا که چند متر حریم هوایی ایران را در سال 2019 نقض کرده بود. از این‌رو مطمئنا در این جنگ نفتکش‌ها پیروز نخواهد شد زیرا آغازگر ربایش و تعرض بوده است و پایگاه‌ها و متحدانش در فلسطین در معرض تهدید موجودیتی قرار خواهند گرفت.
توقیف این نفتکش آمریکایی به عنوان انتقام فوری ایران، قواعد درگیری دریایی در آب‌های خلیج‌فارس و دریای عرب را تغییر می‌دهد و تا زمانی که کشتی ربوده شده ایرانی با تمام محموله نفتی خود بدون کم و کاستی بازنگردد، آزاد نخواهد شد. همان‌طور که در مورد نفتکش تنگه جبل‌الطارق و سرقت محموله نفت ایران در آب‌های منطقه‌ای یونان اتفاق افتاد.
این پاسخ قوی و قاطعانه ایران پیامی قوی به آمریکاست و نسبت به بازی با آتش هشدار می‌دهد و بر اعتماد به نفس و توانمندی نظامی ایران در زمین، دریا و هوا تاکید می‌کند. مطمئنا این پیام دریافت شده و هرگونه تلاش برای نادیده گرفتن آن از سوی آمریکا به عواقب وخیمی منجر خواهد شد.