kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۴۲۱۰
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۱
رئیس‌جمهور امروز به سوریه می‌رود

«مهمان عزیز» هشتگ سوری‌ها در استقبال از آیت‌الله رئیسی

کاربران سوری در فضای مجازی با ترندکردن هشتگ‌هایی همچون «مهمان عزیز» و «مقاومت کردیم، با هم می‌‌سازیم» از سفر آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» به دمشق استقبال کردند.

همزمان با سفر رسمی آیت‌الله «سیدابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور ایران به سوریه، فعالان رسانه‌ای و کاربران فضای مجازی با ترندکردن هشتگ‌ها و انتشار توئیت‌هایی، از سفر وی استقبال کردند.
سوری‌ها با ترند کردن هشتگ «الضیف _العزیز/مهمان عزیز» ضمن خوش‌آمد به رئیس‌جمهور ایران، تصاویری از دیدارهای سیاسی سران دو کشور از زمان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تا دولت فعلی ایران را بازنشر کردند.
«قاومنا_ونبنی_معا/ مقاومت کردیم و با هم می‌‌سازیم»، هشتگ دیگری است که کاربران سوری به عنوان کمپین استقبال ترند کرده و در حال گسترده شدن است. هشتگ «شراکة_الحیاة/ شراکت زندگی»، سومین هشتگی است سوری‌ها ترند کرده و نوشتند: به کسانی که در خون و نان شریک‌مان بودند، خوش‌آمد می‌گوییم.
مرکز تحقیقاتی «الاتحاد»، یکی از مراکز مطالعاتی سوریه با انتشار توئیتی در صفحه‌اش نوشت: ایران به همه متحدان خود از طریق سفر آقای رئیسی به دمشق نشان داد که تهران برعکس واشنگتن، ستونی مستحکم در دو سطح سیاسی-نظامی و اقتصادی منطقه است.
کاربران سوری فضای مجازی ضمن ‌اشاره به مشکلات داخلی رژیم صهیونیستی و مشکلات جدید ایجادشده در اتحاد واشنگتن-تل‌آویو، نوشتند: صهیونیست‌ها حق دارند که نگران این سفر و ابعاد راهبردی آن باشند.
کاربر دیگری نیز با بازنشر تصاویر «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه و آیت‌الله رئیسی نوشت: دست در دست هم، برای زیرپا له کردن رویای آمریکای-اسرائیلی.
«حسین اکبری» سفیر ایران در سوریه و سفارت رسمی کشورمان نیز در صفحات خود با بازنشرکردن هشتگ‌های بالا، نوشتند: دوستان خود را رها نمی‌کنیم و تا آخرین قطره خونمان در راه حق از آنها دفاع می‌کنیم.
«ایران»، «سوریا»، «رئیسی» و «الاسد» نیز از دیگر هشتگ‌های ترندشده در فضای مجازی سوریه هستند. فعالان رسانه‌ای کشور سوریه در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرده‌اند که فعالیت‌های اصلی کاربران امروز عصر تکمیل خواهد شد.
سفری با ابعاد راهبردی
و تفکر جدید منطقه‌ای؛ ترس تل‌آویو از سفر رئیسی ادامه دارد
توجه رسانه‌های صهیونیست و محافل سیاسی رژیم ‌اشغالگر به سفر آیت‌الله «سیدابراهیم رئیسی»، رئیس‌جمهور ایران به سوریه در هفته جاری معطوف شده است، سفری که رسانه‌های عبری‌زبان آن را «استثنایی» توصیف و اذعان کرده‌اند «اسرائیل باید از پیامدهای سیاسی-امنیتی و حتی نتایج دیپلماتیک آن باشد».
طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین»، تحلیلگران اسرائیلی، جنبه‌های راهبردی سفر رئیس‌جمهور ایران به دمشق را مرکز ثقل تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌های خود قرار داده و عنوان می‌کنند که تهران، تفکر و روند جدیدی را درباره سیاست‌های خود در خاورمیانه اتخاذ کرده است.
المیادین درباره ترس ‌‌اشغالگران از این سفر نوشت: این تحلیل‌ها و ترس‌های با توجه به بحران‌های داخلی اسرائیل، نزدیکی روابط ایران و عربستان سعودی و پیامدهای متعدد آن بر منطقه بازتاب داده می‌شوند.
این شبکه در ادامه گزارش داد: در حالی که تحلیلگران اسرائیلی مشغول پیش‌بینی نتایج سفر رئیسی به دمشق و تأثیر آن بر تل‌آویو هستند، کارشناسان مسائل منطقه خاطرنشان می‌کنند که کابینه تل‌آویو در حال ثبت یک شکست خطرناک و سرنوشت‌ساز است، اما در مقابل ایران مسیر تبدیل شدن به یک بازیگر اصلی و تاثیرگذار در منطقه را طی می‌کند.
افزایش نگرانی‌های تل‌آویو
از موفقیت منطقه‌ای تهران
نگرانی در «اسرائیل» محرکی لحظه‌ای نیست، بلکه از قبل وجود داشته و از سفر «حسین امیرعبداللهیان»، وزیر امور خارجه ایران به مرز لبنان با فلسطین‌اشغالی تاکنون، تشدید هم
شده است.
به گفته «ناصر اللحام»، مدیر دفتر المیادین در فلسطین‌اشغالی، نگرانی اسرائیل از شکست تئوری امنیتی ‌اشغالگرانه خود آغاز شده و نشان می‌دهد اکنون مبنای صحبت، کاهش اعتبار و توانایی ایالات آمریکا در جهان به طور عام و در خاورمیانه به طور خاص است. شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی روز گذشته در گزارشی اعلام کرده بود: «رئیسی همان‌طور که به نظر می‌رسد چهارشنبه وارد دمشق می‌شود و در یک سفر دو روزه با بشار اسد، رئیس‌جمهور این کشور دیدارهایی خواهد داشت. در شرایطی که این دو از پروتکل‌ها خارج و بازدیدهایی میدانی خواهند داشت».
در ادامه گزارش این شبکه صهیونیست آمده بود: ایران می‌خواهد محور ایران- حزب‌الله، حماس و جهاد اسلامی را متحد کند و این باعث می‌شود تا برنامه‌ای جدید درخصوص سیاستش در خاورمیانه انجام دهد.